MENJAVA
Predre se vsakih 7 let
Povprečnemu vozniku naj bi se pnevmatika statistično predrla vsakih sedem let oziroma na 100.000 prevoženih kilometrov; kako jo zamenjamo najbolj varno in preprosto?
Odpri galerijo
Pnevmatiko lahko poškodujejo udarne luknje, ostri robovi in raznovrstni špičasti predmeti, ki ležijo na vozni podlagi. Med uporabo starih, izrabljenih ali nepravilno napolnjenih pnevmatik je možnost poškodb še večja. In kako vemo, da nam je spustila oziroma počila guma? Opozorilnih znakov je več. Večinoma gre za pojav ritmičnega hrupa, ki ga spremlja siljenje vozila v določeno smer. V tem primeru moramo nemudoma zmanjšati hitrost in se varno ustaviti, saj lahko z nadaljevanjem vožnje ogrozimo lastno varnost in varnost preostalih cestnih udeležencev. Povrhu obstaja velika verjetnost, da se med nadaljevanjem vožnje poškoduje platišče ali se zgodi katera druga okvara. Zaustavljamo se umirjeno in brez sunkovitega zaviranja!
Če je platišče opremljeno z okrasnim plastičnim pokrovom, ga snamemo. Pri tem si lahko pomagamo z izvijačem. Nato začnemo popuščati vijake, s katerimi je platišče pritrjeno na podvozje. Ker so vijaki močno zategnjeni, je ključ oblikovan tako, da lahko nanj močno sunemo ali stopimo z nogo. Ročaj ključa pred tovrstnim početjem postavimo v vodoraven položaj. Ko vijake odvijemo za pol obrata, začnemo dvigovati avtomobil. Spodnji del dvigalke mora biti položen na ravno in trdno površino, saj ga lahko v nasprotnem primeru spodnese. Z vrtenjem v desno začnemo dvigovati vozilo. Ko se dvigne, pod vozilo podstavimo rezervno kolo, ki ga ščiti v primeru zdrsa dvigalke. Sledi dokončno odvijanje vijakov.
Priprave
Ko je avtomobil opremljen z rezervno pnevmatiko in se odločimo za njeno menjavo, moramo najprej poskrbeti za varnost in obveščenost drugih voznikov o obcestnem dogajanju. V prvi fazi namestimo varnostni trikotnik na primerni oddaljenosti od vozila ob desni rob cestišča. Pred začetkom menjave preverimo, ali smo dovolj močno zategnili ročno zavoro in ali avtomobil res stoji na ravni površini, saj ga lahko le tam varno dvigujemo. Iz prtljažnika ali motornega prostora vzamemo dvigalko, ključ za odvijanje kolesnih vijakov in rezervno kolo.Pred začetkom menjave preverimo, ali smo dovolj močno zategnili ročno zavoro in ali avtomobil res stoji na ravni površini.
Če je platišče opremljeno z okrasnim plastičnim pokrovom, ga snamemo. Pri tem si lahko pomagamo z izvijačem. Nato začnemo popuščati vijake, s katerimi je platišče pritrjeno na podvozje. Ker so vijaki močno zategnjeni, je ključ oblikovan tako, da lahko nanj močno sunemo ali stopimo z nogo. Ročaj ključa pred tovrstnim početjem postavimo v vodoraven položaj. Ko vijake odvijemo za pol obrata, začnemo dvigovati avtomobil. Spodnji del dvigalke mora biti položen na ravno in trdno površino, saj ga lahko v nasprotnem primeru spodnese. Z vrtenjem v desno začnemo dvigovati vozilo. Ko se dvigne, pod vozilo podstavimo rezervno kolo, ki ga ščiti v primeru zdrsa dvigalke. Sledi dokončno odvijanje vijakov.
100.000
kilometrov naj bi povprečno prevozil voznik na vsako počeno pnevmatiko.
kilometrov naj bi povprečno prevozil voznik na vsako počeno pnevmatiko.