POZOR!
Pomlad že kliče motoriste
Narava je letos pohitela in že februarja ponudila spomladanske temperature, ki so na ceste privabile prve motoriste; stanje motocikla ključno vpliva na varno vožnjo.
Odpri galerijo
Večina motoristov se na ceste vrne po zimskem počitku. Ker v obdobju mirovanja naša motoristična kondicija popusti, je zelo pomembno, da sezono začnemo postopoma in izbiramo krajše ture. Preden pa zajahamo jeklenega konjička, moramo preveriti, ali je brezhiben. Varno vožnjo pač omogoča le tehnično brezhibno motorno kolo. Kako preveriti njegovo stanje, smo se pozanimali v grosupeljski servisni delavnici Avtoval, kjer so znani kot mojstri, pooblaščeni za servisiranje motociklov znamke BMW. Tam nam je njihov izkušeni mehanik Dejan Valentinčič pokazal, kako se priprave motornega kolesa na novo sezono lotijo pri njih.
Primerno prezimovanje motocikla
Kako se bomo lotili spomladanske priprave motocikla, je odvisno tudi od tega, ali smo ga pred zimo primerno shranili. "Najbolje je, da motocikel, ki smo ga prej očistili, čez zimo postavimo tako, da so pnevmatike razbremenjene. Če nimamo posebnih dvigal za to, nam bo v pomoč centralno stojalo, ki bo razbremenilo zadnje kolo, sprednje pa lahko vsake toliko obrnemo. Alternativna rešitev je tudi povišanje tlaka v pnevmatikah. Ne pozabimo na akumulator, ki naj bo ali odklopljen z motorja ali pa priklopljen na polnilnik za vzdrževanje napetosti," razloži Valentinčič.
Naš sogovornik vsem, ki lani niso opravili rednega servisa, priporoča, da še pred začetkom sezone obiščejo servisno delavnico in ga opravijo. "Predlagam obisk pooblaščene delavnice, saj so tam seznanjeni z morebitnimi tehničnimi vpoklici zaradi tovarniških napak, ki so se odkrile v življenjski dobi motocikla in so lahko zelo nevarne. Tisti pa, ki redno obiskujete servis in ste pravilno prezimovali motocikel, lahko nekatere stvari, pomembne za varno vožnjo, pregledate tudi sami."
Vizualni pregled in čiščenje
"Ker se je na motociklu gotovo nabral prah, tega obrišemo in smo obenem pozorni na morebitne znake puščanja vitalnih tekočin, kot so hladilna tekočina, olje v motorju, olje v menjalniku ali diferencialu, olje sklopke in blažilcev," opiše prvi korak priprave. V njihovi servisni delavnici sodobne motocikle, ki imajo vgrajen računalnik, priključijo na posebno diagnostično napravo, na kateri razberejo morebitne napake.
Stanje tekočin in profila pnevmatik
V naslednjem koraku preverimo stanje tekočin. "Motoristi lahko kadar koli preverijo količino zavorne tekočine za prednjo in zadnjo zavoro, količino motornega olja, hladilne tekočine in olja sklopke," nadaljuje sogovornik.
Posebno pozornost moramo nameniti pnevmatikam, ki so edini stik motorista s cesto. "S posebnim merilnikom izmerimo globino dezena pnevmatik; zakonski minimum je 1 mm, a vsekakor svetujemo, da pnevmatiko zamenjate prej. Z manometrom izmerimo še pritisk v pnevmatikah in poskrbimo, da bo takšen, kot ga je v navodilih predpisal proizvajalec. Poglejmo še DOT-oznako in preverimo starost pnevmatike; z leti namreč izgublja svoje lastnosti," razloži mojster Valentinčič.
Svetlobna telesa
Tistim, ki imajo motor z verigo, sogovornik svetuje še kontrolo njene napetosti in njeno mazanje. "Zelo pomembno je, da ne pozabimo preizkusiti delovanja svetlobnih naprav na motornem kolesu. Preverimo delovanje glavnega žarometa, smernikov in zavorne luči, pri čemer aktiviramo naprej eno, nato še drugo zavoro," doda Valentinčič.
"Če niste pogosti obiskovalec servisnih delavnic, priporočam še pregled gibljivih delov, kot so bočno (in centralno) stojalo, ročice sklopke in zavor, pletenice sklopke in plina. Vse našteto po potrebi tudi namažemo."
Ob slovesu nas sogovornik opozori še na nekaj pomembnih stvari. "Motoristi moramo biti pozorni na starost zavorne tekočine, ki z leti izgublja kakovost. Stara zavorna tekočina lahko ob večji obremenitvi zavor, recimo pri vožnji po klancu navzdol, povzroči, da celo ostanemo brez zavornega učinka. Čeprav marsikaj okoli motocikla lahko opravi motorist sam, pa popravilo puščanja vitalnih tekočin, kot sta motorno olje ali hladilna tekočina, zračnosti v kolesih ali krmilu, puščanja semeringov vilic, raje prepustimo usposobljenim mehanikom."
Primerno prezimovanje motocikla
Kako se bomo lotili spomladanske priprave motocikla, je odvisno tudi od tega, ali smo ga pred zimo primerno shranili. "Najbolje je, da motocikel, ki smo ga prej očistili, čez zimo postavimo tako, da so pnevmatike razbremenjene. Če nimamo posebnih dvigal za to, nam bo v pomoč centralno stojalo, ki bo razbremenilo zadnje kolo, sprednje pa lahko vsake toliko obrnemo. Alternativna rešitev je tudi povišanje tlaka v pnevmatikah. Ne pozabimo na akumulator, ki naj bo ali odklopljen z motorja ali pa priklopljen na polnilnik za vzdrževanje napetosti," razloži Valentinčič.
Naš sogovornik vsem, ki lani niso opravili rednega servisa, priporoča, da še pred začetkom sezone obiščejo servisno delavnico in ga opravijo. "Predlagam obisk pooblaščene delavnice, saj so tam seznanjeni z morebitnimi tehničnimi vpoklici zaradi tovarniških napak, ki so se odkrile v življenjski dobi motocikla in so lahko zelo nevarne. Tisti pa, ki redno obiskujete servis in ste pravilno prezimovali motocikel, lahko nekatere stvari, pomembne za varno vožnjo, pregledate tudi sami."
Vizualni pregled in čiščenje
"Ker se je na motociklu gotovo nabral prah, tega obrišemo in smo obenem pozorni na morebitne znake puščanja vitalnih tekočin, kot so hladilna tekočina, olje v motorju, olje v menjalniku ali diferencialu, olje sklopke in blažilcev," opiše prvi korak priprave. V njihovi servisni delavnici sodobne motocikle, ki imajo vgrajen računalnik, priključijo na posebno diagnostično napravo, na kateri razberejo morebitne napake.
Stanje tekočin in profila pnevmatik
V naslednjem koraku preverimo stanje tekočin. "Motoristi lahko kadar koli preverijo količino zavorne tekočine za prednjo in zadnjo zavoro, količino motornega olja, hladilne tekočine in olja sklopke," nadaljuje sogovornik.
Le tehnično brezhibno motorno kolo omogoča varno vožnjo.
Posebno pozornost moramo nameniti pnevmatikam, ki so edini stik motorista s cesto. "S posebnim merilnikom izmerimo globino dezena pnevmatik; zakonski minimum je 1 mm, a vsekakor svetujemo, da pnevmatiko zamenjate prej. Z manometrom izmerimo še pritisk v pnevmatikah in poskrbimo, da bo takšen, kot ga je v navodilih predpisal proizvajalec. Poglejmo še DOT-oznako in preverimo starost pnevmatike; z leti namreč izgublja svoje lastnosti," razloži mojster Valentinčič.
Svetlobna telesa
Tistim, ki imajo motor z verigo, sogovornik svetuje še kontrolo njene napetosti in njeno mazanje. "Zelo pomembno je, da ne pozabimo preizkusiti delovanja svetlobnih naprav na motornem kolesu. Preverimo delovanje glavnega žarometa, smernikov in zavorne luči, pri čemer aktiviramo naprej eno, nato še drugo zavoro," doda Valentinčič.
"Če niste pogosti obiskovalec servisnih delavnic, priporočam še pregled gibljivih delov, kot so bočno (in centralno) stojalo, ročice sklopke in zavor, pletenice sklopke in plina. Vse našteto po potrebi tudi namažemo."
Ob slovesu nas sogovornik opozori še na nekaj pomembnih stvari. "Motoristi moramo biti pozorni na starost zavorne tekočine, ki z leti izgublja kakovost. Stara zavorna tekočina lahko ob večji obremenitvi zavor, recimo pri vožnji po klancu navzdol, povzroči, da celo ostanemo brez zavornega učinka. Čeprav marsikaj okoli motocikla lahko opravi motorist sam, pa popravilo puščanja vitalnih tekočin, kot sta motorno olje ali hladilna tekočina, zračnosti v kolesih ali krmilu, puščanja semeringov vilic, raje prepustimo usposobljenim mehanikom."