OBRATI

Ni živahen, je pa varčen

Tuscon z najšibkejšim dizelskim motorjem predvsem malo porabi, le 6,3 litra na 100 kilometrov.
Fotografija: Hyundai tuscon je srednje veliki športni terenec, ki se spopada z močno konkurenco; njegov adut je 5-letna tovarniška garancija brez omejitev. Fotografije: Blaž Kondža
Odpri galerijo
Hyundai tuscon je srednje veliki športni terenec, ki se spopada z močno konkurenco; njegov adut je 5-letna tovarniška garancija brez omejitev. Fotografije: Blaž Kondža

Terenska vozila sicer tesno povezujemo s štirikolesnim pogonom, a ker večina danes nadvse priljubljenih športnih terencev resnejšega terena skoraj ne vidi, so proizvajalci začeli ponujati tudi izvedenke s pogonom na en kolesni par. Če ne živite ravno v hribih, boste s takšnim povsem zadovoljni.

Takšen pogon je imel hyundai tuscon, ki smo ga preizkusili na daljši poti. Pod motornim pokrovom je imel najšibkejši 1,6-litrski turbodizelski motor, opremska raven pa je bila najvišja – impression. Sprednji pogon pomeni nižjo porabo goriva, kar se je izkazalo tudi pri našem druženju s Hyundaijevim srednje velikim terencem. Potovalni računalnik je na koncu testa pokazal povprečno porabo 6,3 litra dizla na sto kilometrov.

Veliko dela z menjalnikom

Pomemben delež k nizki porabi prispeva šibkejši 85-kilovatni motor, ki pa mu manjka malce živahnosti – osebno bi za pogon takšnega športnega terenca raje izbral katerega od močnejših agregatov. Primanjkljaj motorne moči še najbolj pride do izraza pri prehitevanju in na avtocestnih klancih, kjer sem moral ob vožnji navkreber, da ne bi izgubil hitrosti, 6-stopenjski ročni menjalnik pogosto prestaviti v nižjo prestavo. Pa tudi sicer je tuscon zahteval več prestavljanja, kot bi to pričakoval od dizelskega motorja. Njegov štirivaljnik izpolnjuje okoljsko normo Euro 6d-temp in si pri čiščenju izpušnih plinov pomaga z dodatkom AdBlue.

Udobno in uporabno

Prestavljati smo morali več, kot smo pričakovali.
Prestavljati smo morali več, kot smo pričakovali.
Drugačno zgodbo pišeta tusconova udobje in ergonomija. Voznik in sovoznik sedita udobno, niti daljše sedenje ne utrudi. Tudi potniki na zadnji klopi so pohvalili prostornost in možnost 2-stopenjskega ogrevanja zadnje klopi. Doplačljivi paket edition prinaša vozniku in sovozniku še možnost 3-stopenjskega gretja oziroma prezračevanja sedežev. Del omenjenega paketa so usnjeno oblazinjenje, zvočni sistem Krell, sprejemnik digitalnega radia DAB – ta deluje solidno in po potrebi prestavi na analogni FM-signal, če slučajno izgubi digitalnega – in električno pomična panoramska sončna streha. Zapišimo, da je ergonomija voznikovega prostora zgledna, upravljanje avtomobila enostavno.

Motor je za tak avto razmeroma šibek.
Motor je za tak avto razmeroma šibek.
Prtljažni prostor je zgledno velik, testni avtomobil je bil opremljen z električnim odpiranjem prtljažnega pokrova, ki smo ga lahko upravljali tudi iz notranjosti vozila. Komfortno odpiranje prtljažnega prostora je pri tusconu izvedeno brez »brcanja pod odbijač« – dovolj je, da se s pametnim ključem v žepu približamo zadnjemu delu vozila in nekaj sekund počakamo. Opozorilni pisk oznani skorajšnje odpiranje prtljažnega prostora, ki meri od 513 do 1503 litrov, ima dvojno dno in zasilno rezervno pnevmatiko (dobro naloženo doplačilo 100 evrov). Dodajmo še, da je omenjeno komfortno odpiranje del opreme impression. Prav tako nekateri asistenčni sistemi, med katerimi so se kot zelo uporabni izkazali opozorilo na prečni promet za vozilom, 360-stopinjska kamera ter nadzor mrtvega kota ob vozilu. 

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije