ELROQ

Škodin novi e-križanec

Elroq je drugi češki model s koncernske alternativne platforme; za začetek tri baterije in trije različno močni elektromotorji.
Fotografija: Škoda elroq je elektro kompaktni suv, ki na trge pripelje prihodnje leto. FOTOGRAFIJE: Gašper Boncelj
Odpri galerijo
Škoda elroq je elektro kompaktni suv, ki na trge pripelje prihodnje leto. FOTOGRAFIJE: Gašper Boncelj

Elroq je podobne, a ne enake velikosti kot bencinski oziroma dizelski karoq, vendar oba sodita med ne prevelike križance. Poleg tega ni le drugačna pogonska izvedba karoqa, ampak samostojen električni model, ki začenja novo podobo znamke. Oliver Stefani, pri Škodi vodja oblikovanja, je s šefom znamke Klausom Zellmerjem ob razkritju novega avtomobila prvič predstavil tudi nov oblikovalski jezik, ki ga utegnemo videti še v naslednjih prenovljenih ali povsem novih modelih znamke iz Mlade Boleslav.

Predvsem je drugačen pristop pri oblikovanju sprednjega dela, z bolj zaprto masko in deljenimi sklopi žarometov, ki so ga poimenovali modern solid. Na motornem pokrovu ni več znaka znamke, temveč je napisano ime. Elroq ima še nekatere nove, čistejše poteze, vsaj s strani in od zadaj pa je vendarle prepoznaven član Škodine družine, zadaj se sploh zdi kot skrajšani enyaq. Levo spodaj ima napis modela, nima pa oznake iV; ta je po novem pridržana le za Škodine priključne hibride.

Zadaj je solidno prostorno.
Zadaj je solidno prostorno.

Baterije in motorji

Novinec je po enyaqu drugi Škodin povsem električni model, a je s 449 centimetri od prvega bistveno manjši. Po drugi strani je 10 centimetrov daljši in tudi nekaj centimetrov širši in višji od karoqa. Pripravljen je na zdaj že dobro znani skupni osnovi koncerna Volkswagen za električne avtomobile (MEB), motor ima zadaj, pogon je na zadnji kolesi. Ima tri različno zmogljive baterijske sklope, s 52, 59 in 77 kWh, in v povezavi z njimi tri različno močne električne motorje (125, 150 in 210 kW) s tržnimi oznakami elroq 50, elroq 60 in elroq 85. Prenos moči je speljan na zadnji kolesi, bo pa kasneje elroq nared tudi s sprednjim motorjem in štirikolesnim pogonom, v tem primeru bo sistemska moč predvidoma še nekoliko večja.

Odvisno od zmogljivosti baterije in pogona govorijo o uradnem dosegu 370, 400 in 560 kilometrov, v praksi bo seveda manjši, koliko konkretno, bo pokazal šele preizkus. Največja moč polnjenja z enosmernim tokom je uradno 145, 165 oz. 175 kW, polnjenje z izmeničnim tokom je možno z močjo do 11 kW.

Urejena notranjost

Prvi vtisi v notranjosti so pozitivni, čeprav ne gre za revolucijo. Kot še v kakem električnem modelu koncerna sta tu (pre)velik sredinski zaslon in (pre)majhen zaslonček za volanom. Vendar je v redu, da je na volanu in srednjem delu armaturne plošče kar nekaj gumbov in stikal. Elroq bo imel možnost prikaza podatkov na zaslonu, tudi s t. i. sistemom razširjene resničnosti, ki na primer projicira usmerjevalne puščice v resnično okolje, med vozne črte.

Poudarjajo, da so sedežne obloge v glavnem iz recikliranih materialov, na otip so delovale kakovostno. Sredinski del med sprednjima sedežema ponuja dobro oporo za roke, veliko je različnih rešitev za spravljanje stvari.

Notranjost z dobrimi materiali in dokaj znano ureditvijo upravljanja
Notranjost z dobrimi materiali in dokaj znano ureditvijo upravljanja

Zadaj je solidno prostorno. Na sredinskem delu sicer ravnega dna je bil v enem od primerkov odlagalni prostor, ampak tega lahko odstranite. Srednji del klopi za tretjega potnika je seveda ožji. V avtu je povsod veliko odlagališč, tudi v prtljažniku, na primer v dvojnem dnu in v mreži pod polico, ki je pripravna za polnilni kabel. Prtljažnik v osnovi sprejme kar ugodnih 470 litrov, povečuje oziroma podira se le v razmerju 60/40, ima pa dodatno precej veliko sredinsko odprtino. Ko je vse podrto, je prostora za skoraj 1600 litrov. Strgalo za led ima spravljeno v robu prtljažnih vrat, prav tako še ima dežnik v voznikovih vratih. Eden od razstavljenih primerkov je imel tudi vlečno kljuko.

Naročila že sprejemajo

Škoda za elroqa že sprejema naročila, proizvodnja bo stekla še letos, in sicer v tovarni v Mladi Boleslav, kjer nastajata tudi električni enyaq in njegova kupejevska izvedenka. Na evropske trge ga bodo začeli dobavljati v prvem četrtletju prihodnjega leta, Slovenija ne bo med prvimi. Navedli so vstopno ceno 34.000 evrov, ki je seveda orientacijska. Ni pa to še cenovno res ugoden električni avtomobil. To naj bi bil leta 2026 epiq (410 cm), ki bo skupaj z Volkswagnovim tehničnim sorodnikom nastajal v Španiji. Menda imajo v načrtu tudi električni karavan in veliki električni suv.

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije