ITALIJANSKI OBLIKOVALEC
Se katrca le vrača?
O prenovljenem renaultu 4 se govori že od začetka novega tisočletja, a dlje kot od študij še niso prišli – zdaj se ugiba o novi katrci, ki naj bi temeljila na cliu pete generacije.
Odpri galerijo
Uspelo je fiatu 500, uspelo je miniju, delno tudi Volkswagnovemu hrošču, ki pa se letos (spet) poslavlja. Ali bo morda uspelo tudi legendarni Renaultovi katrci, ki so jo sestavljali tudi pri nas? Vrnitev klasičnih avtomobilov, ki so v svoji zgodovini osvojili srca voznikov, je vedno tvegano dejanje. Tako jih poznamo le nekaj, ki so na novo zaživela, mnogo več pa jih je neslavno pogorelo.
Na natečaju renault 4 ever je tedaj zmagal britanski dizajner Mark Cunningham s konceptom r4volution, drugo mesto sta osvojila Francoza Yann Terrer in Jérôme Garzon s študijo r4 rally, tretja nagrada je šla v roke Američanu Allenu Zadehu za koncept eleve, zadnje čase pa se veliko govori in piše tudi o konceptu revival of a childhood impression (oživitev otroškega vtisa) Italijana Davida Obendorferja, ki je prav tako sodeloval na natečaju renault 4 ever.
Natečaj opravljen
O prerojeni katrci se že dolgo govori. Zdaj so že tretjič »napovedali« njeno vrnitev. Prvič so to možnost omenjali na začetku novega tisočletja, potem leta 2011, ko je Renault skupaj z oblikovalskim spletnim portalom designboom razpisal natečaj, imenovan renault 4 ever, in nagradil tri najboljše dizajne. A potem ni bilo nič. Zdaj se govori, da bodo novo katrco predstavili prihodnje leto, temeljila pa naj bi na cliu pete generacije. Čeprav tudi dobro obveščeni viri priznavajo, da je možnost za vrnitev renaulta 4 manj kot 50-odstotna, se že nekako ve, da (pogojno, kajpak) ne bo na voljo ne z dizelskim ne s hibridnim motorjem. Najverjetnejša sta turbobencinski litrski motor 1.0 TCe z 90 konjskimi močmi in popolnoma električni pogon.
Na natečaju renault 4 ever je tedaj zmagal britanski dizajner Mark Cunningham s konceptom r4volution, drugo mesto sta osvojila Francoza Yann Terrer in Jérôme Garzon s študijo r4 rally, tretja nagrada je šla v roke Američanu Allenu Zadehu za koncept eleve, zadnje čase pa se veliko govori in piše tudi o konceptu revival of a childhood impression (oživitev otroškega vtisa) Italijana Davida Obendorferja, ki je prav tako sodeloval na natečaju renault 4 ever.
Kakšna bi bila cena?
Nemški Autobild se je pred časom razpisal o Renaultovih načrtih glede katrce in ugotovil, da naj bi bila najprej namenjena rastočemu indijskemu trgu (poceni materiali, robustna tehnika in enostaven videz), nato pa bi – z boljšo opremo in varnostnimi rešitvami – prišla še v Evropo. Prva poročila so govorila o ceni 2500 evrov (za Indijo), kar pa je Renault pozneje zanikal. Nato je nekako obveljalo, da naj bi bila cenejša od konkurenčne Nissanove micre.Legenda ostaja
Renault je katrco predstavil davnega leta 1961 kot odgovor na Citroënovega spačka. Šlo je za prvi Renaultov družinski avto s prednjim pogonom in mehkim vzmetenjem z višjo oddaljenostjo od tal za neurejene podeželske ceste. Prve katrce so imele 747-kubični štirivaljni vodno hlajeni motor, ki je razvil od 26 do 32 konjskih moči, imele pa so le tristopenjski ročni menjalnik, kar je bilo že precej zastarelo v primerjavi s spačkom, ki je že na premieri leta 1948 imel štiri prestave. Renault 4 je štiristopenjski menjalnik dobil šele leta 1968, skozi zgodovino pa je dobil še nekaj motornih različic. Katrca se je izkazala za trpežen in praktičen avto s prilagodljivim prtljažnikom, kamor se je, zaradi velikih zadnjih vrat, dalo naložiti celo pralni stroj ali pujsa. Katrco so do leta 1992 izdelovali tudi v Sloveniji: najprej v ljubljanskem Litostroju, nato v novomeškem IMV, pozneje Revozu. Svetovna proizvodnja se je končala leta 1994, dotlej pa je bilo narejenih več kot osem milijonov renaultov 4. Staš Ivanc