OBRATI

Prava čelada za motoristične turiste

Nova X-litova preklopna čelada X-1005 bo gotovo navdušila ljubitelje sproščenih motorističnih popotovanj.
Fotografija: Posebnost čelade X-1005 je tudi homologacija P/J, ki omogoča vožnjo z odprtim predbradnim delom. Fotografije: Blaž Kondža
Odpri galerijo
Posebnost čelade X-1005 je tudi homologacija P/J, ki omogoča vožnjo z odprtim predbradnim delom. Fotografije: Blaž Kondža

Uredništvo Obratov občasno preizkusi tudi kakšen kos motoristične opreme, tokrat testiramo najnovejšo preklopno čelado X-1005 italijanske znamke premijskih čelad X-lite, ki sicer sodi v okvir proizvajalca čelad Nolan. Tako kot vse Nolanove čelade je tudi ta v celoti izdelana v Italiji, proizvajalec pa ponuja 5-letno tovarniško garancijo. Kupec bo poleg te deležen tudi odlične poprodajne storitve, kamor poleg dobave nadomestnih delov spada brezplačni zimski pregled čelade, ki ga kupcem, ki so jo kupili pri pooblaščenih trgovcih v Sloveniji, ponuja zastopnik, podjetje Compaco.

Ročno izdelana

Podobno kot vse preostale X-litove čelade je tudi X-1005 izdelana ročno iz izbranih kompozitnih materialov, in temu primerna je tudi priporočena maloprodajna cena, ki se začne pri 530 evrih; omenimo pa, da trenutno pri uvozniku poteka akcija z 10-odstotnim popustom.

Proalpovi motoristični škornji Retro Road so plod domače čevljarske tradicije.
Proalpovi motoristični škornji Retro Road so plod domače čevljarske tradicije.

Glavni adut čelade, ki ga bodo cenili predvsem tisti, ki z motociklom radi potujejo, je dvižni predbradni del, zaradi česar se v eni potezi spremeni iz zaprte integralke v zračno jet čelado in obratno. Zaradi homologacije P/J lahko vozimo z dvignjenim predbradnim delom. Po zaslugi patentiranega mehanizma, ki obrazni del čelade odpira po eliptični krožnici, odprta čelada ne štrli visoko v zrak, njeno težišče pa je tudi z dvignjenim obraznim delom ugodno in ne obremenjuje vratne hrbtenice.

Prijazno do uporabnikov očal

Za prezračevanje skrbita dva vstopnika za zrak, eden pod vizirjem, drugi na vrhu čelade. Oba lahko enostavno upravljamo tudi v rokavicah. Za dodatno udobje pri nošnji čelade poskrbi snemljivo in pralno oblazinjenje carbon fitting, ki je oplemeniteno z aktivnimi karbonskimi vlakni. Kot pravijo pri proizvajalcu, oblazinjenje deluje antistatično, spodbuja razpršitev in izhlapevanje znoja ter pomaga vzdrževati stalno temperaturo. Poskrbeli so tudi za motoriste z očali in čelado opremili z rešitvijo »prilagojeno očalom« (Eyewear Adaptive), ki omogoča enostavno preoblikovanje lične blazinice v smislu pridobitve dodatnega prostora za ročaje očal. Notranje oblazinjenje ponuja še preprosto prilagajanje, kako globoko na čelo naj sede čelada – pri znamki temu pravijo Liner Positioning Control. V čelado je vgrajena še sončna zaslonka, ki odlično nadomešča sončna očala. Spuščamo in dvigamo jo z drsnikom na spodnji obrobi čelade, v štiri različne položaje.

Prvi kilometri

S testno čelado smo že prevozili lepo število kilometrov na različnih motociklih, od slečenih do udobnih potovalnikov, in izkušnje z X-1005 so pozitivne. Seveda na obnašanje čelade in počutje v njej vplivajo mnogi dejavniki, zato je lahko ista čelada nekomu vrhunska, spet drugemu motoristu najhujša nočna mora. Zato velja izbrani model čelade pred nakupom preizkusiti tudi na lastnem motociklu – dobri trgovci vam bodo takšno testno vožnjo ponudili.

X-1005 se je na našem testu izkazala kot zelo stabilna in nevtralna za preklopno čelado. Oblazinjenje je prijetno na otip in za nošnjo. Rokovanje s sončno zaslonko, zračniki in dvižnim bradnim delom je gladko in enostavno tudi z motorističnimi rokavicami. Prezračevanje čelade se nam zdi zelo učinkovito, na trenutke morda še preveč, zato je 2-stopenjsko odpiranje glavnega zračnika dobrodošlo. Koliko zraka bomo zajeli, pa je odvisno tudi od vetrne zaščite, ki jo ponuja sam motocikel.

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije