VOZI MIŠKO!
Sam se parkira, idealen za v mestu
Preverite, kaj počno varnostni in asistenčni sistemi v avtomobilih, tokrat o pomoči pri smeri in mestni vožnji, samodejnem parkiranju in mrtvem kotu.
Odpri galerijo
V navezi s tempomatom in samodejnim menjalnikom deluje tudi sistem za usmerjanje na sredino voznega pasu (line assist). Včasih se zgodi, da našo pozornost pritegne kak zunanji dejavnik (denimo, otrok, ki se je pobruhal), in tedaj lahko še kako prav pride sistem, ki popravi smer vožnje.
A pozor, to deluje le v idealnih razmerah, ko lahko zazna vozni pas, a niti tedaj ni vsemogočen. Sistem za ohranjanje smeri pa pride prav tudi v tistih težkih trenutkih, ko nas začne dajati utrujenost in ko popravi smer, že pred tem pa nas začne avto opozarjati, da postajamo nezbrani: najprej se na osrednjem zaslonu na armaturni plošči pokaže oranžno opozorilo, naj si vzamemo premor, nato pa rdeče, ki nas poziva, naj se čim prej ustavimo.
Pri Fordu so razvili dva sistema za samodejno zaviranje. Enemu pravijo sistem za preprečevanje trčenja z zaznavanjem pešcev in kolesarjev AEB, drugemu pa active city stop. Pri prvem računalnik z uporabo senzorjev pazi na pešce in kolesarje, ki bi znali prečkati pot našemu avtomobilu na in ob cestišču. Sistem nas opozori na njihovo prisotnost, in če se ne odzovemo, začne samodejno zavirati.
Kakor pravijo pri Fordu, naj bi ta tehnologija pomagala zmanjšati moč trkov ali jih celo popolnoma preprečila. Deluje pri hitrosti do 80 km/h. Hkrati sistem active city stop preprečuje naletna trčenja do hitrosti 50 km/h, kar lahko še kako prav pride v mestih in kolonah. Priznati moramo, da tega nismo testirali v živo in rajši verjamemo proizvajalcu. Smo pa doživeli rdeči alarm, ko je avto zaznal ustavljajoče se vozilo pred nami, a smo pritisnili na zavoro.
Parkirni senzorji spredaj in zadaj so odlična stvar, še posebno pri sodobnih avtomobilih, ki imajo zaradi večje varnosti vedno manjša stekla. Kje so časi, ko si pogledal nazaj in si tudi pri karavanu videl, kje se konča avto in kje je ovira. Seveda pa je še enostavneje in predvsem zabavneje prepustiti avtomobilu, da se sam parkira.
Aktivna pomoč pri parkiranju 2 pri Fordu pravijo novi različici samodejnega parkiranja, ki obvlada bočno in pravokotno parkiranje. Z avtom se počasi zapeljemo mimo parkiranih vozil, dokler nas ne opozori, da je našel prost prostor. Novi sistem izkoristi tudi novi samodejni menjalnik in v celoti prevzame nadzor nad vozilom: prestavlja za vožnjo naprej in nazaj, obrača volan in dodaja plin ter zavira. A včasih ni odveč imeti noge nad zavornim pedalom.
Sistem za zaznavanje mrtvega kota BLIS je še kako koristna zadeva, ki se najbolj izkaže pri prehitevanju, ko se nam zgodi, da kljub pogledu v vzvratna ogledala in pogledu nazaj spregledamo vozilo, ki se je znašlo v t. i. mrtvem kotu. Ko avto zazna vozilo za nami, v vzvratnem ogledalu zasveti lučka.
Pri Fordu so BLIS nadgradili še z opozarjanjem na prečni promet za vozilom in samodejnim zaviranjem. Sistem nas tako opozori na zaznano vozilo ali drugo nevarnost, ko vzvratno zapeljemo s pravokotnega parkirnega prostora, pri čemer lahko celo samodejno zavira, če se ne odzovemo pravočasno. No, fina stvar je tudi zadnja kamera, ki nam kaže, kako in do kod lahko peljemo pri parkiranju. Le malce se je treba navaditi na ultra široki kot snemanja.
Naslednjič: svetila in brisala, samodejni menjalnik in speljevanje v klancu.
A pozor, to deluje le v idealnih razmerah, ko lahko zazna vozni pas, a niti tedaj ni vsemogočen. Sistem za ohranjanje smeri pa pride prav tudi v tistih težkih trenutkih, ko nas začne dajati utrujenost in ko popravi smer, že pred tem pa nas začne avto opozarjati, da postajamo nezbrani: najprej se na osrednjem zaslonu na armaturni plošči pokaže oranžno opozorilo, naj si vzamemo premor, nato pa rdeče, ki nas poziva, naj se čim prej ustavimo.
Mestna vožnja
Pri Fordu so razvili dva sistema za samodejno zaviranje. Enemu pravijo sistem za preprečevanje trčenja z zaznavanjem pešcev in kolesarjev AEB, drugemu pa active city stop. Pri prvem računalnik z uporabo senzorjev pazi na pešce in kolesarje, ki bi znali prečkati pot našemu avtomobilu na in ob cestišču. Sistem nas opozori na njihovo prisotnost, in če se ne odzovemo, začne samodejno zavirati.
Kakor pravijo pri Fordu, naj bi ta tehnologija pomagala zmanjšati moč trkov ali jih celo popolnoma preprečila. Deluje pri hitrosti do 80 km/h. Hkrati sistem active city stop preprečuje naletna trčenja do hitrosti 50 km/h, kar lahko še kako prav pride v mestih in kolonah. Priznati moramo, da tega nismo testirali v živo in rajši verjamemo proizvajalcu. Smo pa doživeli rdeči alarm, ko je avto zaznal ustavljajoče se vozilo pred nami, a smo pritisnili na zavoro.
Samodejno parkiranje
Parkirni senzorji spredaj in zadaj so odlična stvar, še posebno pri sodobnih avtomobilih, ki imajo zaradi večje varnosti vedno manjša stekla. Kje so časi, ko si pogledal nazaj in si tudi pri karavanu videl, kje se konča avto in kje je ovira. Seveda pa je še enostavneje in predvsem zabavneje prepustiti avtomobilu, da se sam parkira.
Aktivna pomoč pri parkiranju 2 pri Fordu pravijo novi različici samodejnega parkiranja, ki obvlada bočno in pravokotno parkiranje. Z avtom se počasi zapeljemo mimo parkiranih vozil, dokler nas ne opozori, da je našel prost prostor. Novi sistem izkoristi tudi novi samodejni menjalnik in v celoti prevzame nadzor nad vozilom: prestavlja za vožnjo naprej in nazaj, obrača volan in dodaja plin ter zavira. A včasih ni odveč imeti noge nad zavornim pedalom.
Mrtvi kot
Sistem za zaznavanje mrtvega kota BLIS je še kako koristna zadeva, ki se najbolj izkaže pri prehitevanju, ko se nam zgodi, da kljub pogledu v vzvratna ogledala in pogledu nazaj spregledamo vozilo, ki se je znašlo v t. i. mrtvem kotu. Ko avto zazna vozilo za nami, v vzvratnem ogledalu zasveti lučka.
Fordov active city stop preprečuje naletna trčenja do hitrosti 50 km/h, kar lahko še kako prav pride v mestni gneči in kolonah.
Pri Fordu so BLIS nadgradili še z opozarjanjem na prečni promet za vozilom in samodejnim zaviranjem. Sistem nas tako opozori na zaznano vozilo ali drugo nevarnost, ko vzvratno zapeljemo s pravokotnega parkirnega prostora, pri čemer lahko celo samodejno zavira, če se ne odzovemo pravočasno. No, fina stvar je tudi zadnja kamera, ki nam kaže, kako in do kod lahko peljemo pri parkiranju. Le malce se je treba navaditi na ultra široki kot snemanja.
Naslednjič: svetila in brisala, samodejni menjalnik in speljevanje v klancu.