Prihaja električna dacia
Romunski proizvajalec bo prihodnje leto na trg poslal svoj prvi električni avtomobil, urbani suv, ki naj bi imel doseg do 200 kilometrov, zelo zanimiva pa naj bi bila njegova cena.
Odpri galerijo
Dacia je predstavila svoje prvo električno konceptno vozilo, imenovano spring, ki temelji na Renaultovem mestnem malčku city K-ZE, ki ga sestavljajo in prodajajo na Kitajskem. In če je Dacia naredila električni avto, to pomeni, da bodo popolnoma električna vozila končno dosegljiva za širše množice. Dacia, ki je od leta 1999 v Renaultovi lasti, je prava zgodba o uspehu, saj je s svojimi nizkocenovnimi avtomobili, kot so klasični hatchback sandero, kompaktni suv duster in enoprostorec logan, prepričala že 6,5 milijona kupcev in postala največja romunska družba po prihodkih in izvozu.
Dacia je del Renaultovih emisijskih kvot, njena vozila pa imajo razmeroma visok ogljični odtis, saj blagovna znamka še ne uporablja Renaultove hibridne in priključno-hibridne tehnologije. Dacia je predstavila tudi novo različico kombiniranega pogona, ki uporablja bencin in utekočinjeni naftni plin (LPG), imenovano ECO-G, ki ima od 10 do 12 odstotkov manj izpustov kot primerljiv izključno bencinski motor. Utekočinjeni naftni plin je še posebno priljubljen v Italiji, kjer plinski motorji predstavljajo približno polovico Dacijine prodaje.
Cena bo zelo ugodna
Dacia spring naj bi na ceste zapeljala prihodnje leto, po njih pa naj bi z enim polnjenjem baterije po standardu WLTP prevozila do 200 kilometrov, kar je ravno prav za mestno in primestno vožnjo. Prej omenjeni city K-ZE je električna različica kwida, petvratnega mini suva, ki ga prodajajo v Indiji, Braziliji in na drugih razvijajočih se trgih. Pri Dacii niso govorili o ceni prihajajočega springa, morda pa bi lahko o njej ugibali iz podatka, da city K-ZE na Kitajskem prodajajo za približno 8000 evrov. Nekdanji šef skupine Renault Thierry Bollore je lani omenil, da razvijajo električno vozilo, ki bi stalo 10.000 evrov ali manj.Simpatični videz
Predstavljeni spring ima obliko kompaktnega suva, posrečena pa je tudi kombinacija pastelne mišje sive barve in fluorescentno oranžnih poudarkov. K športno terenskemu videzu pripomorejo tudi večja oddaljenost od tal, letvice na vratih in zaščitni oblogi pod odbijačema, spredaj in zadaj pa so spring opremili z LED-žarometi. Priključek za polnjenje baterije je nad desnim prednjim blatnikom.Trajna mobilnost
Pri Dacii razmišljajo tudi o novih oblikah mobilnosti, kot je souporaba vozil. Skupina Renault je že zdaj priskrbela največje število električnih vozil za souporabo v Evropi: v tovrstnih flotah je kar 7800 avtomobilov zoe, kangoo Z.E. in twizy. Dacijin spring bo še posebno zanimiv zaradi privlačne cene, ki si jo skupina Renault lahko privošči na račun starejše, že preverjene tehnologije iz vozil Renault in Nissan, s katerim ima sklenjeno strateško zavezništvo.Renault je razkril tudi konceptno vozilo morphoz. Futuristični modularni križanec predstavlja francoski pogled na električno osebno mobilnost in souporabo vozil v obdobju po letu 2025. Morphoz ima popolnoma električni pogon, ki se polni z indukcijo tudi med vožnjo. Je popolnoma povezljiv in sposoben tretje stopnje avtonomne vožnje. Zanimiva je možnost vgradnje dodatnega akumulatorja, ki avtomobilu skoraj podvoji doseg na 700 km, po uporabi pa ga voznik vrne na posebni Renaultovi polnilni postaji.
Dacia je del Renaultovih emisijskih kvot, njena vozila pa imajo razmeroma visok ogljični odtis, saj blagovna znamka še ne uporablja Renaultove hibridne in priključno-hibridne tehnologije. Dacia je predstavila tudi novo različico kombiniranega pogona, ki uporablja bencin in utekočinjeni naftni plin (LPG), imenovano ECO-G, ki ima od 10 do 12 odstotkov manj izpustov kot primerljiv izključno bencinski motor. Utekočinjeni naftni plin je še posebno priljubljen v Italiji, kjer plinski motorji predstavljajo približno polovico Dacijine prodaje.