Milano je zdaj junior
Alfa Romeo je nedavno predstavila še svojega tretjega, doslej najmanjšega športnega terenca, ki so mu najprej dali ime alfa romeo milano, po mestu, v katerem je bila davnega leta 1910 ta slovita znamka ustanovljena. Zdaj so ga preimenovali v alfo junior, in sicer zaradi nezadovoljstva italijanskih sindikatov in vlade, ker ga bodo izdelovali na Poljskem.
Milano je prva alfa romeo, ki je ne bodo izdelovali v Italiji, temveč v Fiatovi tovarni v Tichýju na Poljskem, kjer na modularni osnovi CMP izdelujejo tudi tehnično sorodna jeepa avengerja in fiata 600. Šef Stellantisa Carlos Tavares je v odgovor kritiki odhoda proizvodnje iz Italije – gospodarski minister Adolfo Urso je dejal, da je še posebno ob takem imenu modela to nedopustno – zabrusil, da bi bil v primeru proizvodnje v Italiji model milano 10.000 evrov dražji. Očitno pa je bila zadeva z imenom le prevroča: skupina Stellantis je sporočila, da se bo avtomobil imenoval alfa romeo junior.
O alfi romeo so sicer v koncernu dejali, da bo leta 2027 le še električna, a to bomo še videli.
Elektrik in hibrid
Junior kot mali suv je dolg 417 cm, pravijo, da je nekakšen idejni naslednik nekdanjih modelov mito in giulietta, čeprav sta bila ta nižji kombilimuzini. Pripravljen je z električnim in z bencinskim hibridnim pogonom. V električni izvedbi – gre za prvo tovrstno alfo – ima baterijo z zmogljivostjo 54 kWh, motor ima lahko moč 115 ali kar 177 kW. Slednji je namenjen za zmogljivo izvedenko veloce, ki ima malce znižano podvozje in zatrjevano izjemno neposredno krmiljenje. Ta verjetno nima posebno velikega dosega, so pa navedli, da ga ima z manjšim motorjem do 410 km.
Junior ima lahko tudi bencinski hibridni pogon, ki združuje 1,2-litrski trivaljni turbobencinski motor (moč 100 kW) in šeststopenjski samodejni menjalnik z dvema sklopkama, v katerega je vgrajen električni motor z močjo 21 kW. Pogon je speljan na sprednji kolesi, pozneje bo milano pripravljen tudi v štirikolesni izvedbi Q4, ki bo imela električni motor še na zadnji osi.
Visoka pričakovanja
Cena za električni junior v uvodni izvedbi z imenom speciale naj bi se v Italiji začela pri 39.000 evrih, bencinska bo stala slabih 30 tisočakov. To naj bi bil v prihodnosti najbolj prodajan avtomobil te znamke.
177 kW bo imel junior v močnejši izvedbi.
Alfa Romeo je lani prodala 50.000 avtomobilov, kar se sliši malo, a to je vendarle polovica več kot leta 2022. Znamko so na novo zaganjali že večkrat, zdajšnji matični koncern Stellantis jo je nazadnje začel prestrukturirati prav leta 2022, ko so predstavili srednji športni terenec tonale. Zdaj je na vrsti junior, za naš trg bodo naročila odprta v sredini maja, tako da ga lahko v prodaji pričakujemo jeseni. Za njim naj bi na novo pripravili še novo izvedbo večjega športnega terenca stelvio in limuzine giulio.