OBRATI
Porsche je kulten tudi v Sloveniji
Na Ljubljanskem gradu so se zbrali člani Porsche kluba Slovenija.
Odpri galerijo
Na povabilo Porsche kluba Slovenija, ki združuje prek sto lastnikov in ljubiteljev teh kultnih avtomobilov, smo se minuli četrtek zvečer na Ljubljanskem gradu udeležili njihove letne volilne skupščine.
Redko katera avtomobilska znamka ima tako kulten status v svetu avtomobilizma, kot ga ima Porsche, ki tudi pri konkurentih vzbuja strahospoštovanje. Porsche kot znamka avtomobilov in kot statusni simbol, ki združuje vrhunsko tehnologijo, predvsem pri legendarnem modelu 911 s čisto – pure obliko, je otrok genialnega nemškega inženirja Ferdinanda Porscheja, ki je, mimogrede, tudi izdelal prvega hrošča, avtomobil za vse ljudi, in njegovega sina Ferryja.
Porscheja so vozili znani z vsega sveta, denimo nemški režiser Rainer Werrner Fassbinder, legendarni dirigent Herbert von Karajan, pa hipijevska pevka Janis Joplin, ki je svojega prebarvala v psihedelične motive, v svoji a cappella pesmi pa prosila za mercedesa, saj vsi njeni prijatelji vozijo porscheja.
Če je bil nekoč saab posebna znamka, ki naj bi jo kupovali predvsem intelektualci, in denimo citroën pojem pariškega udobja in vonja po kakšni cvetoči Provansi, pa porsche, ki danes proizvaja športne avtomobile porsche 911, boxster in cayman ter cacan, cayenne in panamero, predstavlja simbiotično substanco izjemne kakovosti, skrite moči in hkrati estetske umirjenosti. Da ne bo pomote, Porsche namreč po svoji obliki ni bil nikoli agresiven avto.
Večer je mineval v izvolitvi novega vodstva kluba, ki povezuje člane ter organizira številna srečanja in med njimi t. i. parado Alpe-Donava-Jadran, kar pomeni tridnevno potovanje s porscheji tokrat po skritih zakladih Slovenije – Dolenjski in Prekmurju.
Stari in novi predsednik kluba dr. Rasto Ovin je za Slovenske novice poudaril, da v klub lahko pristopi tisti, ki v sebi združuje znanje o avtomobilu, navdušenje nad porsche superiorno tehnologijo in občutek za prijateljstvo.
»Porsche klub Slovenija je bil ustanovljen leta 1996, sedanje vrednote pa smo uveljavili pozneje, saj izključevanje ni naš namen. Zato smo leta 2006 postavili drugačne temelje in v statutu poleg omenjenega zapisali, da od članov pričakujemo svobodno, a tudi odgovorno uporabo teh hitrih avtomobilov. Na tej podlagi so dobrodošli vsi, tako tisti, ki si lahko kupijo novega, kot tudi tisti, ki z odrekanjem uresničijo svoje sanje, da vozijo porscheja. O t. i. porsche kulturi govori tudi podatek, da je kar 70 odstotkov vseh do danes izdelanih porschejev registriranih. Kar pomeni, da ljudje tem avtomobilom ne pustijo propasti. Tej številki se doslej ni nobena znamka niti približala.«
Tudi naši lastniki porschejev na trenutke radi stopijo na plin, a praviloma na poligonih za trening in dirkališčih. Neprimerno pa je voziti agresivno in ogrožati svoje potnike in druge.
»Raziskava za leto 2016 v Nemčiji je pokazala, da so lastniki porschejev tisti, ki najraje pohodijo plin, zato so tudi pristali na vrhu lestvice po kaznih za prehitro vožnjo. A po drugi strani je ista raziskava dokazala, da so prav lastniki porschejev najmanjkrat povzročitelji nesrečah ali udeleženci, kar vendar govori tudi o odgovornosti in znanju voznikov teh avtomobilov,« pojasnjuje Ovin.
Na umirjenem večeru s prijetno živo glasbo, okusno večerjo in z obveznim zbiranjem denarja za dobrodelne namene smo srečali tudi 84-letnega Angleža Davida Whita iz Brightona, svojčas urednika dveh golf in dveh porsche revij na Otoku. Potrdil nam je, da je tudi v Veliki Britaniji porsche prestižna, neskončno zaželena znamka.
David je skupaj z ženo najprej obiskal Slovenijo pred leti kot turist. »Ko sva se vračala z najinega tretjega obiska v Sloveniji, mi je žena na letalu namignila: 'Kaj ko bi se preselila tja.' In zdaj sva že tri leta tu. A še pred prihodom sem se včlanil v Porsche klub Slovenija.«
Redko katera avtomobilska znamka ima tako kulten status v svetu avtomobilizma, kot ga ima Porsche, ki tudi pri konkurentih vzbuja strahospoštovanje. Porsche kot znamka avtomobilov in kot statusni simbol, ki združuje vrhunsko tehnologijo, predvsem pri legendarnem modelu 911 s čisto – pure obliko, je otrok genialnega nemškega inženirja Ferdinanda Porscheja, ki je, mimogrede, tudi izdelal prvega hrošča, avtomobil za vse ljudi, in njegovega sina Ferryja.
Porscheja so vozili znani z vsega sveta, denimo nemški režiser Rainer Werrner Fassbinder, legendarni dirigent Herbert von Karajan, pa hipijevska pevka Janis Joplin, ki je svojega prebarvala v psihedelične motive, v svoji a cappella pesmi pa prosila za mercedesa, saj vsi njeni prijatelji vozijo porscheja.
Če je bil nekoč saab posebna znamka, ki naj bi jo kupovali predvsem intelektualci, in denimo citroën pojem pariškega udobja in vonja po kakšni cvetoči Provansi, pa porsche, ki danes proizvaja športne avtomobile porsche 911, boxster in cayman ter cacan, cayenne in panamero, predstavlja simbiotično substanco izjemne kakovosti, skrite moči in hkrati estetske umirjenosti. Da ne bo pomote, Porsche namreč po svoji obliki ni bil nikoli agresiven avto.
Ne pustijo jim propasti
Večer je mineval v izvolitvi novega vodstva kluba, ki povezuje člane ter organizira številna srečanja in med njimi t. i. parado Alpe-Donava-Jadran, kar pomeni tridnevno potovanje s porscheji tokrat po skritih zakladih Slovenije – Dolenjski in Prekmurju.
Stari in novi predsednik kluba dr. Rasto Ovin je za Slovenske novice poudaril, da v klub lahko pristopi tisti, ki v sebi združuje znanje o avtomobilu, navdušenje nad porsche superiorno tehnologijo in občutek za prijateljstvo.
»Porsche klub Slovenija je bil ustanovljen leta 1996, sedanje vrednote pa smo uveljavili pozneje, saj izključevanje ni naš namen. Zato smo leta 2006 postavili drugačne temelje in v statutu poleg omenjenega zapisali, da od članov pričakujemo svobodno, a tudi odgovorno uporabo teh hitrih avtomobilov. Na tej podlagi so dobrodošli vsi, tako tisti, ki si lahko kupijo novega, kot tudi tisti, ki z odrekanjem uresničijo svoje sanje, da vozijo porscheja. O t. i. porsche kulturi govori tudi podatek, da je kar 70 odstotkov vseh do danes izdelanih porschejev registriranih. Kar pomeni, da ljudje tem avtomobilom ne pustijo propasti. Tej številki se doslej ni nobena znamka niti približala.«
Tudi naši lastniki porschejev na trenutke radi stopijo na plin, a praviloma na poligonih za trening in dirkališčih. Neprimerno pa je voziti agresivno in ogrožati svoje potnike in druge.
Priselil se je iz Anglije
»Raziskava za leto 2016 v Nemčiji je pokazala, da so lastniki porschejev tisti, ki najraje pohodijo plin, zato so tudi pristali na vrhu lestvice po kaznih za prehitro vožnjo. A po drugi strani je ista raziskava dokazala, da so prav lastniki porschejev najmanjkrat povzročitelji nesrečah ali udeleženci, kar vendar govori tudi o odgovornosti in znanju voznikov teh avtomobilov,« pojasnjuje Ovin.
Na umirjenem večeru s prijetno živo glasbo, okusno večerjo in z obveznim zbiranjem denarja za dobrodelne namene smo srečali tudi 84-letnega Angleža Davida Whita iz Brightona, svojčas urednika dveh golf in dveh porsche revij na Otoku. Potrdil nam je, da je tudi v Veliki Britaniji porsche prestižna, neskončno zaželena znamka.
V Sloveniji je registriranih čez tisoč porschejev.
David je skupaj z ženo najprej obiskal Slovenijo pred leti kot turist. »Ko sva se vračala z najinega tretjega obiska v Sloveniji, mi je žena na letalu namignila: 'Kaj ko bi se preselila tja.' In zdaj sva že tri leta tu. A še pred prihodom sem se včlanil v Porsche klub Slovenija.«