OBRATI
Porschejeva električna športna prihodnost
Kaj se zgodi, ko se za volan električnega porscheja mission E vsede nekdanji dirkač formule ena Mark Webber?
Odpri galerijo
Nekdanji zvezdnik formule ena Mark Webber je na Porschejevi testni stezi v Weissachu preizkusil prihajajoči električni porsche mission E. In čeprav ga je Porsche najel za testno vožnjo (in jo tudi posnel), človek kar verjame njegovemu navdušenju nad skoraj šeststokonjskim električnim superšportnikom, za katerega je dejal, da bo "spremenil pravila igre".
Mission E bo imel stalni štirikolesni pogon, verjetno pa bodo v prihodnosti pripravili tudi cenejšo različico s pogonom na zadnji par koles. Pri Porscheju načrtujejo še suvovsko različico, ki jo je na letošnjem ženevskem avtosalonu napovedal koncept cross turismo. Programsko infozabavno in varnostno opremo bo mogoče nadgrajevati tudi prek mobilnega omrežja, na željo kupca pa bodo njihovi inženirji tako rekoč iz zraka povečali moč dveh elektromotorjev. Seveda po doplačilu. Nova arhitektura vozila bo tudi osnova za prihajajoči popolnoma električni bentley.
Porsche je odločen razvijati električna vozila, od popolnoma električnih do hibridnih, za kar naj bi do leta 2022 namenil kar šest milijard evrov tako za elektrifikacijo dozdajšnjih modelov kot za vzpostavitev lastne mreže hitrih polnilnih postaj.
Na voljo leta 2019
Nekateri mission E označujejo za najradikalnejši model v Porschejevi 87-letni zgodovini, saj gre za prvo popolnoma električno vozilo iz te slovite nemške tovarne. Porsche je, mimogrede, v razvoj električnih vozil vložil že pol milijarde evrov. Kupe s štirimi vrati naj bi odprl novo, električno dobo za Porsche, ki so jo napovedali leta 2015 na frankfurtskem avtosalonu, kjer so predstavili popolnoma električni koncept mission E. Proizvodna različica bo nared na začetku prihodnjega leta, kupci pa bodo prve modele prejeli malce pozneje.Porsche bo za razvoj električnih vozil in infrastrukture do leta 2022 namenil šest milijard evrov.
Tri različice
Čeprav po videzu precej spominja na panamero, je bolj kompakten in cenejši, saj naj bi vstopni model stal od 70 do 80 tisočakov. Testni model, ki ga je vozil Webber, razvije 592 konjskih moči, do sto kilometrov na uro pospeši v 3,5 sekunde in doseže (elektronsko omejeno) najvišjo hitrost 250 km/h. Litij-ionske baterije naj bi poskrbele, da bo lahko z enim polnjenjem prevozil do 500 kilometrov. Kot kaže, bodo na voljo tri različice, ki bodo imele od 400 do 600 KM.Mission E bo imel stalni štirikolesni pogon, verjetno pa bodo v prihodnosti pripravili tudi cenejšo različico s pogonom na zadnji par koles. Pri Porscheju načrtujejo še suvovsko različico, ki jo je na letošnjem ženevskem avtosalonu napovedal koncept cross turismo. Programsko infozabavno in varnostno opremo bo mogoče nadgrajevati tudi prek mobilnega omrežja, na željo kupca pa bodo njihovi inženirji tako rekoč iz zraka povečali moč dveh elektromotorjev. Seveda po doplačilu. Nova arhitektura vozila bo tudi osnova za prihajajoči popolnoma električni bentley.
592 konjskih moči bo razvil mission E.
Porsche je odločen razvijati električna vozila, od popolnoma električnih do hibridnih, za kar naj bi do leta 2022 namenil kar šest milijard evrov tako za elektrifikacijo dozdajšnjih modelov kot za vzpostavitev lastne mreže hitrih polnilnih postaj.