TEST
Razkošje prostora po francosko
Initiale Paris je Renaultova oznaka, ki obeta kanček prestižnosti, v espaceu z novim dizlom tudi več zmogljivosti; posebnost testnega avta je štirikolesno krmiljenje 4control.
Odpri galerijo
Končno so pri Renaultu ugotovili, da veliki avtomobili potrebujejo velike motorje,« je bila moja prva misel ob pogledu na testnega espacea bleščeče črne barve z napisom initiale paris. Namesto podhranjenega 1,6-litrskega turbodizla z največjo močjo 160 konjev so espaceu (pa tudi ostalim velikim renaultom) namenili novi 2-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki razvije spodobnih 147 kilovatov oziroma okroglih 200 KM. Vsekakor dobrodošla sprememba. Povprečna poraba goriva na testu je znašala okoli 7,7 litra na 100 kilometrov, kar je solidno.
Sredinska konzola deluje kot mostiček, pod katerim so dodatne odlagalne površine, vključno z držali za pijačo, a ta niso najlažje dosegljiva. Tudi predalček za telefon je povozil čas, saj imajo novejši (in večji) pametni telefoni v njem le s težavo dovolj prostora. Pogrešamo možnost indukcijskega polnjenja, ki bi gotovo dal pridih modernosti. Pred sovoznikom je prostoren predal, ki se odpre oziroma izvleče s pritiskom na (neosvetljeno) stikalo.
Zadreg z vprašanjem, kam s prtljago, ne bo, saj prtljažni prostor meri od 680 litrov do 2101 liter, ko zložimo zadnje sedeže. To storimo zelo enostavno – zadošča le pritisk na ustrezno stikalo na stikalni plošči v prtljažnem prostoru in sedež se potopi v dno vozila. Ko ga želimo spet postaviti, ga enostavno dvignemo – na roke, da ne bo pomote.
Fuzija svetov
Espace velja za očeta sodobnih enoprostorcev: leta 1984 je s prvo generacijo zaoral ledino vozilom, ki so združevala prostornost dostavnih vozil in udobje osebnih avtomobilov in kmalu postala priljubljeni družinski avtomobili. Aktualna, že 5. generacija espacea je prinesla nov koncept vozila, ki bi mu težko našli podobnega. Njegova futuristična podoba je nekakšna fuzija potez enoprostorca in športnega terenca, na voljo je kot 5- ali 7-sedežnik. Rezultat so elegantne poteze in še vedno atraktiven avtomobil, čeprav je na trgu že štiri leta.Že dobro poznana notranjost je še vedno poglavje zase; voznik ima občutek, kot da je sedel za krmilo vesoljskega plovila. Osrednja točka je veliki sredinski za dotik občutljivi zaslon, prek katerega upravljamo marsikaj, od multimedijske naprave, navigacije, samodejne tripodročne klimatske naprave in sedežev do različnih nastavitev. Zaslon se nadaljuje v sredinsko konzolo, kjer sta elegantna ročica odzivnega samodejnega 6-stopenjskega menjalnika z dvema sklopkama in upravljalnik menijev sredinskega zaslona; med vožnjo je namreč takšno upravljanje priročnejše.
Sredinska konzola deluje kot mostiček, pod katerim so dodatne odlagalne površine, vključno z držali za pijačo, a ta niso najlažje dosegljiva. Tudi predalček za telefon je povozil čas, saj imajo novejši (in večji) pametni telefoni v njem le s težavo dovolj prostora. Pogrešamo možnost indukcijskega polnjenja, ki bi gotovo dal pridih modernosti. Pred sovoznikom je prostoren predal, ki se odpre oziroma izvleče s pritiskom na (neosvetljeno) stikalo.
Posebnost testnega espacea je štirikolesno krmiljenje 4control, ki deluje tako, da se v odvisnosti od hitrosti obrne tudi zadnji par koles. Avto je zato pri nižjih hitrostih bolj okreten, pri višjih pa lepše in preciznejše vozi po ovinkasti cesti. S prenovo so 4control povezali z variabilnim blaženjem in tako dosegli stabilnejšo lego vozila. Za dinamični občutek vožnje velja preklopiti v športni program, kjer pa kljub temu še vedno manjka čvrstosti. Res pa je, da avtomobil glede na zasnovo ni namenjen gorskim brzincam, ampak udobni vožnji po avtocesti.
200-konjski dizel je vsekakor dobrodošla sprememba.
Udobje poslovnega razreda
Sedeži so bili odeti v usnje; sprednja sta ogrevana in prezračevana, oba sta opremljena z masažno funkcijo, ki ponudi krepčilno, sproščujočo in ledveno masažo. Blagodejno na daljših poteh, čeprav podvozje dobro požira cestne neravnine. Poskrbljeno je tudi za potnike na zadnjih vzdolžno pomičnih sedežih.Zadreg z vprašanjem, kam s prtljago, ne bo, saj prtljažni prostor meri od 680 litrov do 2101 liter, ko zložimo zadnje sedeže. To storimo zelo enostavno – zadošča le pritisk na ustrezno stikalo na stikalni plošči v prtljažnem prostoru in sedež se potopi v dno vozila. Ko ga želimo spet postaviti, ga enostavno dvignemo – na roke, da ne bo pomote.
Če nas je novi dizelski agregat navdušil z zmogljivostjo – za več moči obstaja bencinski s 167 kilovati –, pa nas je razočaral aktivni radarski tempomat, ki še vedno deluje le pri hitrosti, višji od 50 km/h, in ne zavira do ustavitve. Če začne avtomobil pred vami ustavljati, začne zavirati tudi espace, a ko hitrost nekako pade pod 50 km/h, se tempomat izklopi in opozori voznika, da mora prevzeti nadzor. Škoda, da z novimi motorji ni prišla tudi prenova asistenčnih sistemov, pa tudi posoda za gorivo bi bila lahko prostornejša, kot je, velika je namreč le 58 litrov.
Renault espace Initiale Paris blue dCi 200 EDCRenault espace initiale paris blue dCi 200 EDC
Motor: štirivaljni turbodizelski motor
Gibna prostornina: 1997 cm3
Največja moč: 147 kW (200 KM)
Največji navor: 400 Nm pri 1750 vrt./min
Pogon: sprednji pogon, 6-stopenjski samodejnih menjalnik z dvema sklopkama
Masa praznega vozila: 1765 kg
Mere (D/Š/V): 4857/1888/1677 mm
Medosna razdalja: 2884 mm
Prostornina prtljažnika: 680–2101 l
Posoda za gorivo: 58 l
Najvišja hitrost: 215 km/h
Pospešek do 100 km/h: 9,1 s
Poraba goriva: 6,4–6,9 l/100 km
Izpust CO2: 168–180 g/km
Uradni zastopnik: Renault Nissan Slovenija
Maloprodajna cena: 46.890 evrov (testno vozilo 49.540 evrov)
Euro NCAP: *****
Motor: štirivaljni turbodizelski motor
Gibna prostornina: 1997 cm3
Največja moč: 147 kW (200 KM)
Največji navor: 400 Nm pri 1750 vrt./min
Pogon: sprednji pogon, 6-stopenjski samodejnih menjalnik z dvema sklopkama
Masa praznega vozila: 1765 kg
Mere (D/Š/V): 4857/1888/1677 mm
Medosna razdalja: 2884 mm
Prostornina prtljažnika: 680–2101 l
Posoda za gorivo: 58 l
Najvišja hitrost: 215 km/h
Pospešek do 100 km/h: 9,1 s
Poraba goriva: 6,4–6,9 l/100 km
Izpust CO2: 168–180 g/km
Uradni zastopnik: Renault Nissan Slovenija
Maloprodajna cena: 46.890 evrov (testno vozilo 49.540 evrov)
Euro NCAP: *****