Ravnovesje v prostoru: nekaj centimetrov lahko pomeni veliko
Da bi običajni prostor povzdignili in ga naredili bolj elegantnega, ne potrebujemo drugega kot meter in nekaj umetniških del ali fotografij. Te običajno že krasijo mnoge stene, a bistvenega pomena je njihov položaj. Če jih obesimo prenizko ali previsoko, bodo delovale ceneno in povsem porušile ravnovesje v prostoru.
Sredina slike ali fotografije naj bo med 145 in 155 centimetrov od tal.
Vedno, ko se odločamo, kam umestiti sliko ali fotografijo, se držimo pravila, da mora biti ta v višini naših oči. Bolj natančno: sredina slike naj bo 145–155 centimetrov od tal. Če v gospodinjstvu prevladujejo nižji člani, se držimo spodnje meje, sicer zgornje.
Višje jih obesimo v prostorih s stropi, ki so višji od dveh metrov in pol, v nasprotnem primeru bodo preblizu tlom in stena bo videti nesimetrična. Enako velja za skupke slik in fotografij. Najprej po zgornjem ključu določimo, kam bomo namestili osrednjo, običajno je ta tudi največja, druge pa nato razporedimo okoli nje.
Kako, je stvar okusa in razpoložljivega prostora, so pa pravila pri razporejanju fotografij veliko bolj sproščena. Lahko jih na steno obesimo v pravilnih oblikah, denimo krogu, rombu, kvadratu, ali povsem naključno, zelo blizu skupaj ali nekoliko bolj narazen. Na ta način dobimo kolažu podoben učinek, ki je odlično videti predvsem na velikih površinah.
Pravila so nekoliko drugačna, kadar okvirje obešamo nad večje kose pohištva: takrat ni tako zelo pomembno, kako daleč so tla, temveč pohištvo. V primeru naslonjala sedežne garniture ali visokega vzglavja postelje naj bo spodnji rob okvirja od 20 do 25 centimetrov nad njim in čim bolj na sredini. Upoštevati je treba tudi širino pohištva, in sicer pazimo, da je okvir širok za približno dve tretjini širine kosa, nad katerim bo visel. Nad posteljo širine 180 centimetrov torej 120.
Tudi v tem primeru si lahko pomagamo z več manjšimi okvirji, ki so lahko povsem enakih dimenzij ali pa tudi ne. Preden se lotimo vrtanja lukenj ali zabijanja žebljev, je priporočljivo v roke vzeti svinčnik in postavitev, ki smo si jo zamislili, skicirati najprej na papir in nato še na steno. Še posebno če imamo opravka z več okvirji.