TEST

Pot do prave čelade

Araijeve čelade iz serije Monster Energy #mylid združujejo vse, kar je nujno za doseganje najboljših rezultatov: hitro dojemanje ob veliki hitrosti, oster pogled ter mirno glavo, poleg tega se jih dobi v številnih pisanih različicah.
Fotografija: Trikratni svetovni prvak v SBK prisega na Araijeve čelade. FOTO: Monster
Odpri galerijo
Trikratni svetovni prvak v SBK prisega na Araijeve čelade. FOTO: Monster

Na prizorišču World Superbike je tehnik Arai Europe Marcel Ruiter ena izmed ključnih oseb, ki uspešnim športnikom, kot je recimo trikratni svetovni prvak Jonathan Rea, zagotavljajo vse potrebno, da na asfaltu čim bolje izkoristijo svoje sposobnosti. Ruiter je delal za japonsko podjetje (ustanovljeno je bilo pred devetdesetimi leti in velja za eno od vodilnih v proizvodnji čelad na svetu za motoGP in F1) skoraj dvajset let, zadnjih sedem pa je prisoten v svetu WorldSBK.
Ruiter na evropskih postankih serije skrbi za čelade 25 dirkačev, a s Kawasakijevim zvezdnikom Reo je predvsem zaradi preteklega sodelovanja z Araijem razvil posebno razmerje. Rea ni le najhitrejša reklama za Arai, ampak tudi veliko pripomore pri razvoju čelad, ki so znane po vzdržljivosti in funkcionalnosti pri morebitnih padcih.

Razvoj z vozniki

»Jonathan sodeluje pri pripravi svoje čelade,« nam pove. »Od znotraj je rahlo predelana in vsebuje aplikacijo wing, kar je rezultat skupnega sodelovanja, da bi izboljšali naš proizvod. Dirkači so ključ do razvoja in Jonathan nam vedno daje dobre povratne informacije. Jaz jih nato posredujem na Japonsko in tako napredujemo.«
Trikratni svetovni prvak v SBK Jonathan Rea FOTO: Monster
Trikratni svetovni prvak v SBK Jonathan Rea FOTO: Monster

Enaintridesetletnik je tik pred tem, da bo postal voznik z največ osvojenimi zmagami v zgodovini športa, kar pomeni, da ni dostikrat pristal na tleh. Predvidevamo, da ima št. 1 široko paleto čelad, pripravljenih za sleherno dirko superbike.
»Ima štiri čelade in jaz poskrbim, da ima še dodatne tri, tako da ima vedno rezervo,« razkrije Ruiter. »Vse, kar se zgodi v čeladi, gre v moje poročilo. Če je treba, ima vedno pripravljene tri. Če se zgodi nesreča, jih podrobneje pregledam. Ni nujno, da so po padcu vedno neuporabne. Po pregledu se jih znova pripravi za uporabo ali pa se jih pošlje nazaj v pisarno.«
Poleg dela s prototipi Ruiter skrbi tudi za to, da so čelade v najboljšem stanju in vsakemu dirkaču pisane na kožo: »Prilagajamo jih na začetku sezone. To je za Jonathana po navadi dovolj. Ni takšen tip voznika, ki bi za vsako dirko potreboval prilagoditve. Je kar konsistenten. Aplikacija wing je stvar aerodinamike in je povezana z njegovo dirkaško obleko. Preizkusil jo je že na prejšnjem modelu, ki smo ga predelali, da ima manj upora.«
Jonathan Rea na svojem kawasakiju ZX-10RR FOTO: Monster
Jonathan Rea na svojem kawasakiju ZX-10RR FOTO: Monster

Prilagodljivi vizir

Del, ki na čeladi svetovnega prvaka vidno izstopa, je barvni vizir, ki mu Rea posveča veliko pozornosti, saj reagira na njegovo dihanje in druge mikroklimatske dejavnike. »Večino časa uporablja temen vizir in ga ima ves čas zaprtega,« nam pove Ruiter. »Ta vizir ima dve leči, kar po navadi uporabljamo pri prozornih za vožnjo v dežju, a Rei je to tako všeč, da smo mu naredili tudi tega. Vizir ima vedno zaprt, da mu v čelado ne uhaja zrak.«

Ruiter prav tako skrbi, da sta vizir in čelada, na katerih se kaj hitro lahko nabereta umazanija in mrčes, čista. To preprečuje s prevlekami tear-off. »Imamo posebne prevleke, ki jih veliko proizvajalcev nima; gre za popolno zaprtost, tako da nič ne pride skozi, kar bi lahko motilo vid in pogled. Večina dirkačev uporablja dva, medtem ko Jonathan uporablja tri, s tem da enega odstrani po ogrevalnem krogu, preostala obdrži za dirko.«

Kirurška natančnost

Ko smo se pogovarjali z Reo o njegovi čeladi, smo ugotovili, kako kirurško natančni so v njeni pripravi za dirko. Petnajst let sodelovanja z Araijem nakazuje, da njegova odločitev ne temelji le na denarju in promociji. »Glede varnosti se ne mislim pogajati. Srečen sem lahko, da sodelujem z Araijem in preostalimi vodilnimi podjetji, kot je Alpinestars,« skromno priznava.
Dirkači znajo biti izbirčni glede opreme. Posebno izdelani usnjeni kombinezoni, čevlji, rokavice in čelade morajo biti kot uliti in morajo ustrezati svojemu namenu, saj pri hitrostih nad 300 km/h ni prostora za napake. »Dirkači seveda hočejo najboljše, kar lahko dobijo. Ne nazadnje imajo samo eno glavo,« v smehu nadaljuje Ruiter. Varnost in funkcionalnost: da postaneš šampion, ni odvisno le od talenta, treningov in pravega motocikla. 

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije