OBRATI
Ne boji se blata
Subaru je predstavil novo, drugo generacijo športnega terenca XV, ki je od nedavnega na voljo tudi na slovenskem trgu – stalni štirikolesni pogon in samodejni menjalnik sta serijska.
Odpri galerijo
Subarujeva prodajno-servisna mreža na Slovenskem ni ravno primer razvejanosti, a znamka ima vseeno svoj krog privržencev, ki njihove avtomobile vidijo kot varne, zabavne in trdožive. Ne nazadnje subaru ni med velikimi niti po prodanih količinah – njegov tržni delež na globalnem trgu znaša 0,3 odstotka, a je ta stabilen skozi čas.
Nova platforma
Dobre lastnosti tega japonskega proizvajalca ima tudi nova, druga generacija kompaktnega športnega terenca XV, ki je nedavno zapeljala na slovenski trg. Novinec – tako predstavniki tovarne – prinaša številne izboljšave v primerjavi s prvo generacijo XV, ki je na cesto prvič zapeljala pred šestimi leti. Subarujevi inženirji so veliko pozornosti namenili elementom aktivne in pasivne varnosti, kar se je pokazalo tudi na nedavnem preizkusnem trčenju Euro NCAP, kjer se je subaru XV odlično odrezal in prejel pet zvezdic.
Pri razvoju so uporabili novo platformo – Subarujevo globalno platformo (SGP), ki je ognjeni krst doživela pri nedavno predstavljeni imprezi. Med drugim mu je dala spremenjeno geometrijo blaženja, večjo trdnost karoserije, ki ne izboljša le pasivne varnosti, temveč tudi vozne lastnosti vozila. V primerjavi s prvo generacijo je nekoliko zrasel in zdaj v dolžino meri 4,465 metra, večja pa je tudi medosna razdalja, zaradi česar je notranjost vozila prostornejša.
Tokrat brez dizla
Novi XV lahko kupimo samo z bencinskim motorjem, pri čemer sta na voljo dva štirivaljna bokserja, ki so ju inženirji zasnovali na novo. Šibkejši s prostornino 1,6 litra razvije največjo moč 84 kW in navor 150 Nm, močnejši 2,0-litrski z neposrednim vbrizgom goriva pa zmore 115 kW moči in 196 Nm navora. Pri obeh se motorna moč prek samodejnega brezstopenjskega CVT-menjalnika – zadnja generacija Subarujevega lineartronica – prenaša na vsa štiri kolesa. Kako se takšna kombinacija obnese pri gospodarnosti, bomo lahko preverili šele na testu, za zdaj pa se moramo zadovoljiti s tovarniškimi podatki – šibkejši bencinar v povprečju porabi 6,4 litra na 100 kilometrov in izpusti 145 g CO2 na kilometer, močnejši pa porabi 6,9 litra in izpusti 150 g.
Bogata serijska oprema
Kot smo že zapisali, ima XV serijsko vgrajen simetrični stalni štirikolesni pogon, zaradi česar je v pomembni prednosti pred konkurenco, ki jo žene zgolj en kolesni par. Ne le na terenu, kjer se izkaže tudi 22-centimetrska oddaljenost od tal, ampak tudi med vožnjo v zahtevnejših vremenskih razmerah. Njegov štirikolesni pogon razdeli navor motorja med sprednjo in zadnjo osjo v razmerju 60:40, ki pa se spremeni v primeru slabšega oprijema katere od osi. Štirikolesni pogon je serijsko nadgrajen še s funkcijo X-mode, ki jo aktiviramo s posebnim stikalom na sredinski konzoli. Funkcija prilagodi delovanje sklopov, kot so motor, pogon in zavore, na slabše vozne razmere. Med drugim vključuje funkcijo nadzorovanega spusta po strmini.
Zaslon multimedijske naprave je pri osnovni opremi pure 6,5-palčni, pri drugih pa 8-palčni. Povezljivost z apple aar in android auto je na voljo serijsko. Podobno velja za tretjo generacijo sistema dveh kamer eyesight, ki podpira funkcije aktivne varnosti, kot sta na primer samodejno zaviranje in aktivni tempomat, ta je serijski. Čeprav je razgled iz avtomobila dober, k večji varnosti pripomorejo sistemi, kot so samodejni vklop in izklop dolgih luči, nadzor mrtvega kota ob vozilu in sistem za nadzor prečnega prometa za vozilom.
Subaru XV na prvi pogled ni najcenejši v segmentu, a ko upoštevaš serijski štirikolesni pogon in avtomatiko ter bogato opremo, dobi njegova cena nov pomen. V Sloveniji bomo za osnovno različico XV 1.6i pure odšteli od 22.900 evrov, za 2.0i style navi 29.990 in za najbolje opremljenega XV 2.0i premium 32.990 evrov. Dodajmo še, da so pri šibkejšem XV na voljo štiri ravni opreme, pri močnejšem pa le dve.
Nova platforma
Dobre lastnosti tega japonskega proizvajalca ima tudi nova, druga generacija kompaktnega športnega terenca XV, ki je nedavno zapeljala na slovenski trg. Novinec – tako predstavniki tovarne – prinaša številne izboljšave v primerjavi s prvo generacijo XV, ki je na cesto prvič zapeljala pred šestimi leti. Subarujevi inženirji so veliko pozornosti namenili elementom aktivne in pasivne varnosti, kar se je pokazalo tudi na nedavnem preizkusnem trčenju Euro NCAP, kjer se je subaru XV odlično odrezal in prejel pet zvezdic.
Pri razvoju so uporabili novo platformo – Subarujevo globalno platformo (SGP), ki je ognjeni krst doživela pri nedavno predstavljeni imprezi. Med drugim mu je dala spremenjeno geometrijo blaženja, večjo trdnost karoserije, ki ne izboljša le pasivne varnosti, temveč tudi vozne lastnosti vozila. V primerjavi s prvo generacijo je nekoliko zrasel in zdaj v dolžino meri 4,465 metra, večja pa je tudi medosna razdalja, zaradi česar je notranjost vozila prostornejša.
Tokrat brez dizla
Novi XV lahko kupimo samo z bencinskim motorjem, pri čemer sta na voljo dva štirivaljna bokserja, ki so ju inženirji zasnovali na novo. Šibkejši s prostornino 1,6 litra razvije največjo moč 84 kW in navor 150 Nm, močnejši 2,0-litrski z neposrednim vbrizgom goriva pa zmore 115 kW moči in 196 Nm navora. Pri obeh se motorna moč prek samodejnega brezstopenjskega CVT-menjalnika – zadnja generacija Subarujevega lineartronica – prenaša na vsa štiri kolesa. Kako se takšna kombinacija obnese pri gospodarnosti, bomo lahko preverili šele na testu, za zdaj pa se moramo zadovoljiti s tovarniškimi podatki – šibkejši bencinar v povprečju porabi 6,4 litra na 100 kilometrov in izpusti 145 g CO2 na kilometer, močnejši pa porabi 6,9 litra in izpusti 150 g.
Bogata serijska oprema
Kot smo že zapisali, ima XV serijsko vgrajen simetrični stalni štirikolesni pogon, zaradi česar je v pomembni prednosti pred konkurenco, ki jo žene zgolj en kolesni par. Ne le na terenu, kjer se izkaže tudi 22-centimetrska oddaljenost od tal, ampak tudi med vožnjo v zahtevnejših vremenskih razmerah. Njegov štirikolesni pogon razdeli navor motorja med sprednjo in zadnjo osjo v razmerju 60:40, ki pa se spremeni v primeru slabšega oprijema katere od osi. Štirikolesni pogon je serijsko nadgrajen še s funkcijo X-mode, ki jo aktiviramo s posebnim stikalom na sredinski konzoli. Funkcija prilagodi delovanje sklopov, kot so motor, pogon in zavore, na slabše vozne razmere. Med drugim vključuje funkcijo nadzorovanega spusta po strmini.
Zaslon multimedijske naprave je pri osnovni opremi pure 6,5-palčni, pri drugih pa 8-palčni. Povezljivost z apple aar in android auto je na voljo serijsko. Podobno velja za tretjo generacijo sistema dveh kamer eyesight, ki podpira funkcije aktivne varnosti, kot sta na primer samodejno zaviranje in aktivni tempomat, ta je serijski. Čeprav je razgled iz avtomobila dober, k večji varnosti pripomorejo sistemi, kot so samodejni vklop in izklop dolgih luči, nadzor mrtvega kota ob vozilu in sistem za nadzor prečnega prometa za vozilom.
Subaru XV na prvi pogled ni najcenejši v segmentu, a ko upoštevaš serijski štirikolesni pogon in avtomatiko ter bogato opremo, dobi njegova cena nov pomen. V Sloveniji bomo za osnovno različico XV 1.6i pure odšteli od 22.900 evrov, za 2.0i style navi 29.990 in za najbolje opremljenega XV 2.0i premium 32.990 evrov. Dodajmo še, da so pri šibkejšem XV na voljo štiri ravni opreme, pri močnejšem pa le dve.