Prihaja novi levček

Peugeotov novi malček 208, s katerim ima slovenski uvoznik smele načrte, bo na voljo tudi z električnim pogonom.
Fotografija: Novi peugeot 208, ki pri nas stane od 13.300 evrov naprej, sledi drznemu oblikovalskemu jeziku znamke.
Odpri galerijo
Novi peugeot 208, ki pri nas stane od 13.300 evrov naprej, sledi drznemu oblikovalskemu jeziku znamke.

Novi peugeot 208 je toliko drugačen od sedanjega 208, da ju na cesti zagotovo ne boste zamenjali. Ne samo zaradi drugačnih zunanjih mer (v dolžino je 82 mm prirastka, v širino 26 mm, avtomobil je za 30 mm nižji). Oblikovno sledi precej drznemu Peugeotovemu podpisu iz zadnjih let; z nekaterimi podrobnostmi so dosegli, da je videti mladostno, sploh v višjih paketih opreme, kjer izstopajo led žarometi z značilnim levovim podpisom, tremi vzporednimi črtami. V notranjosti so nadgradili zdaj že dobro znani i-cockpit, pred očmi voznika (po peugeotovsko gleda čez majhen volanski obroč) se oznake prvič prikazujejo v trirazsežnem pogledu, izjema je osnovna oprema active, kjer je plošča z merilniki še vedno analogna. A niti pri tej opremi ne manjka velik zaslon na sredinski konzoli, vrsti klavirskih tipk za hiter in preprost dostop do najbolj uporabljanih funkcij so dodali vrsto tipk na dotik.

Drzni prodajni načrti

Prihod novega peugeota 208 spremljajo visokoleteče besede slovenskega zastopnika P Automobil Import. Ne smemo biti presenečeni: gre za avtomobil, ki je najpomembnejši za znamko, njegova zgodovina pa sega zavidljivih 90 let v preteklost – takrat so predstavili peugeota 201, doslej so prodali več kot 19,5 milijona modelov z oznako 20x. Zdaj bi moral na trg pravzaprav priti peugeot 209, a so se pred leti odločili, da pri vseh modelih oznako sklenejo z osmico na koncu.

Nadgradili so zdaj že dobro znani i-cockpit.
Nadgradili so zdaj že dobro znani i-cockpit.
Novi avtomobili so že v salonih, lahko si jih ogledate in naročite, v zalogi jih je najmanj 200, a pred novim letom se z novim peugeotom 208 še ne boste vozili, prvi kupci naj bi jih prejeli takoj po praznikih. Potem pričakujejo vsaj 1200 prodanih vozil v letu 2020, ki bodo na cestah v osmih barvah (za kovinsko rumeno ni treba doplačati) in treh paketih opreme (active, allure in GT line), pri električnem na voljo še oprema eGT.

Po ceniku se zgodba sicer začne pri 13.300 evrih, dizelska različica je dražja za slabe tri tisočake, električna pa vas bo stala najmanj 31.200 evrov. A, kot smo že navajeni, so tudi pri Peugeotu pripravili posebno ponudbo že takoj na začetku prodaje, najcenejšega 208 boste zato dobili že za 11.990 evrov, električnega pa za 21.490, pri tem pa je že všteta zdaj še veljavna 7500 evrov vredna subvencija Eko sklada, poleg tega bodo vsem kupcem podarili tisočaka vredno domačo polnilno postajo (do 11 kW moči).

Sicer pa je zgodba novinca lahko zanimiva tudi z demografskega stališča, saj so do zdaj po tem avtomobilu posegale predvsem ženske (70 odstotkov) in, zanimivo, starejši vozniki (dve tretjini jih je starejših od 45 let). Z novo podobo in ponudbo naj bi bilo razmerje nekoliko manj v prid ženskam (60 odstotkov), privabiti pa želijo mlajše kupce (več kot polovica naj bi jih bila stara manj kot 45 let).

Sodobni asistenti serijsko

Odtis levje šape oziroma sodobne led luči.
Odtis levje šape oziroma sodobne led luči.
Peugeot 208 je opremljen s številnimi varnostnimi in asistenčnimi sistemi, že v osnovni opremi boste dobili sistem za samodejno zaviranje v sili, preverjanje voznikove pozornosti, elektronski nadzor voznega pasu in prepoznavo prometnih znakov. Za več bo treba v višje pakete opreme, kdaj tudi kaj doplačati. Moč izbire je ena od krilatic, s katero želijo poudariti, da ob bencinskih in dizelskem motorju v peugeotu 208 lahko izberete tudi električni pogon. Pri tem so poskrbeli, da je prostornost povsem enaka, saj so baterije vgrajene v dno vozila; 50 kWh energije naj bi bilo dovolj za 340 kilometrov dosega, najvišja hitrost 100 kW močne električne izvedenke je 150 km/h, pospešek pa 8,1 s od 0 do 100 km/h. Hitrost polnjenja je seveda odvisna od polnilnice, sistem dovoljuje najhitrejše polnjenje z enosmernim tokom in močjo do 100 kW. Električnega peugeota 208 naj bi prihodnje leto kupilo 100 Slovencev, veliko več se jih bo še naprej odločalo za bencinskega (90 odstotkov) ali dizelskega. V prvem primeru bodo lahko izbirali med tremi 1,2-litrskimi trivaljniki z močmi od 55 do 96 kW, dizelski motor je eden, 1,5-litrski z močjo 74 kW. Kot zanimivost omenimo, da imata šibkejša bencinska motorja manj moči kot pri predhodniku, a je navor pri vseh ostal enak.
Novinec v družbi svojih prednikov FOTOgrafije: Boštjan Okorn
Novinec v družbi svojih prednikov FOTOgrafije: Boštjan Okorn

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije