OBRATI
Smiselnost priključnega hibrida
BMW X3e: baterija omogoča okoli 50 kilometrov vožnje na elektriko in se brez težav napolni čez noč.
Odpri galerijo
V času, ko električni avtomobili še vedno ne ponujajo najboljše rešitve glede dosega baterije, je priključni hibrid morda zanimiva rešitev. Še posebno zato, ker je zaradi povezave motorja na notranje izgorevanje in električnega motorja manjša tudi poraba goriva, kot če bi imeli samo bencinskega.
Ali vam priključni hibrid koristi, je odvisno predvsem od vaših potreb. Če živite recimo v krogu trideset kilometrov od Ljubljane (Domžale, Kranj, Vrhnika, Logatec …), je skoraj idealen. Baterija vam omogoča okoli 50 kilometrov vožnje na elektriko, hkrati pa ni prevelika in se brez težav napolni čez noč. Edini pogoj je seveda, da imate doma možnost polnjenja avtomobila prek šuko vtičnice.
Testni primerek priključnega hibrida BMW X3 je v osnovi na elektriko prevozil dobrih trideset kilometrov, vendar podatek ni povsem realen, saj se električna baterija polni tudi med vožnjo, s shranjevanjem zavorne energije, zato je X3 večkrat dodal še kakšnih dvajset kilometrov na elektriko, včasih celo skoraj trideset, če je bilo več vožnje navzdol.
Tako precej počasneje kopni bencinsko gorivo v rezervoarju, poraba v času testnih voženj je bila okoli 3,5 litra na sto prevoženih kilometrov, če vozite samo na bencin, pa doseže kakšnih sedem litrov. Poraba elektrike je okoli 17 kilovatnih ur.
Motorni sklop skupno zmore zavidljivih 292 konjskih moči, kar je dovolj za vse vozne užitke. Izberete lahko športni način, seveda pa tudi vmes preklapljate na elektriko (dokler je na voljo) ali na gorivo.
Avtomobil ima štirikolesni pogon, moč razporeja osemstopenjski samodejni menjalnik, do stotice pospeši v 6,1 sekunde, najhitreje se pelje 210 km/h. Bencinski motor, dvolitrski štirivaljnik, ima sicer 184 konjskih moči, električni pa 109.
Na cesti je X3 precej okreten, kljub terenski obliki je dinamičen, vsekakor pa voznik ne čuti tiste mase kot recimo pri X5 ali X6. Zaradi bolj običajnih mer ne pritegne toliko pozornosti, kar ni nujno slabo.
Kljub temu je pri vsaki potezi jasno, da je avtomobil narejen na najvišji ravni s kakovostnimi materiali. V notranjosti kraljuje osrednji zaslon na dotik, tudi X3 ima prozorno prestavno ročico, znano že iz drugih bavarskih modelov.
Če ima baterijski sklop z zmogljivostjo 12 kilovatnih ur prednost zaradi manjše porabe, potem vzame davek pri prtljažniku, saj je tam zaradi baterijskega sklopa za sto litrov manj prostora, v tej različici ga je tako 450 litrov. In vse opisano pri BMW nikakor ni poceni. Je pa zato dobro.
Ali vam priključni hibrid koristi, je odvisno predvsem od vaših potreb. Če živite recimo v krogu trideset kilometrov od Ljubljane (Domžale, Kranj, Vrhnika, Logatec …), je skoraj idealen. Baterija vam omogoča okoli 50 kilometrov vožnje na elektriko, hkrati pa ni prevelika in se brez težav napolni čez noč. Edini pogoj je seveda, da imate doma možnost polnjenja avtomobila prek šuko vtičnice.
Ugodna poraba
Testni primerek priključnega hibrida BMW X3 je v osnovi na elektriko prevozil dobrih trideset kilometrov, vendar podatek ni povsem realen, saj se električna baterija polni tudi med vožnjo, s shranjevanjem zavorne energije, zato je X3 večkrat dodal še kakšnih dvajset kilometrov na elektriko, včasih celo skoraj trideset, če je bilo več vožnje navzdol.
Tako precej počasneje kopni bencinsko gorivo v rezervoarju, poraba v času testnih voženj je bila okoli 3,5 litra na sto prevoženih kilometrov, če vozite samo na bencin, pa doseže kakšnih sedem litrov. Poraba elektrike je okoli 17 kilovatnih ur.
Živahen motorni sklop
Motorni sklop skupno zmore zavidljivih 292 konjskih moči, kar je dovolj za vse vozne užitke. Izberete lahko športni način, seveda pa tudi vmes preklapljate na elektriko (dokler je na voljo) ali na gorivo.
Na testni vožnji je porabil 3,5 litra goriva na 100 km.
Avtomobil ima štirikolesni pogon, moč razporeja osemstopenjski samodejni menjalnik, do stotice pospeši v 6,1 sekunde, najhitreje se pelje 210 km/h. Bencinski motor, dvolitrski štirivaljnik, ima sicer 184 konjskih moči, električni pa 109.
Okreten in dinamičen
Na cesti je X3 precej okreten, kljub terenski obliki je dinamičen, vsekakor pa voznik ne čuti tiste mase kot recimo pri X5 ali X6. Zaradi bolj običajnih mer ne pritegne toliko pozornosti, kar ni nujno slabo.
BMW X3 xdrive 30e
BMW X3 xdrive 30e
Motor: štirivaljni turbobencinski
Gibna prostornina: 1998 cm3
Največja moč: 135 kW (184 KM) pri 5000–6500 vrt./min
Največji navor: 300 Nm pri 1350–4000 vrt./min
Električni pogon: 80 kW (109 KM), 265 Nm navora, baterija 12 kWh
Sistemska moč: 215 kW (292 KM)
Sistemski navor: 420 Nm
Pogon: štirikolesni, 8-stopenjski samodejni menjalnik
Masa praznega vozila: 1990 kg
Mere (D/Š/V): 4708/1891/1676 mm
Medosna razdalja: 2864 mm
Prostornina prtljažnika: 450–1500 l
Posoda za gorivo: 50 l
Najvišja hitrost: 210 km/h
Pospešek do 100 km/h: 6,1 s
Poraba goriva: 2,4 l/100 km
Izpust CO2: 54 g/km
Uradni zastopnik: BMW Slovenija
Maloprodajna cena: 62.200 evrov (testni 88.390 evrov)
Euro NCAP: preizkus še ni bil opravljen
Motor: štirivaljni turbobencinski
Gibna prostornina: 1998 cm3
Največja moč: 135 kW (184 KM) pri 5000–6500 vrt./min
Največji navor: 300 Nm pri 1350–4000 vrt./min
Električni pogon: 80 kW (109 KM), 265 Nm navora, baterija 12 kWh
Sistemska moč: 215 kW (292 KM)
Sistemski navor: 420 Nm
Pogon: štirikolesni, 8-stopenjski samodejni menjalnik
Masa praznega vozila: 1990 kg
Mere (D/Š/V): 4708/1891/1676 mm
Medosna razdalja: 2864 mm
Prostornina prtljažnika: 450–1500 l
Posoda za gorivo: 50 l
Najvišja hitrost: 210 km/h
Pospešek do 100 km/h: 6,1 s
Poraba goriva: 2,4 l/100 km
Izpust CO2: 54 g/km
Uradni zastopnik: BMW Slovenija
Maloprodajna cena: 62.200 evrov (testni 88.390 evrov)
Euro NCAP: preizkus še ni bil opravljen
Kljub temu je pri vsaki potezi jasno, da je avtomobil narejen na najvišji ravni s kakovostnimi materiali. V notranjosti kraljuje osrednji zaslon na dotik, tudi X3 ima prozorno prestavno ročico, znano že iz drugih bavarskih modelov.
Ni poceni, je pa dobro
Če ima baterijski sklop z zmogljivostjo 12 kilovatnih ur prednost zaradi manjše porabe, potem vzame davek pri prtljažniku, saj je tam zaradi baterijskega sklopa za sto litrov manj prostora, v tej različici ga je tako 450 litrov. In vse opisano pri BMW nikakor ni poceni. Je pa zato dobro.