OBRATI
S suvi rastejo tudi izpusti
Zaradi hitre rasti prodaje suvov so se izpusti CO2 od leta 2013 povečali za 2,6 g/km; Berlinčani zahtevajo prepoved vožnje terencev v mestnem središču.
Odpri galerijo
Pred dnevi se je v nemškem glavnem mestu zgodila prometna nesreča, v kateri so umrli štirje ljudje, triletni deček, 64-letna gospa in dva mlajša moška, stara še ne trideset. Zgodilo se je, ko je Porschejev športni terenec oziroma suv, kot jim modno rečejo, zletel s ceste, se povzpel na pločnik in se tam zaletel najprej v štiri ljudi, pozneje pa še v gradbeno konstrukcijo. Policija je dogodek označila za prometno nesrečo, voznika in dva sopotnika so odpeljali v bolnišnico na zdravljenje.
A dogodek je tako razjezil nekatere domačine, ki so zahtevali prepoved vožnje terencev v mestnem središču. Celo predsednik osrednje berlinske mestne četrti Berlin Mitte Stephan von Dassel je izjavil, da avtomobili, ki so videti kot oklepna vozila, ne spadajo v mesta, kajti celo najmanjša napaka pri vožnji je lahko usodna. »Suvi so tudi ubijalci okolja in so kot taki nevarni tudi brez nesreč,« je še dejal von Dassel.
Svoj piskrček so k temu takoj pristavili aktivisti mednarodne okoljevarstvene organizacije Greenpeace ter že naslednji dan v Berlinu organizirali protest proti terencem. Menijo, da je od nemške avtomobilske industrije povsem neodgovorno, da še vedno proizvaja te t. i. ubijalce okolja, namesto da bi se posvetila pospešeni proizvodnji lažjih električnih avtomobilov. Po njihovem mnenju je tudi veliko večja nevarnost, da se prometna nesreča konča s smrtnim izidom, če je v njej udeleženo terensko vozilo.
In Greenpeace ni edini, ki opozarja na neekološkost terenskih vozil, suvov in križancev. Nedavna raziskava Evropske zveze za transport in okolje (na kratko Transport Environment), katere del je tudi slovensko društvo za sonaravni razvoj Focus, je pokazala, da je za nedavno povečanje izpustov toplogrednih plinov v največji meri kriva rast prodaje športnih terenskih vozil. Za lažjo predstavo: zaradi hitre rasti prodaje suvov so se izpusti ogljikovega dioksida v ozračje od leta 2013 povečali za 2,6 grama na kilometer, kar je desetkrat več, kot so narasle emisije dizelskih vozil (0,25 g CO2 na kilometer), katerih prodaja zadnja leta pada.
Če so suvi leta 2009 predstavljali le sedem odstotkov vseh prodanih osebnih vozil, so imeli v lanskem letu že 36-odstotni tržni delež, do leta 2021 pa naj bi bil ta že 40-odstotni. Do leta 2021 bi morali proizvajalci po evropskih predpisih izdelovati avtomobile, ki v ozračje izpustijo največ 95 gramov CO2 na kilometer, suvi in križanci pa imajo v povprečju za 16 g/km (14 odstotkov) več izpustov CO2 kakor primerljiv hatchback. Z vsakim novim odstotkom, ki ga na trgu zasedejo suvi, se izpusti ogljikovega dioksida povečajo za 0,15 g/km.
Protest Berlinčanov
A dogodek je tako razjezil nekatere domačine, ki so zahtevali prepoved vožnje terencev v mestnem središču. Celo predsednik osrednje berlinske mestne četrti Berlin Mitte Stephan von Dassel je izjavil, da avtomobili, ki so videti kot oklepna vozila, ne spadajo v mesta, kajti celo najmanjša napaka pri vožnji je lahko usodna. »Suvi so tudi ubijalci okolja in so kot taki nevarni tudi brez nesreč,« je še dejal von Dassel.Svoj piskrček so k temu takoj pristavili aktivisti mednarodne okoljevarstvene organizacije Greenpeace ter že naslednji dan v Berlinu organizirali protest proti terencem. Menijo, da je od nemške avtomobilske industrije povsem neodgovorno, da še vedno proizvaja te t. i. ubijalce okolja, namesto da bi se posvetila pospešeni proizvodnji lažjih električnih avtomobilov. Po njihovem mnenju je tudi veliko večja nevarnost, da se prometna nesreča konča s smrtnim izidom, če je v njej udeleženo terensko vozilo.
36-odstotni delež prodaje novih vozil predstavljajo suvi.
Suvi krivi za rast izpustov
In Greenpeace ni edini, ki opozarja na neekološkost terenskih vozil, suvov in križancev. Nedavna raziskava Evropske zveze za transport in okolje (na kratko Transport Environment), katere del je tudi slovensko društvo za sonaravni razvoj Focus, je pokazala, da je za nedavno povečanje izpustov toplogrednih plinov v največji meri kriva rast prodaje športnih terenskih vozil. Za lažjo predstavo: zaradi hitre rasti prodaje suvov so se izpusti ogljikovega dioksida v ozračje od leta 2013 povečali za 2,6 grama na kilometer, kar je desetkrat več, kot so narasle emisije dizelskih vozil (0,25 g CO2 na kilometer), katerih prodaja zadnja leta pada.Pri Toyoti in skupini Renault-Nissan so se že zgodaj osredotočili na hibridna in električna vozila.
Če so suvi leta 2009 predstavljali le sedem odstotkov vseh prodanih osebnih vozil, so imeli v lanskem letu že 36-odstotni tržni delež, do leta 2021 pa naj bi bil ta že 40-odstotni. Do leta 2021 bi morali proizvajalci po evropskih predpisih izdelovati avtomobile, ki v ozračje izpustijo največ 95 gramov CO2 na kilometer, suvi in križanci pa imajo v povprečju za 16 g/km (14 odstotkov) več izpustov CO2 kakor primerljiv hatchback. Z vsakim novim odstotkom, ki ga na trgu zasedejo suvi, se izpusti ogljikovega dioksida povečajo za 0,15 g/km.