OBRATI

Smiselnost priključnega hibrida

BMW X3e: baterija omogoča okoli 50 kilometrov vožnje na elektriko in se brez težav napolni čez noč.
Fotografija: Motorni sklop skupno zmore zavidljivih 292 konjskih moči. FOTOGRAFIJE: Aljaž Vrabec
Odpri galerijo
Motorni sklop skupno zmore zavidljivih 292 konjskih moči. FOTOGRAFIJE: Aljaž Vrabec

V času, ko električni avtomobili še vedno ne ponujajo najboljše rešitve glede dosega baterije, je priključni hibrid morda zanimiva rešitev. Še posebno zato, ker je zaradi povezave motorja na notranje izgorevanje in električnega motorja manjša tudi poraba goriva, kot če bi imeli samo bencinskega.
V notranjosti kraljuje osrednji zaslon na dotik. Tudi X3 ima prozorno prestavno ročico, znano že iz drugih bavarskih modelov.
V notranjosti kraljuje osrednji zaslon na dotik. Tudi X3 ima prozorno prestavno ročico, znano že iz drugih bavarskih modelov.

Ali vam priključni hibrid koristi, je odvisno predvsem od vaših potreb. Če živite recimo v krogu trideset kilometrov od Ljubljane (Domžale, Kranj, Vrhnika, Logatec …), je skoraj idealen. Baterija vam omogoča okoli 50 kilometrov vožnje na elektriko, hkrati pa ni prevelika in se brez težav napolni čez noč. Edini pogoj je seveda, da imate doma možnost polnjenja avtomobila prek šuko vtičnice.
 

Ugodna poraba


Testni primerek priključnega hibrida BMW X3 je v osnovi na elektriko prevozil dobrih trideset kilometrov, vendar podatek ni povsem realen, saj se električna baterija polni tudi med vožnjo, s shranjevanjem zavorne energije, zato je X3 večkrat dodal še kakšnih dvajset kilometrov na elektriko, včasih celo skoraj trideset, če je bilo več vožnje navzdol.
Voznik ne čuti tiste mase kot recimo pri X5 ali X6.
Voznik ne čuti tiste mase kot recimo pri X5 ali X6.

Tako precej počasneje kopni bencinsko gorivo v rezervoarju, poraba v času testnih voženj je bila okoli 3,5 litra na sto prevoženih kilometrov, če vozite samo na bencin, pa doseže kakšnih sedem litrov. Poraba elektrike je okoli 17 kilovatnih ur.
 

Živahen motorni sklop


Motorni sklop skupno zmore zavidljivih 292 konjskih moči, kar je dovolj za vse vozne užitke. Izberete lahko športni način, seveda pa tudi vmes preklapljate na elektriko (dokler je na voljo) ali na gorivo.


Avtomobil ima štirikolesni pogon, moč razporeja osemstopenjski samodejni menjalnik, do stotice pospeši v 6,1 sekunde, najhitreje se pelje 210 km/h. Bencinski motor, dvolitrski štirivaljnik, ima sicer 184 konjskih moči, električni pa 109.
 

Okreten in dinamičen


Na cesti je X3 precej okreten, kljub terenski obliki je dinamičen, vsekakor pa voznik ne čuti tiste mase kot recimo pri X5 ali X6. Zaradi bolj običajnih mer ne pritegne toliko pozornosti, kar ni nujno slabo.


Kljub temu je pri vsaki potezi jasno, da je avtomobil narejen na najvišji ravni s kakovostnimi materiali. V notranjosti kraljuje osrednji zaslon na dotik, tudi X3 ima prozorno prestavno ročico, znano že iz drugih bavarskih modelov.
 

Ni poceni, je pa dobro


Če ima baterijski sklop z zmogljivostjo 12 kilovatnih ur prednost zaradi manjše porabe, potem vzame davek pri prtljažniku, saj je tam zaradi baterijskega sklopa za sto litrov manj prostora, v tej različici ga je tako 450 litrov. In vse opisano pri BMW nikakor ni poceni. Je pa zato dobro. 

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije