Skuter e-prihodnosti: cena od 11.900 evrov (FOTO)
Če je to res prihodnost, jo lahko samo pozdravim. Imam se za elektroskeptika, v svetu dvokoles doslej nisem videl smisla v električnem pogonu. Preveč vprašanj zakaj in premalo odgovorov zato. Ampak čas dela svoje. In uporabniška izkušnja tudi. Velikokrat mora biti to dvoje povezano z zaupanja vrednim imenom iz industrije, da se lažje odločimo ali prilagodimo. In skuter maksi razreda pod značko slovite bavarske tovarne je odličen začetek nove možnosti pri izbiri pogona. Sploh danes, ko je toliko vprašanj povezanih z mobilnostjo sodobnega urbanega človeka, ceno fosilnih goriv in zelenim prehodom na vseh področjih transporta.
Videz in ergonomija
Videz tega skuterja najprej šokira. Tudi če ste ga mogoče kdaj videli na slikah, je v živo prvi stik dramatičen. Vtis je, da ga je izdelalo več oblikovalskih ekip, ki med seboj niso bile najbolj usklajene. Tako ima prvi del še najbolj klasično zasnovo skuterja ali motocikla, srednji del je kot iz laboratorija ali studia in zadnji kot iz znanstvenofantastičnega filma.
Ergonomija je zelo dobra, povprečno velik voznik se bo počutil dobro. Sedež je na višini 780 milimetrov, je trd, položaja ni mogoče nastavljati, voznikove noge so lahko malo bolj naprej ali nazaj, kar pripomore k lažjemu prenašanju daljših razdalj. Vetrne zaščite ni, za mestne hitrosti je niti ne potrebujemo, toda skuter je zmožen odličnega pospeška (50 km/h doseže v 2,6 sekunde) in v tem primeru priporočam dobro čelado, ki popolnoma zaščiti obraz, saj je vetra enostavno preveč.
115 km realnega dosega ima električni bavarec.
Krmilo je dobro postavljeno, v ogledalih se dobro vidi promet zadaj. Stikala so prevzeta od drugih hišnih modelov, kakovost je nesporna. Nadzorna plošča (TFT-zaslon) je velika, poda veliko uporabnih informacij, s posebno aplikacijo imate lahko tudi lastno navigacijo in povezavo s čelado ter govornimi klici mobilnika. Za telefone je na voljo predal, ki se samodejno zaklene, če se s ključem oddaljite od skuterja, je prezračevan in ima USB-vtičnico.
Edini prostor za shranjevanje je pod sedežem. Velik je za večjo skuter (jet) čelado, odpira se z gumbom in je pod nadzorom daljinskega ključa. Serijsko dobite kabel za polnjenje z električno energijo iz domače vtičnice, za doplačilo pa tudi hitri polnilni kabel tipa 2. Na domači vtičnici boste baterijo do konca napolnili v malo več kot štirih urah, na močnejših polnilnicah (11 kW) pa v manj kot dveh.
Uživaška vožnja
Vožnja je enostavna, v užitek, lahko je tudi zelo dinamična. Skuter ima največjo moč 31 kW (42 KM) in navor 62 Nm pri 1500 obratih na minuto, možno je tudi zmanjšanje moči motorja. Moči je vedno dovolj, pospeševanje je enakomerno. V ovinkih se skuter vozi zelo dobro, tudi zaradi dolge medosne razdalje (1675 mm), velike teže (231 kg), dobro razporejene mase in izbire gum. Njegov naravni habitat je mesto, a tudi hitrejša cesta mu ne dela težav, največja hitrost je omejena na 120 km/h. Zaviranje je naravnost izjemno, sploh na račun rekuperacije energije prek zaviranja. Tako vam v eko načinu skorajda ni treba poseči po zavori, ko se enkrat naučite uporabljati ta način vožnje.
Zastopnik: BMW Slovenija, Ljubljana
Cena: od 11.900 evrov
Doseg me je zelo zanimal. Po ciklu WMTC naj bi skuter v eko načinu prevozil skoraj 130 kilometrov. Realnost je bila v mojem primeru malce manjša, dobrih 115 kilometrov. In niti enkrat nisem prišel niti blizu temu, da bi bil doseg pod vprašajem, pa sem vozil do več kot 60 kilometrov oddaljenega cilja. Tam sem se priklopil na hišno vtičnico in energije je bilo dovolj za naslednji dan.
Električni BMW je spet pred časom. V letu ali dveh bo na tem področju nekoliko več konkurence, zato tokrat rečem, da je prišel pravi čas. Je popolna avantgarda primerljivim 400-kubičnim bencinsko gnanim bratom, in če denar ni vprašanje, ga močno priporočam.