OBRATI

Novi Škodin (električni) zastavonoša

Domača predstavitev: enyaq iV ambiciozno stopa na slovenski trg električnih vozil, že zdaj več kot 70 naročil.
Fotografija: Enyaq deluje mogočno, še posebno če ima 21-palčna kolesa. FOTOGRAFIJE: Gregor Pucelj
Odpri galerijo
Enyaq deluje mogočno, še posebno če ima 21-palčna kolesa. FOTOGRAFIJE: Gregor Pucelj

Na slovenskem trgu se je začela prodaja prve povsem električne škode z nekoliko nenavadnim imenom enyaq iV. Postavili so jo na Volkswagnovo koncernsko platformo za električna vozila (MEB), ki so jo uporabili že pri modelih ID.3 in ID.4. Seveda je koncernska tudi pogonska tehnologija. A kljub temu, to si upam zapisati že kar na začetku, je Škodin izdelek precej drugačen in že kar nevarno dober …
 

Športna prostornost


Uradno naj bi šlo za srednje velikega terenca oziroma suva (dolžina 4649, širina 1879, višina 1616 in medosna razdalja 2765 mm), ki je po prostornosti podoben Škodinemu običajnemu terencu kodiaqu. Toda enyaq iV zanesljivo ni samo to, za marsikoga bo športno vozilo, spet za drugega prostoren enoprostorec. Ob vsem tem je, če je opremljen z bogatejšimi opremskimi paketi, že povsem premijski izdelek.
Dinamiko vozila poudarja močna bočna linija, ki se izteče v zadek. Na možnost vožnje po ne prezahtevnem terenu pa opozarjajo zajetne plastične obrobe na spodnjem delu karoserije.
Dinamiko vozila poudarja močna bočna linija, ki se izteče v zadek. Na možnost vožnje po ne prezahtevnem terenu pa opozarjajo zajetne plastične obrobe na spodnjem delu karoserije.

Ta vtis podkrepita še vzdušje dnevne sobe, ki vlada v potniškem prostoru, in prečiščena, a nikakor dolgočasna armaturna plošča, ki bo počasi morala dobiti kakšno drugo poimenovanje, saj je njen dominantni del osrednji večfunkcijski infozabavni zaslon, ki je lahko celo 13-palčen in zato odlično pregleden. Precej manjši je aktivni informacijski zaslon (včasih je to bila instrumentna plošča), saj je na voljo tudi zelo izpopolnjen prosojni projekcijski zaslon, ki vozniku dodatno olajša vožnjo.


Sicer bodo kupci lahko izbirali med šestimi izvedbami opremljenosti potniške kabine in med osmimi barvami karoserije. Na voljo so tako rekoč vsi znani varnostni asistenčni sistemi in kot češnja na torti aplikacija za pametni telefon Škoda connect, ki omogoča nastavitev in aktiviranje na daljavo (ogrevanje potniške kabine in vetrobranskega stekla, jakost polnjenja baterije in podobno).
 

Konkreten prtljažnik


V Škodinem slogu je tudi prtljažni prostor, ki ima že v osnovni postavitvi prostornino 585 litrov. Ob tem ima še dvojno dno, v katerem je prostor za polnilne kable in nekaj malenkosti iz nabora uporabnih pripomočkov »simply clever«, recimo čistilo za polnilne kable.
 

Odlična vodljivost


Kot rečeno je električni pogonski sistem koncernski. Na slovenskem trgu sta za zdaj na voljo dve različici, enyaq iV 60 in 80, ki imata obe pogon na zadnji kolesi. Prva ima baterijo z zmogljivostjo 62 kWh in elektromotor z močjo 132 kW (180 KM) ter 310 Nm navora, kar omogoča pospešek do stotice v 8,7 sekunde, največjo hitrost 160 km/h in doseg po merilnem ciklu​ WLTP 390 kilometrov. Druga pa 82-kWh baterijo in elektromotor s 150 kW (204 KM), kar daje skoraj enake vozne zmogljivosti, a večji doseg, ki po merilnem ciklu WLTP znaša kar 510 kilometrov.


Dejstvo je, da že po nekaj prevoženih kilometrih voznik ugotovi, da ima opravka z odlično vodljivim vozilom, ki je zaradi dobre aerodinamike (količnik zračnega upora je 0,257) do hitrosti 100 km/h v potniški kabini skoraj neslišno. Veselje do vožnje pa si lahko še popestri z izbiro med petimi voznimi načini.
 

Omejena proizvodnja


Vstopna cena za enyaqa iV 60 je 39.793 evrov, za močnejšega pa 46.252, to je še pred subvencijo. Bo pa prodajo precej krojila razmeroma omejena proizvodnja, tako slovenski uvoznik do konca leta računa na dobavo okrog 200 vozil, s tem da je več kot 70 že naročenih oziroma prodanih. 

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije