ZA VOLANOM

Preverite, kateri avto je boljši v vsem (FOTO)

Austral je novi Renaultov srednje veliki suv; nič več dizelskega pogona.
Fotografija: Pomembna Renaultova novost. V ospredju je hibridni pogon. FOTOGRAFIJI: Aljaž Vrabec
Odpri galerijo
Pomembna Renaultova novost. V ospredju je hibridni pogon. FOTOGRAFIJI: Aljaž Vrabec

Kar malce nenavadno je v teh časih voziti popolnoma nov avtomobil, ki nima povsem električnega pogona. Resda gre tudi renault austral v smer elektrifikacije, a ne dlje kot s polnim hibridom. Hkrati je austral še en model, ki nakazuje Renaultovo spogledovanje s premijskim razredom.

Armaturna plošča ima dva digitalna zaslona, nekaj je tudi fizičnih stikal.
Armaturna plošča ima dva digitalna zaslona, nekaj je tudi fizičnih stikal.

Novi pristop

Pri vseh novih modelih Renaulta zadnji dve leti je jasno, da hoče francoski proizvajalec ponuditi več, a seveda tudi računati več. Tak pristop smo videli pri električnem meganu, zdaj enako zgodbo vidimo pri australu, nasledniku kadjarja. Še posebno v notranjosti je poudarek na kakovostnih materialih in skrbni izdelavi, vsekakor pa najbolj navduši osrednji del med voznikom in sovoznikom, ki resnično kaže na korak naprej v oblikovalskem pogledu.

Praktična druga klop

V dolžino meri 4,51, v višino 1,62 in v širino 1,83 metra, od tal je oddaljen 18 centimetrov. Potniki bodo gotovo opazili številne odlagalne prostore (v različicah s samodejnim menjalnikom jih je za 35 litrov, z ročnim za 31 litrov), prav tako k družinski uporabnosti pripomore premikanje zadnje klopi. Vzdolžno jo lahko premikate za 16 centimetrov, pri čemer je klop deljiva v razmerju 2/3:1/3, premikate pa lahko samo en del ali oba skupaj. Posebnost zadnjih sedežev je še, da jim lahko spreminjate naklon naslonjala; tega lahko tudi popolnoma podrete, a ne v povsem ravno dno. Prtljažnik ima v osnovi 500 litrov prostora, a če boste imeli australa s polnim hibridnim pogonom, ga je malce manj, 430 litrov.

Hibrid namesto dizla

Najpomembnejši motor je polni hibrid s 400-voltnim omrežjem, ki ima lahko 160 ali 200 konjskih moči (116 oziroma 146 kW). Kot pravijo, pri mestni vožnji lahko kar 80 odstotkov prevozi samo na elektriko. Renaultovi razvojniki poudarjajo, da je prav ta motor odgovor na vprašanje, zakaj austral nima dizelskega motorja. V tovarni trdijo, da je poraba 4,5 litra na 100 km, na prvih testnih vožnjah je malce presegla šest litrov, pri čemer je merilnik hitrosti precejkrat kazal več kot 100 km/h.

Na voljo sta še blagi hibrid (48 V), ki premore 130 konjskih moči (96 kW), ter blagi hibrid (12 V), ki ima dve različici, šibkejšo s 140 konji (103 kW) in močnejšo s 160 konji (116 kW). Osnova pri polnem hibridu je 1,2-litrski trivaljni bencinski motor s turbo polnilnikom, enako velja za napredni blagi hibrid, pri blagem hibridu pa je to 1,3-litrski bencinski štirivaljnik s turbo polnilnikom. Priključnega hibrida trenutno ni v ponudbi.

Večinoma bo za prenos skrbel samodejni menjalnik, pri blagem hibridu bo na voljo tudi ročni. Štirikolesnega pogona ne bo. Izboljšali so hišni Renaultov sistem 4 control. Zadnji kolesi se lahko zasukata do pet stopinj v nasprotno smer od prednjih, med vožnjo z večjo hitrostjo pa se odklonita v isto smer kot prednji za največ stopinjo. Omeniti velja še obračalni krog, ki znaša vsega 10,1 metra. 

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije