AUDI A4
Sinonim za kakovost
Jeseni k nam prihaja prenovljeni audi A4 s še več napredne tehnologije, elektrike in novimi motorji; nemški razvojniki pri oblikovanju skoraj nikoli ne gredo v ekstreme.
Odpri galerijo
Kakor pravijo pri Audiju, je A4 srce znamke. Avtomobilska znamka iz Ingolstadta si želi biti med najboljšimi, zato je A4 kot osrednji model v njeni ponudbi še naprej deležen posebne pozornosti. Zadnja generacija je na cestah že tri leta, torej je čas, da pokažejo nekaj novega, še vedno pa je prezgodaj, da bi na trg že poslali popolnoma novo generacijo.
Zunanje spremembe prenovljenega A4 zato niso bistvene. Usmerjene so v še bolj športen videz, kakor da so A4 poslali v fitnes in je od tam prišel z več mišične mase, zdaj bodo serijski tudi LED-žarometi. Na izbiro bo 12 barv zunanjosti, a nova bo zgolj ena – zemeljsko siva. »O podobi prenovljenega A4 smo začeli razmišljati že dober mesec po predstavitvi zadnje generacije,« je povedal projektni vodja Roland Hudler. »Spremljali smo dogajanje na trgu in mnenja prvih kupcev, temu primerno pa smo osvežili model.«
Skrivnost Audijevega uspeha je od nekdaj v odlični tehniki. Prenovljenega A4 smo preizkusili na cestah v okolici Bolzana, torej smo imeli na voljo nekaj avtocest in razgibanih podeželskih ovinkastih cest. Avtomobil se ceste drži kot klop, hkrati pa je odločen kot panter, ki se požene za gazelo, seveda pa so občutki odvisni od moči motorja pod pokrovom.
A na vse to bo treba še malce počakati. Na evropske ceste prihaja A4 jeseni, na voljo pa bo v limuzinski, karavanski in terenski različici allroad quattro, ki se razlikuje po zaščiti podvozja in obrobah kolesnega ohišja in po 35 mm večjem odmiku od tal. Cene za naše kraje še niso znane, a najšibkejši bencinar bo v Nemčiji stal več kot 33.000 evrov, S4 TDI cenijo na dobrih 62.000 evrov, terenski allroad quattro pa na 50.000.
Športnejši videz
Nemški razvojniki pri oblikovanju skoraj nikoli ne gredo v ekstreme, saj vedo, da njihovi kupci stavijo na tradicijo in na cesti nočejo biti opazni toliko zaradi ekstravagantnih linij kot zaradi same blagovne znamke, ki je sinonim za vrhunsko kakovost. Še bolj to velja za Audi, ki ima prednost, da skoraj vsakdo takoj ugotovi, da gre za audija, slabost pa je v tem, da se modeli težje razlikujejo med seboj, saj le poznavalci takoj ločijo med A4 in A6.347 KM bo imel S4 TDI, ki bo vrh ponudbe.
Zunanje spremembe prenovljenega A4 zato niso bistvene. Usmerjene so v še bolj športen videz, kakor da so A4 poslali v fitnes in je od tam prišel z več mišične mase, zdaj bodo serijski tudi LED-žarometi. Na izbiro bo 12 barv zunanjosti, a nova bo zgolj ena – zemeljsko siva. »O podobi prenovljenega A4 smo začeli razmišljati že dober mesec po predstavitvi zadnje generacije,« je povedal projektni vodja Roland Hudler. »Spremljali smo dogajanje na trgu in mnenja prvih kupcev, temu primerno pa smo osvežili model.«
Notranjost na visoki ravni
Niti znotraj ni bistvenih sprememb, še najbolj spremenjen je osrednji zaslon na dotik, ki je rahlo obrnjen proti vozniku. Največja prednost je izboljšan informacijski sistem, ki je zdaj hitrejši in še lažji za razumevanje, na zaslonu upravljate celoten sistem (MMI touch), saj ni več vrtljivega gumba za potrjevanje in iskanje po meniju, kar ni vsem povšeči. Občutek ostaja na visoki ravni, vendar v A4 še vedno denimo ni dvojnega zaslona, kot ga imajo audiji od A6 navzgor.Kupci audijev so bolj tradicionalistični in nočejo biti vpadljivi na cesti.
Skrivnost Audijevega uspeha je od nekdaj v odlični tehniki. Prenovljenega A4 smo preizkusili na cestah v okolici Bolzana, torej smo imeli na voljo nekaj avtocest in razgibanih podeželskih ovinkastih cest. Avtomobil se ceste drži kot klop, hkrati pa je odločen kot panter, ki se požene za gazelo, seveda pa so občutki odvisni od moči motorja pod pokrovom.
Konkretna motorizacija
Na voljo bo šest turbomotorjev z razponom moči od 110 kW (150 KM) do 255 kW (347 KM), kmalu pa sledita še motorja s 100 kW (136 KM) in 120 kW (163 KM). Posebnost so trije motorji z blagim hibridnim sistemom (MHEV), ki temelji na 12-voltnem omrežju; to bodo bencinarji z močjo 110 kW (150 KM), 140 kW (190 KM) in 180 kW (245 KM), pri Audiju pa pravijo, da ta sistem zmanjšuje porabo do 0,3 litra na 100 prevoženih kilometrov.No, prave oboževalce zanima predvsem audi S4 TDI, ki premore 255 kW moči (347 KM), v pomoč pa mu je 48-voltna električna napeljava. Od moči motorja je potem tudi odvisno, ali je zraven ročni menjalnik, sedemstopenjski S-tronic ali osemstopenjski tiptronic ter ali gre za A4 s pogonom spredaj ali pogonom quattro.
A na vse to bo treba še malce počakati. Na evropske ceste prihaja A4 jeseni, na voljo pa bo v limuzinski, karavanski in terenski različici allroad quattro, ki se razlikuje po zaščiti podvozja in obrobah kolesnega ohišja in po 35 mm večjem odmiku od tal. Cene za naše kraje še niso znane, a najšibkejši bencinar bo v Nemčiji stal več kot 33.000 evrov, S4 TDI cenijo na dobrih 62.000 evrov, terenski allroad quattro pa na 50.000.