NOVI MODEL
Šesta generacija Oplove corse: nemka s francoskimi geni
Šesta generacija kompaktne Oplove corse sledi načelu demokratizacije tehnologije in jo prenaša iz višjih razredov v nižji segment.
Odpri galerijo
Pisalo se je leto 1982, ko je s tekočega traku Oplove tovarne v španski Zaragozi zapeljala prva Oplova corsa. Do danes so jih izdelali več kot 13,7 milijona. Omenjena tovarna bo izdelovala tudi njeno novo, 6. izdajo, ki so jo javnosti prvič pokazali septembra letos na mednarodnem avtomobilskem salonu v Frankfurtu. Novinka uvaja novo, tako imenovano multienergijsko platformo, ki omogoča, da lahko na istem tekočem traku z minimalnimi modifikacijami izdelujejo tako električno gnane corse kot tiste z motorjem z notranjim zgorevanjem.
Urbane mere
Čeprav si novinka nekatere tehnologije deli s francoskim sorodnikom peugeotom 208, pa je še vedno dovolj Oplova. V primerjavi s prejšnjo generacijo je daljša za 39 mm in meri 4,060 metra. Širina 1745 mm je podobna predhodnici. Drugače je z njeno višino, ki je pri 1,433 metra skoraj 3 centimetre nižja od 5. generacije. Zato se v njej tudi nižje sedi, a nad glavami je dovolj prostora. Inženirjem je uspelo prihraniti tudi nekaj pri teži – novinka tehta od 980 kilogramov naprej, odvisno od izvedenke.
Motorizacija
Tehnologija ljudstvu
Urbane mere
Čeprav si novinka nekatere tehnologije deli s francoskim sorodnikom peugeotom 208, pa je še vedno dovolj Oplova. V primerjavi s prejšnjo generacijo je daljša za 39 mm in meri 4,060 metra. Širina 1745 mm je podobna predhodnici. Drugače je z njeno višino, ki je pri 1,433 metra skoraj 3 centimetre nižja od 5. generacije. Zato se v njej tudi nižje sedi, a nad glavami je dovolj prostora. Inženirjem je uspelo prihraniti tudi nekaj pri teži – novinka tehta od 980 kilogramov naprej, odvisno od izvedenke.
4,06
metra je dolga nova corsa.
metra je dolga nova corsa.
Motorizacija
Corsi so namenili tri bencinske motorje in enega turbodizelskega, kar je v njenem segmentu že redkost, a kot pravijo, kupci na nekaterih trgih še vedno stavijo prav na varčne dizle. Med bencinskimi različicami so na voljo 1,2-litrski atmosferski štirivaljnik, ki razvije največjo moč 55 kW (75 KM), in 1,2-litrski turbobencinski trivaljnik, ki razvije 74 kW (100 KM) oziroma 96 kW (130 KM) največje moči. Prednost obeh turbomotorjev je visok navor, ki je razpoložljiv v širokem razponu motornih vrtljajev – pri šibki različici znaša največji navor 205 Nm, pri najmočnejši pa 230 Nm. Živahni turbodizelski motor pa razvije 75 kW (102 KM) in največji navor 250 Nm. Za čist dizelski izpuh poskrbi katalizatorska tehnologija z dodajanjem tekočine adblue. Dodajmo še, da so vstopnemu bencinarju namenili 5-stopenjski ročni menjalnik, pri šibkejšem turbobencinarju lahko izbiramo med 6-stopenjskim ročnim in 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom, najzmogljivejši pa je v vsakem primeru opremljen z omenjeno osemstopenjsko avtomatiko.
Tehnologija ljudstvu
V duhu demokratizacije tehnologij, kot pravijo pri Oplu selitvi nekaterih tehnologij višjih segmentov v nižje, lahko novo corso opremimo celo z inteligentnimi matričnimi LED-žarometi, ki omogočajo različne režime osvetljevanja ceste ter dolge žaromete, ki ne slepijo nasproti vozečih vozil. Naš prvi vtis o teh žarometih je, da vseeno niso tako dobro dodelani kot tisti, ki jih poznamo iz višjih avtomobilskih razredov. Tako se recimo opazi ločilna črta med zasenčeno in dolgo lučjo, tudi segmenti dolge luči so bistveno večji. Vsekakor takšni žarometi bolje razsvetlijo cesto kot običajni halogenski.
Sicer je notranjost nove corse zasnovana moderno in sledi Oplovim oblikovalskim načelom. Klasične merilnike je v novinki zamenjal zaslon, na katerem se poleg trenutne hitrosti in števila motornih vrtljajev in zaloge goriva izpisujejo še različne druge informacije, odvisne od nastavitve prikaza podatkov. Sredinski zaslon infozabavnega sistema meri 7 oziroma 10 palcev in je usmerjen proti vozniku, kar dodatno poudarja dejstvo, da je nova corsa zelo vozniški avtomobil. Na seznamu dodatne opreme je veliko stvari, tudi takšne, ki so predmet višjih avtomobilskih razredov. Corso lahko po novem opremimo z usnjenimi sedežnimi prevlekami, ogrevanimi sprednjimi sedeži in krmilnim obročem, samodejno klimatsko napravo, radarskim tempomatom, ki je podprt še s sistemom za aktivno ohranjanje voznega pasu. Ali bo avtomobil na trgu uspešen, je odvisno od tega, kako bodo kupci sprejeli corsino ceno – ta naj bi se v Sloveniji gibala od 13.490 evrov dalje, pri čemer lahko pričakujejo tudi nekaj popusta. Njen konkurenčni boj bo vsekakor trd.
Preberite še:
Predstavitvene informacije
Komentarji:
09:00
Jesensko branje