OBRATI
Retro svežina
Ioniq s številko 5 uvaja električno podznamko, a sodeč po ceni (še) ne bo množičen.
Odpri galerijo
Ioniq 5 je povsem električni avtomobil sveže generacije, prihaja z nove prilagodljive globalne osnove E-GMP za električna vozila Hyundaijeve industrijske skupine. Njegovo dno je napolnjeno z moduli litij-ionskih celic, katerih skupna zmogljivost je 58 ali 73 kWh. Teža baterijskega sklopa je po zatrjevanju snovalcev za deset odstotkov nižja kot pri električnem modelu hyundai kona.
Če zmogljivost akumulatorja ni nekaj izjemnega, pa je treba dodati, da je vse skupaj pripravljeno na sistemu 800-voltne napeljave, kar omogoča polnjenje na ekspresno hitrih polnilnicah z enosmernim tokom z največjo močjo 232 kW. Proizvajalec trdi, da se lahko baterija do 10 do 80 odstotkov zmogljivosti na tak način napolni v le 18 minutah. Načini polnjenja so seveda tudi drugačni, manj hitri na javnih polnilnicah, na domačih polnilnih postajah ali pač na šuko vtičnici, ko se bo izpraznjen manjši akumulator polnil dlje kot en dan.
S 463 cm dolžine ioniq 5 v živo deluje večji, kot bi si predstavljali po ogledu fotografij. Njegov zunanji slog je res prepoznaven, marsikdo ne mara izraza retro, a vendarle me vsaj nekoliko spominja na nekdanjo slavno lancio delta. Snovalci pač pravijo, da je imel navdih v športnem konceptnem modelu hyundai pony coupe izpred desetletij. Po svoje deluje oglat, a nima pretiranega števila različnih linij. Zelo posebna so sprednja in še posebno zadnja svetila, ki so skupek mnogo kvadratno oblikovanih svetečih diod. Ne morete mimo zelo posebnih pogrezljivih kljuk, ki smo jih pri kakem tekmecu že videli, a tu so videti še posebno dobro. S strani ima po sredini diagonalno linijo, ki skupaj z zgornjim in spodnjim delom deluje kot velika obrnjena črka Z.
Ioniq 5 je prostoren avtomobil – njegova medosna razdalja znaša kar tri metre – tako spredaj, kjer je udobje na vrhunski ravni, kot na pomični zadnji klopi, ki jo lahko s pomočjo elektrike pomikamo za 13 cm, in tudi v prtljažniku s skoraj 530 litri. Če podremo zadnjo klop, dno sicer ni čisto ravno, je pa nakladalni prostor zajeten. Dopolnjuje ga manjši prtljažnik spredaj (57 litrov), ki utegne biti primeren za polnilne kable. Kot zatrjujejo, so notranji materiali bodisi reciklirani bodisi iz čim bolj naravnih virov. Ob posodobljenih asistenčnih sistemih omenimo, da avtomobil z radarskim senzorjem zazna, če bi v kabini pozabili kakega (mladega) potnika.
Za volanom sta dva zaslona, ki delujeta enovito in elegantno, ob volanskem drogu je zajetna ročica, s katero pretikamo po programih vožnje. Na volanu si lahko tako kot v dosedanjih električnih predstavnikih nastavljamo moč rekuperacije in s tem varčevanja z energijo, prikazovalnik informacij s t. i. obogateno resničnostjo na vetrobranskem steklu je eden največjih doslej, tudi sedeža spredaj sta v slogu visokega udobja, njuni naslonjali je mogoče spustiti v skoraj ležeč položaj.
Ioniq 5 želi predstavljati vrh Hyundaijeve ponudbe, za doplačilo so na strehi mogoče sončne celice za dodatno pridobivanje energije, šele za doplačilo oziroma v najvišji opremi je dosegljiva toplotna črpalka, podobno velja za možnost polnjenja zunanjih porabnikov (V2L).
Prodaja se začne sredi oktobra, lahko rečemo, da glede na ceno to žal ne bo avtomobil za množice. Za vstopno izvedenko z manjšo baterijo in zadnjim pogonom je treba pred subvencijo odšteti 43.000 evrov, najdražja je izpeljanka z močnejšo baterijo in štirikolesnim pogonom, najmanj 50 tisočakov.
Lahko ima en motor in zadnji pogon ali pa še manj močnega sprednjega in pogon na vsa štiri kolesa. Če ima motor le zadaj, ima ta lahko moč 125 ali 160 kW, če ima še sprednjega, je najvišja sistemska moč 173 ali 225 kW. Motor ima novo zasnovo, sodobneje je urejeno njegovo hlajenje. Uradna poraba znaša, odvisno od izvedbe, od 16 do 19 kWh/100 km, v predstavitvenem primerku z zadnjim pogonom in močnejšo baterijo je, potem ko je bil povsem napolnjen, doseg na zaslonu kazal nekaj čez 400 kilometrov, uradno naj bi znašal nekaj deset kilometrov več.
Prepoznaven na različne načine
Če zmogljivost akumulatorja ni nekaj izjemnega, pa je treba dodati, da je vse skupaj pripravljeno na sistemu 800-voltne napeljave, kar omogoča polnjenje na ekspresno hitrih polnilnicah z enosmernim tokom z največjo močjo 232 kW. Proizvajalec trdi, da se lahko baterija do 10 do 80 odstotkov zmogljivosti na tak način napolni v le 18 minutah. Načini polnjenja so seveda tudi drugačni, manj hitri na javnih polnilnicah, na domačih polnilnih postajah ali pač na šuko vtičnici, ko se bo izpraznjen manjši akumulator polnil dlje kot en dan.
232 kW super hitro polnjenje.
S 463 cm dolžine ioniq 5 v živo deluje večji, kot bi si predstavljali po ogledu fotografij. Njegov zunanji slog je res prepoznaven, marsikdo ne mara izraza retro, a vendarle me vsaj nekoliko spominja na nekdanjo slavno lancio delta. Snovalci pač pravijo, da je imel navdih v športnem konceptnem modelu hyundai pony coupe izpred desetletij. Po svoje deluje oglat, a nima pretiranega števila različnih linij. Zelo posebna so sprednja in še posebno zadnja svetila, ki so skupek mnogo kvadratno oblikovanih svetečih diod. Ne morete mimo zelo posebnih pogrezljivih kljuk, ki smo jih pri kakem tekmecu že videli, a tu so videti še posebno dobro. S strani ima po sredini diagonalno linijo, ki skupaj z zgornjim in spodnjim delom deluje kot velika obrnjena črka Z.
Tri metre medosja
Ioniq 5 je prostoren avtomobil – njegova medosna razdalja znaša kar tri metre – tako spredaj, kjer je udobje na vrhunski ravni, kot na pomični zadnji klopi, ki jo lahko s pomočjo elektrike pomikamo za 13 cm, in tudi v prtljažniku s skoraj 530 litri. Če podremo zadnjo klop, dno sicer ni čisto ravno, je pa nakladalni prostor zajeten. Dopolnjuje ga manjši prtljažnik spredaj (57 litrov), ki utegne biti primeren za polnilne kable. Kot zatrjujejo, so notranji materiali bodisi reciklirani bodisi iz čim bolj naravnih virov. Ob posodobljenih asistenčnih sistemih omenimo, da avtomobil z radarskim senzorjem zazna, če bi v kabini pozabili kakega (mladega) potnika.
Dve zmogljivosti baterije, zadnji in štirikolesni pogon.
Za volanom sta dva zaslona, ki delujeta enovito in elegantno, ob volanskem drogu je zajetna ročica, s katero pretikamo po programih vožnje. Na volanu si lahko tako kot v dosedanjih električnih predstavnikih nastavljamo moč rekuperacije in s tem varčevanja z energijo, prikazovalnik informacij s t. i. obogateno resničnostjo na vetrobranskem steklu je eden največjih doslej, tudi sedeža spredaj sta v slogu visokega udobja, njuni naslonjali je mogoče spustiti v skoraj ležeč položaj.
Ioniq 5 želi predstavljati vrh Hyundaijeve ponudbe, za doplačilo so na strehi mogoče sončne celice za dodatno pridobivanje energije, šele za doplačilo oziroma v najvišji opremi je dosegljiva toplotna črpalka, podobno velja za možnost polnjenja zunanjih porabnikov (V2L).
Konkretna cena
Prodaja se začne sredi oktobra, lahko rečemo, da glede na ceno to žal ne bo avtomobil za množice. Za vstopno izvedenko z manjšo baterijo in zadnjim pogonom je treba pred subvencijo odšteti 43.000 evrov, najdražja je izpeljanka z močnejšo baterijo in štirikolesnim pogonom, najmanj 50 tisočakov.