MENJAVA

Predre se vsakih 7 let

Povprečnemu vozniku naj bi se pnevmatika statistično predrla vsakih sedem let oziroma na 100.000 prevoženih kilometrov; kako jo zamenjamo najbolj varno in preprosto?
Fotografija: Pnevmatike imajo ključno vlogo pri uporabi vozila, zato jih moramo pravilno vzdrževati! Z rednim nadzorom tlaka, preverjanjem globine profila in periodično rotacijo lahko podaljšamo njihovo življenjsko dobo in zmanjšamo možnost predrtja.
Odpri galerijo
Pnevmatike imajo ključno vlogo pri uporabi vozila, zato jih moramo pravilno vzdrževati! Z rednim nadzorom tlaka, preverjanjem globine profila in periodično rotacijo lahko podaljšamo njihovo življenjsko dobo in zmanjšamo možnost predrtja.

Pnevmatiko lahko poškodujejo udarne luknje, ostri robovi in raznovrstni špičasti predmeti, ki ležijo na vozni podlagi. Med uporabo starih, izrabljenih ali nepravilno napolnjenih pnevmatik je možnost poškodb še večja. In kako vemo, da nam je spustila oziroma počila guma? Opozorilnih znakov je več. Večinoma gre za pojav ritmičnega hrupa, ki ga spremlja siljenje vozila v določeno smer. V tem primeru moramo nemudoma zmanjšati hitrost in se varno ustaviti, saj lahko z nadaljevanjem vožnje ogrozimo lastno varnost in varnost preostalih cestnih udeležencev. Povrhu obstaja velika verjetnost, da se med nadaljevanjem vožnje poškoduje platišče ali se zgodi katera druga okvara. Zaustavljamo se umirjeno in brez sunkovitega zaviranja!

Vijake najprej popustimo.
Vijake najprej popustimo.

Priprave

Ko je avtomobil opremljen z rezervno pnevmatiko in se odločimo za njeno menjavo, moramo najprej poskrbeti za varnost in obveščenost drugih voznikov o obcestnem dogajanju. V prvi fazi namestimo varnostni trikotnik na primerni oddaljenosti od vozila ob desni rob cestišča. Pred začetkom menjave preverimo, ali smo dovolj močno zategnili ročno zavoro in ali avtomobil res stoji na ravni površini, saj ga lahko le tam varno dvigujemo. Iz prtljažnika ali motornega prostora vzamemo dvigalko, ključ za odvijanje kolesnih vijakov in rezervno kolo.


Ko se zasilno ustavimo, najprej postavimo varnostni trikotnik.
Ko se zasilno ustavimo, najprej postavimo varnostni trikotnik.

Če je platišče opremljeno z okrasnim plastičnim pokrovom, ga snamemo. Pri tem si lahko pomagamo z izvijačem. Nato začnemo popuščati vijake, s katerimi je platišče pritrjeno na podvozje. Ker so vijaki močno zategnjeni, je ključ oblikovan tako, da lahko nanj močno sunemo ali stopimo z nogo. Ročaj ključa pred tovrstnim početjem postavimo v vodoraven položaj. Ko vijake odvijemo za pol obrata, začnemo dvigovati avtomobil. Spodnji del dvigalke mora biti položen na ravno in trdno površino, saj ga lahko v nasprotnem primeru spodnese. Z vrtenjem v desno začnemo dvigovati vozilo. Ko se dvigne, pod vozilo podstavimo rezervno kolo, ki ga ščiti v primeru zdrsa dvigalke. Sledi dokončno odvijanje vijakov.


Vsa sodobna vozila nimajo rezervne pnevmatike, nadomešča jo pripomoček za začasno popravilo.
Vsa sodobna vozila nimajo rezervne pnevmatike, nadomešča jo pripomoček za začasno popravilo.

Menjava

Kolo zagrabimo z obema rokama, ga potegnemo k sebi ter podložimo pod avto. Sledi nameščanje rezervnega kolesa, kjer smo pazljivi na poravnavo lukenj na platišču in vpetju. Vijake privijamo z vrtenjem v desno. Predrto pnevmatiko pospravimo v prtljažnik oziroma prostor, ki ji je namenjen. Avtomobil spustimo do tal in pospravimo dvigalko. Dokončno zategnemo kolo s ključem – po potrebi z močnim sunkom noge. Šele nato lahko nadaljujemo vožnjo in čim prej obiščemo vulkanizerja, da nam pnevmatiko popravi ali zamenja z novo.

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije