DAN ODPRTIH VRAT
Najprej delali žage, potem traktorje
Avstrijsko podjetje Lindner letos praznuje 70 let proizvodnje traktorjev, udeležili smo se dnevov odprtih vrat.
Odpri galerijo
S pomočjo slovenskega podjetja Larix GT, pooblaščenega uvoznika traktorjev in transporterjev Lindner, smo si v soboto proizvodnjo ogledali tudi člani Društva kmetijske tehnike Slovenije.
Lindner ima sedež v Kundlu – mestecu na Tirolskem. Kljub vseprisotni globalizaciji je ta tovarna še vedno v rokah družine Lindner. Zaposlenih imajo okrog 200 ljudi, v zadnjih letih proizvedejo v povprečju okrog 1500 traktorjev in 300 transporterjev na leto. V bližini je njihovo inovatorsko središče, kjer si obiskovalci lahko ogledajo celotno paleto njihovih trenutnih proizvodov, ker pa veliko dajo tudi na tradicijo, so na ogled tudi tisti, ki so nastali v vseh 70 letih.
Ustanovitelj tovarne Hermann Lindner je najprej delal žage za razrez lesa, leta 1948 pa je začel proizvajati traktorje. Leta 1953 so izdelali prvi avstrijski traktor s štirikolesnim pogonom. Danes imajo v proizvodnem programu tri serije: standardni izvedbi predstavljata seriji geotrac in lintrac, serija unitrac pa spada v skupino traktorjev transporterjev. Te ponujajo tudi v oranžni barvi za komunalne namene.
V seriji geotrac 4 proizvajajo 8 modelov z močjo od 55 do 106 kW (75 do 144 KM), v seriji lintrac sta glede na moč dva modela s 75 ali 73 kW (102 ali 113 KM), delajo pa jih v standardni varianti, standardni z vodljivimi zadnjimi kolesi in varianti za hmeljarstvo ali vinogradništvo. Lintrac ima tako imenovano CVT-transmisijo – brezstopenjski menjalnik, ki ga izdeluje nemški ZF in je prvi brezstopenjski standardni traktor s krmiljeno zadnjo osjo, kar prispeva k boljši okretnosti in večji varnosti pri delu na strmini.
S pomočjo hidravličnih cilindrov se namreč zadnja kolesa lahko obračajo do 20 stopinj v odvisnosti od vgrajenih pnevmatik. Mogoč je tudi tako imenovani pasji hod (istočasno zavijanje prednjih in zadnjih koles v isto smer). Točka težišča je pri lintracu pod 85 centimetri višine, kar mu omogoča delo celo tja do 60-odstotnega nagiba.
Lindner unitrac so namenjeni za delo na nagnjenih terenih, kjer ni več mogoča varna uporaba standardnega traktorja. Pripete ima lahko različne priključke, kot so kosilnica, pobiralne prikolice, trosilnik hlevskega gnoja, cisterna za gnojnico. Zaradi visokih transportnih hitrosti je primeren tudi za kmetije, ki imajo oddaljene parcele. Pogon je na vsa štiri kolesa enake velikosti, široke izvedbe. Traktorist ima na izbiro tri načine krmiljenja koles. Moč unitrac-c je med 55 in 80 kW (75 in 109 KM).
Lindner je priljubljen tudi v Sloveniji, lani so pri nas prodali 24 traktorjev, kar pomeni 1,1-odstotni delež med novimi traktorji v letu 2017. Za njih se pogosto odločijo gorske-hribovske kmetije oziroma tiste, ki imajo strm teren in so usmerjene v živinorejo.
Lindner ima sedež v Kundlu – mestecu na Tirolskem. Kljub vseprisotni globalizaciji je ta tovarna še vedno v rokah družine Lindner. Zaposlenih imajo okrog 200 ljudi, v zadnjih letih proizvedejo v povprečju okrog 1500 traktorjev in 300 transporterjev na leto. V bližini je njihovo inovatorsko središče, kjer si obiskovalci lahko ogledajo celotno paleto njihovih trenutnih proizvodov, ker pa veliko dajo tudi na tradicijo, so na ogled tudi tisti, ki so nastali v vseh 70 letih.
Ustanovitelj tovarne Hermann Lindner je najprej delal žage za razrez lesa, leta 1948 pa je začel proizvajati traktorje. Leta 1953 so izdelali prvi avstrijski traktor s štirikolesnim pogonom. Danes imajo v proizvodnem programu tri serije: standardni izvedbi predstavljata seriji geotrac in lintrac, serija unitrac pa spada v skupino traktorjev transporterjev. Te ponujajo tudi v oranžni barvi za komunalne namene.
V seriji geotrac 4 proizvajajo 8 modelov z močjo od 55 do 106 kW (75 do 144 KM), v seriji lintrac sta glede na moč dva modela s 75 ali 73 kW (102 ali 113 KM), delajo pa jih v standardni varianti, standardni z vodljivimi zadnjimi kolesi in varianti za hmeljarstvo ali vinogradništvo. Lintrac ima tako imenovano CVT-transmisijo – brezstopenjski menjalnik, ki ga izdeluje nemški ZF in je prvi brezstopenjski standardni traktor s krmiljeno zadnjo osjo, kar prispeva k boljši okretnosti in večji varnosti pri delu na strmini.
S pomočjo hidravličnih cilindrov se namreč zadnja kolesa lahko obračajo do 20 stopinj v odvisnosti od vgrajenih pnevmatik. Mogoč je tudi tako imenovani pasji hod (istočasno zavijanje prednjih in zadnjih koles v isto smer). Točka težišča je pri lintracu pod 85 centimetri višine, kar mu omogoča delo celo tja do 60-odstotnega nagiba.
24 traktorjev je Lindner lani prodal v Sloveniji.
Lindner unitrac so namenjeni za delo na nagnjenih terenih, kjer ni več mogoča varna uporaba standardnega traktorja. Pripete ima lahko različne priključke, kot so kosilnica, pobiralne prikolice, trosilnik hlevskega gnoja, cisterna za gnojnico. Zaradi visokih transportnih hitrosti je primeren tudi za kmetije, ki imajo oddaljene parcele. Pogon je na vsa štiri kolesa enake velikosti, široke izvedbe. Traktorist ima na izbiro tri načine krmiljenja koles. Moč unitrac-c je med 55 in 80 kW (75 in 109 KM).
Lindner je priljubljen tudi v Sloveniji, lani so pri nas prodali 24 traktorjev, kar pomeni 1,1-odstotni delež med novimi traktorji v letu 2017. Za njih se pogosto odločijo gorske-hribovske kmetije oziroma tiste, ki imajo strm teren in so usmerjene v živinorejo.