Na cesti ga boste opazili
Preizkusili smo najnovejši Peugeotov avtomobil na slovenskem trgu, križanca z oznako 2008.
Odpri galerijo
Križanci so se razširili kot koronavirus, saj jih imajo že vsi resni proizvajalci. Imajo jih celo po več v različnih velikostnih razredih. To velja tudi za Peugeota, ki je križancema 3008 in 5008 lani dodal najmanjšega 2008. Izhodiščna točka zanj je seveda mali peugeot 208, ki je bil lani prav tako prenovljen.
Dejansko je najnovejši 2008 nasledil prvo generacijo, ki je bila na trgu od leta 2013, ko je nasledila opuščeno karavansko različico peugeota 208. Prvi 2008 je bil siva miška, brez izrazitih linij in osebnosti, novi pa je njegovo popolno nasprotje, saj izstopa s predrzno podobo, z ostrimi, poudarjenimi linijami in nenavadno visokim in agresivnim sprednjim delom, ki ga dodatno poudarijo markantna maska in seveda led luči.
Čeprav je 2008 t. i. subkompaktnih mer in je najmanjši od treh Peugeotovih križancev, v potniški kabini nikakor ne deluje utesnjeno, voznika in sopotnika loči solidno široka sredinska konzola z naslonjalom za komolce, pod katerim je predal za drobnarije.
Zanimiv je položaj voznika, saj pri Peugeotu vztrajajo pri i-cockpitu z intuitivno ergonomsko zasnovo, majhnim jajčastim volanskim obročem, 10-palčnim zaslonom na dotik in po meri nastavljivo digitalno 3D-instrumentno ploščo, ki dejansko daje vtis tridimenzionalnosti. Nedvomno gre za Peugeotovo posebnost, ki je požela že marsikatero pohvalo, a doživela že marsikatero kritiko. Preprosto povedano, gre za to, da ima voznik omenjeni t. i. gokartski volanski obroč nameščen nizko, skoraj v naročju, tako da gleda na instrumentno ploščo čez njegov zgornji del. Takšna vožnja zahteva nekaj vaje, recimo dan ali dva, potem pa voznik odkrije nekaj novih voznih užitkov. Volanski mehanizem je neposreden in pravzaprav neopazno in brez posebnih prizadevanj vsak drži volanski obroč kot vozniki formule 1. Se pravi brez odvečnih preprijemanj in zato veliko bolj pravilno.
Seveda pa le majhen volanski obroč ne bi bil dovolj, če k dobremu voznemu počutju ne bi prispevali podvozje in vzmetenje. V tem pogledu se peugeot 2008 – pa saj to velja za večino aktualnih peugeotov – vse bolj približuje germanski, se pravi bolj čvrsti in kompaktni vozni tehniki, kjer občutiš kakšen udarec s cestišča več v zadnjo plat, se pa pelješ skozi ovinke natančno in brez neprijetnega nagibanja.
Zanimiv je 1,2-litrski bencinski trivaljnik, ki mu do največje moči 96 kW (130 KM) pomaga turbina. Seveda se oglaša z značilnim trivaljniškim grgranjem in pri tem ni posebno tih, v vseh drugih ozirih pa pozitivno preseneti. Predvsem me je navdušil z že skoraj dizelskim navorom (230 Nm pri 1750 vrt./min.), ki zagotavlja dobro elastičnost motorja, ko brez težav in odločno potegne že pri nizkih vrtljajih.
Tako ima na sprednji kolesi gnani peugeot 2008 s tem motorjem dejansko dva obraza, lahko je zgledno živahen (najvišja hitrost 196 km/h, pospešek 0–100 km/h v 9,8 sek.), lahko pa voznik uživa v ležernosti in varčuje s prestavljanjem 6-stopenjskega ročnega menjalnika, ki ga je imelo testno vozilo. Od načina vožnje – voznik lahko izbira med normalnim in varčnim (eco) voznim načinom – je seveda odvisna poraba goriva, ki se lahko giblje nekoliko pod in nekoliko nad 6 litri; moje povprečje se je ustavilo pri 6,3 l/100 km.
Pričakovan je varnostno-asistenčni in infozabavni paket, povezljivost z internetom prek pametnega telefona, solidna kamera za vzvratno vožnjo … Pogrešal sem le opozarjanje na vozilo v mrtvem kotu, ki pa ga verjetno dobite v katerem bogatejšem paketu opreme, kot je allure.
A 2008 je kljub temu povsem samosvoj križanec, saj je z dolžino 4,3 metra od manjšega bratranca daljši za skoraj 25 centimetrov, z 2,6 metra ima za dobrih 6 centimetrov daljšo medosno razdaljo in v maniri križanca je s 1,53 metra višine konkretnih 10 centimetrov višji, kar pomeni precej lažje vstopanje, višje sedenje in boljšo preglednost iz vozila.
Dejansko je najnovejši 2008 nasledil prvo generacijo, ki je bila na trgu od leta 2013, ko je nasledila opuščeno karavansko različico peugeota 208. Prvi 2008 je bil siva miška, brez izrazitih linij in osebnosti, novi pa je njegovo popolno nasprotje, saj izstopa s predrzno podobo, z ostrimi, poudarjenimi linijami in nenavadno visokim in agresivnim sprednjim delom, ki ga dodatno poudarijo markantna maska in seveda led luči.
Ne deluje utesnjeno
Čeprav je 2008 t. i. subkompaktnih mer in je najmanjši od treh Peugeotovih križancev, v potniški kabini nikakor ne deluje utesnjeno, voznika in sopotnika loči solidno široka sredinska konzola z naslonjalom za komolce, pod katerim je predal za drobnarije.
Glede na mere vozila je pričakovano prostorna druga sedežna vrsta, kjer je dovolj prostora za dva potnika, za kaj krajšega brez težav prisede še tretji. Ne nazadnje prav nič ne manjka niti prtljažnemu prostoru z osnovno prostornino 434 l, ki ima dvojno dno za prevažanje manjših predmetov in je z zlaganjem zadnjih sedežev dvotretjinsko povečljiv.
Edinstveni voznikov prostor
Zanimiv je položaj voznika, saj pri Peugeotu vztrajajo pri i-cockpitu z intuitivno ergonomsko zasnovo, majhnim jajčastim volanskim obročem, 10-palčnim zaslonom na dotik in po meri nastavljivo digitalno 3D-instrumentno ploščo, ki dejansko daje vtis tridimenzionalnosti. Nedvomno gre za Peugeotovo posebnost, ki je požela že marsikatero pohvalo, a doživela že marsikatero kritiko. Preprosto povedano, gre za to, da ima voznik omenjeni t. i. gokartski volanski obroč nameščen nizko, skoraj v naročju, tako da gleda na instrumentno ploščo čez njegov zgornji del. Takšna vožnja zahteva nekaj vaje, recimo dan ali dva, potem pa voznik odkrije nekaj novih voznih užitkov. Volanski mehanizem je neposreden in pravzaprav neopazno in brez posebnih prizadevanj vsak drži volanski obroč kot vozniki formule 1. Se pravi brez odvečnih preprijemanj in zato veliko bolj pravilno.
Prostora je dovolj tudi na zadnjih sedežih.
Seveda pa le majhen volanski obroč ne bi bil dovolj, če k dobremu voznemu počutju ne bi prispevali podvozje in vzmetenje. V tem pogledu se peugeot 2008 – pa saj to velja za večino aktualnih peugeotov – vse bolj približuje germanski, se pravi bolj čvrsti in kompaktni vozni tehniki, kjer občutiš kakšen udarec s cestišča več v zadnjo plat, se pa pelješ skozi ovinke natančno in brez neprijetnega nagibanja.
Motor dveh obrazov
Zanimiv je 1,2-litrski bencinski trivaljnik, ki mu do največje moči 96 kW (130 KM) pomaga turbina. Seveda se oglaša z značilnim trivaljniškim grgranjem in pri tem ni posebno tih, v vseh drugih ozirih pa pozitivno preseneti. Predvsem me je navdušil z že skoraj dizelskim navorom (230 Nm pri 1750 vrt./min.), ki zagotavlja dobro elastičnost motorja, ko brez težav in odločno potegne že pri nizkih vrtljajih.
Peugeot 2008 1.2 puretech 130 STT allure
Motor: trivaljni bencinski motor
Gibna prostornina: 1199 cm3
Največja moč: 96 kW (130 KM) pri 5500 vrt./min
Največji navor: 230 Nm pri 1750 vrt./min
Pogon: na sprednji kolesi, 6-stopenjski ročni menjalnik
Masa praznega vozila: 1328 kg
Mere (D/Š/V): 4300/1815/1530 mm
Medosna razdalja: 2605 mm
Prostornina prtljažnika: 434–1467 l
Posoda za gorivo: 44 l
Najvišja hitrost: 198 km/h
Pospešek do 100 km/h: 9,8 s
Poraba goriva: 4,5 l/100 km
Izpust CO2: 103 g/km
Uradni zastopnik: P Automobil Import, d.o.o
Maloprodajna cena: 19.379 evrov
Euro NCAP: *****
Motor: trivaljni bencinski motor
Gibna prostornina: 1199 cm3
Največja moč: 96 kW (130 KM) pri 5500 vrt./min
Največji navor: 230 Nm pri 1750 vrt./min
Pogon: na sprednji kolesi, 6-stopenjski ročni menjalnik
Masa praznega vozila: 1328 kg
Mere (D/Š/V): 4300/1815/1530 mm
Medosna razdalja: 2605 mm
Prostornina prtljažnika: 434–1467 l
Posoda za gorivo: 44 l
Najvišja hitrost: 198 km/h
Pospešek do 100 km/h: 9,8 s
Poraba goriva: 4,5 l/100 km
Izpust CO2: 103 g/km
Uradni zastopnik: P Automobil Import, d.o.o
Maloprodajna cena: 19.379 evrov
Euro NCAP: *****
Tako ima na sprednji kolesi gnani peugeot 2008 s tem motorjem dejansko dva obraza, lahko je zgledno živahen (najvišja hitrost 196 km/h, pospešek 0–100 km/h v 9,8 sek.), lahko pa voznik uživa v ležernosti in varčuje s prestavljanjem 6-stopenjskega ročnega menjalnika, ki ga je imelo testno vozilo. Od načina vožnje – voznik lahko izbira med normalnim in varčnim (eco) voznim načinom – je seveda odvisna poraba goriva, ki se lahko giblje nekoliko pod in nekoliko nad 6 litri; moje povprečje se je ustavilo pri 6,3 l/100 km.
Pričakovan je varnostno-asistenčni in infozabavni paket, povezljivost z internetom prek pametnega telefona, solidna kamera za vzvratno vožnjo … Pogrešal sem le opozarjanje na vozilo v mrtvem kotu, ki pa ga verjetno dobite v katerem bogatejšem paketu opreme, kot je allure.