Novodobne rešitve: tudi traktorji postajajo električni (FOTO)
V Bologni v Italiji je v drugi polovici novembra potekala 45. svetovna razstava kmetijske mehanizacije EIMA. Bienalni sejem od leta 1969 organizira italijansko združenje proizvajalcev kmetijskih strojev FederUnacoma; letos si ga je ogledalo 327.100 ljudi.
Proizvajalci kmetijske tehnike so se postavili z novimi stroji, med novostmi smo si lahko ogledali tudi elektrificirane kmetijske traktorje in priključke. Električno gnani kmetijski stroji imajo sicer dolgo zgodovino, že v 19. stoletju so v Nemčiji uporabljali Zimmermannove pluge na električni pogon.
Elektrifikacija kmetijskih strojev
Električna energija je energija, ki jo lahko enostavno spremenimo v druge oblike energije in je zanimiva tudi za uporabo na kmetijskih strojih. Proizvedena je lahko iz fosilnih virov ali iz obnovljivih (zelenih) virov. Govorimo o brezemisijskih električnih vozilih (traktorjih), malokdo pa se vpraša, kako in iz česa je bila proizvedena električna energija za pogon teh »čistih in zelenih« vozil.
Pri ponudbi elektrificiranih kmetijskih vozil gre za tržno nišo, kjer konceptne rešitve pa tudi že komercialne proizvode ponujajo tako etablirani proizvajalci traktorjev kot zagonska podjetja. Vsekakor se bo ta segment kmetijske tehnike še razvijal, vsaj pri traktorjih manjše moči.
Landini rex 4 full hybrid
Na sejmu je prestižno nagrado za tehnično inovacijo dobil električni traktor Landini rex 4 full hybrid. Gre za ozkokolotečni hibridni traktor, ki ima vgrajen dizelski motor s 55 kW, ta pa poganja tudi električni generator s 25 kW. Deluje na dva načina, v popolnoma električnem ali v hibridnem načinu. V prvem ima maksimalno moč 65 kW in dve uri avtonomije.
Električno gnani kmetijski stroji imajo že dolgo zgodovino.
Ne povzroča hrupa, ni emisij in ni porabe dizla. V hibridnem modusu sta aktivna dizelski motor s 55 kW in generator s 25 kW moči (skupaj 80 kW). Zaradi hibridnega pogona je zmanjšana poraba dizelskega goriva, manjše so emisije. Celoten sistem nadzira PMS (Power Management System), ki nadzoruje delovanje vseh naprav, vključno z baterijo, krmili pa tudi motor in generator.
Antonio Carraro SRX hybrid
To je traktor z motorjem z notranjim zgorevanjem s 55 kW (trije cilindri, 1861 cm3) v kombinaciji z 20-kW elektromotorjem, ki razvijeta skupno 75 kW oziroma 102 KM. Konstrukcijska rešitev je razvita s start-upom Ecothea in omogoča izkoriščanje moči obeh pogonskih sistemov v celoti (do 102 KM). SRX hybrid zmanjša raven hrupa in tresljajev, ima pa tudi 25 odstotkov manjšo porabo goriva. Načrtujejo različico, ki bo delovala v popolnoma električnem načinu na baterije.
Keestrack B1e
Belgijski proizvajalec Keestrack je v sodelovanju s tovarno traktorjev Goldoni iz Italije in Rigitracom iz Švice razvil električni traktor. Keestrack B1e je zelo podoben rigitracu SKE 40; ima nazivno moč 54 KM (40 kW) in največjo moč 87 KM (64 kW).
Pri ponudbi elektrificiranih kmetijskih vozil gre še za tržno nišo.
Traktor ima pet namenskih električnih motorjev, po potrebi se lahko uporabi power boost, ki zagotavlja dodatno moč in navor (150 odstotkov) za 20 sekund, ko je potrebna ekstremna moč. Ima do šest ur avtonomije. Za Keestrack je razvoj B1e logičen dodatek k naboru strojev brez emisij, ki jih belgijski proizvajalec že razvija. Izdelovali jih bodo v Goldonijevi tovarni v Italiji.