Posodobljeni električni pionir
Renault zoe prepriča v mestu, a se zmore zapeljati tudi precej dlje; baterija se na običajnih polnilnicah (22 kW) napolni v slabih dveh urah.
Odpri galerijo
Lahko mu rečete električni clio, in to v novi generaciji tudi opraviči. Renault zoe je s prenovo pridobil predvsem v notranjosti, kjer je tako rekoč izginila cenena plastika, zunanjost pa je prepoznavno osvežena. In z 52 kWh baterijo že omogoči večino voženj po Sloveniji.
Skoraj je težko verjeti, da je zoe na trg prišel že pred osmimi leti, zato ga lahko upravičeno štejemo med pionirje električne mobilnosti. S 4087 mm dolžine je tipičen sodobni mestni avtomobil, v katerem se še naprej sedi sorazmerno visoko, zadaj je za dva spodobno veliko prostora. Le za vstop na zadnjo klop bo potrebne nekaj previdnosti, skrita, vdrta kljuka je zoprna za levičarje. Prtljažni prostor je s 338 litri nekako pričakovano velik, pohvalim dvojno dno, pod katero lahko skrijete kablovje.
Manj me je navdušila visoka stopnica ob podiranju naslonjal zadnjih sedežev.
Spredaj se ponaša s sodobno zasnovo armaturne plošče, na sredini katere se šopiri kot velika tablica pokončen zaslon infozabavnega sistema. Je intuitiven, dovolj odziven. Pohvalim obilico priročnih odlagalnih površin, med sedežema boste lahko brezžično polnili mobilni telefon.
Med vožnjo je zoe prijazno tih avtomobil, tudi na avtocesti se piš vetra komaj zazna. Masa in postavitev baterij v dno vozila ga naredita stabilnega, tudi v ovinkih ostaja suveren, takrat bi si sicer zaželeli za odtenek bolj neposreden volanski mehanizem. Na neravninah ne izgublja stika s podlago, kljub čvrstemu vzmetenju bi težko rekel, da je kdaj neudoben. V električnih avtomobilih se splača izkoristiti možnost zaviranja ob odmiku pedala za plin, torej v načinu B s prestavno ročico.
Pospešek ob močnejšem pritisku na plin je pri nizkih hitrostih in neuporabi načina eco pričakovano občuten, kasneje se vse skupaj malo umiri in na avtocesti se včasih celo občuti, da motorju začne zmanjkovati sape.
Mimogrede omenimo, da način eco omogoča najvišjo hitrost do 100 km/h, siceršnja meja pa je postavljena pri 140 km/h. Verjamem, da večini to ne bo povzročalo preglavic, saj poraba energije pri takšni hitrosti naraste tja proti 30 kWh/100 km, kar je vsaj podvojena vrednost porabe pri hitrosti do 100 km/h. Zoe se za varčnega, s porabo manj kot 15 kWh/100 km, izkaže zlasti med mestnimi in primestnimi relacijskimi vožnjami, v povprečju smo na testu za vsakih 100 km porabili 17,4 kWh.
Skladno s tem se je spreminjal doseg. Brez hitrih avtocestnih voženj bi prevozili tudi več kot 350 km, a v mešanem načinu smo prišli nekje do 300 km, ob veliko avtocestne vožnje pa še nekaj deset kilometrov manj. Na hitri polnilnici boste več kot 80 odstotkov energije baterijam povrnili v približno 40 minutah, na običajnih polnilnicah (22 kW) pa bo polna v slabih dveh urah. Med kosilom, denimo.
Ne morem mimo dveh neljubih pripetljajev, eden se je zgodil na domači vtičnici šuko, ki je zoe nikakor ni maral in ga na njej nisem mogel polniti, drugi, bolj kritični, pa na eni od piranskih polnilnic, kjer se polnjenje prav tako nikakor ni začelo. K sreči je bilo časa za iskanje drugih rešitev polnjenja dovolj, da ni bilo treba trepetati, kako se bom pripeljal domov.
Na splošno je ob takšni bateriji vsakdanja uporaba precej nestresna, saj ob 50 do 100 prevoženih kilometrih na dan in občasnimi polnjenji med (tudi če kratkimi) postanki ni težav vzdrževati baterije vsaj pol polne.
Udobno in prostorno
Skoraj je težko verjeti, da je zoe na trg prišel že pred osmimi leti, zato ga lahko upravičeno štejemo med pionirje električne mobilnosti. S 4087 mm dolžine je tipičen sodobni mestni avtomobil, v katerem se še naprej sedi sorazmerno visoko, zadaj je za dva spodobno veliko prostora. Le za vstop na zadnjo klop bo potrebne nekaj previdnosti, skrita, vdrta kljuka je zoprna za levičarje. Prtljažni prostor je s 338 litri nekako pričakovano velik, pohvalim dvojno dno, pod katero lahko skrijete kablovje.
Manj me je navdušila visoka stopnica ob podiranju naslonjal zadnjih sedežev.
Spredaj se ponaša s sodobno zasnovo armaturne plošče, na sredini katere se šopiri kot velika tablica pokončen zaslon infozabavnega sistema. Je intuitiven, dovolj odziven. Pohvalim obilico priročnih odlagalnih površin, med sedežema boste lahko brezžično polnili mobilni telefon.
Vožnja brez hrupa
Med vožnjo je zoe prijazno tih avtomobil, tudi na avtocesti se piš vetra komaj zazna. Masa in postavitev baterij v dno vozila ga naredita stabilnega, tudi v ovinkih ostaja suveren, takrat bi si sicer zaželeli za odtenek bolj neposreden volanski mehanizem. Na neravninah ne izgublja stika s podlago, kljub čvrstemu vzmetenju bi težko rekel, da je kdaj neudoben. V električnih avtomobilih se splača izkoristiti možnost zaviranja ob odmiku pedala za plin, torej v načinu B s prestavno ročico.
140
km/h je najvišja hitrost.
km/h je najvišja hitrost.
Pospešek ob močnejšem pritisku na plin je pri nizkih hitrostih in neuporabi načina eco pričakovano občuten, kasneje se vse skupaj malo umiri in na avtocesti se včasih celo občuti, da motorju začne zmanjkovati sape.
Spremenljiva poraba
Mimogrede omenimo, da način eco omogoča najvišjo hitrost do 100 km/h, siceršnja meja pa je postavljena pri 140 km/h. Verjamem, da večini to ne bo povzročalo preglavic, saj poraba energije pri takšni hitrosti naraste tja proti 30 kWh/100 km, kar je vsaj podvojena vrednost porabe pri hitrosti do 100 km/h. Zoe se za varčnega, s porabo manj kot 15 kWh/100 km, izkaže zlasti med mestnimi in primestnimi relacijskimi vožnjami, v povprečju smo na testu za vsakih 100 km porabili 17,4 kWh.
Polnjenje baterije
Skladno s tem se je spreminjal doseg. Brez hitrih avtocestnih voženj bi prevozili tudi več kot 350 km, a v mešanem načinu smo prišli nekje do 300 km, ob veliko avtocestne vožnje pa še nekaj deset kilometrov manj. Na hitri polnilnici boste več kot 80 odstotkov energije baterijam povrnili v približno 40 minutah, na običajnih polnilnicah (22 kW) pa bo polna v slabih dveh urah. Med kosilom, denimo.
Renault zoe R135 intens
Motor: sinhronski elektromotor
Največja moč: 100 kW (135 KM) od 4200 do 11.163 vrt./min
Največji navor: 245 Nm od 1500 do 3600 vrt./min
Pogon: na sprednji kolesi, samodejni prenos z reduktorjem
Mere (D/Š/V): 4087/1787/1562 mm
Medosna razdalja: 2588 mm
Masa praznega vozila: 1502 kg
Prostornina prtljažnika: 338–1225 l
Zmogljivost pogonskega akumulatorja: 52 kWh
Najvišja hitrost: 140 km/h
Pospešek do 100 km/h: 9,5 s
Doseg po WLTP: 386 km
Izpust CO2: 0 g/km
Poraba energije po WLTP: 177 Wh/km
Uradni zastopnik: Renault Nissan Slovenija
Maloprodajna cena: 36.490 evrov (30.490 evrov s subvencijo Ekosklada)
Euro NCAP: Preizkus še ni bil opravljen.
Motor: sinhronski elektromotor
Največja moč: 100 kW (135 KM) od 4200 do 11.163 vrt./min
Največji navor: 245 Nm od 1500 do 3600 vrt./min
Pogon: na sprednji kolesi, samodejni prenos z reduktorjem
Mere (D/Š/V): 4087/1787/1562 mm
Medosna razdalja: 2588 mm
Masa praznega vozila: 1502 kg
Prostornina prtljažnika: 338–1225 l
Zmogljivost pogonskega akumulatorja: 52 kWh
Najvišja hitrost: 140 km/h
Pospešek do 100 km/h: 9,5 s
Doseg po WLTP: 386 km
Izpust CO2: 0 g/km
Poraba energije po WLTP: 177 Wh/km
Uradni zastopnik: Renault Nissan Slovenija
Maloprodajna cena: 36.490 evrov (30.490 evrov s subvencijo Ekosklada)
Euro NCAP: Preizkus še ni bil opravljen.
Ne morem mimo dveh neljubih pripetljajev, eden se je zgodil na domači vtičnici šuko, ki je zoe nikakor ni maral in ga na njej nisem mogel polniti, drugi, bolj kritični, pa na eni od piranskih polnilnic, kjer se polnjenje prav tako nikakor ni začelo. K sreči je bilo časa za iskanje drugih rešitev polnjenja dovolj, da ni bilo treba trepetati, kako se bom pripeljal domov.
Na splošno je ob takšni bateriji vsakdanja uporaba precej nestresna, saj ob 50 do 100 prevoženih kilometrih na dan in občasnimi polnjenji med (tudi če kratkimi) postanki ni težav vzdrževati baterije vsaj pol polne.