Sony, znan po zabavni elektroniki, izdelal avto
Japonski tehnološki velikan je na sejmu CES 2020 predstavil svoje prvo konceptno vozilo, namenjeno razvoju in testiranju povezljivostne platforme Vision-S in asistenčnih sistemov.
Odpri galerijo
Sony je izdelal avto. Da, Sony, japonski velikan zabavne elektronike, ki ga bolje poznamo po televizorjih, avdio- in videokomponentah, fotoaparatih, slušalkah in videokonzolah playstation. Na nedavnem sejmu potrošniške elektronike CES 2020 v Las Vegasu je Sony presenetil strokovno in laično javnost s pravim pravcatim avtomobilom.
Konceptno vozilo
Gre za prototip električnega avtomobila, s katerim namerava Sony predstavljati in testirati svojo novo avtomobilsko povezljivostno platformo Vision-S. Avto so izdelali Sonyjevi inženirji, ki se ukvarjajo z razvojem umetne inteligence in robotike – ista ekipa je odgovorna za 'rojstvo' Sonyjevega robotskega psa aiboja. Avto nima niti lastnega imena (med razvojem je bil znan pod kodnim imenom Safety Cocoon), a pri Sonyju zagotavljajo, da je prestal vse cestne teste, s čimer so želeli zagotoviti, da bosta avto in povezljivostna platforma Vision-S ustrezala vsem varnostnim standardom in cestnoprometnim predpisom.LiDAR je kratica za Light Detection And Ranging, kar pomeni svetlobno zaznavanje in merjenje. Gre za geodetsko metodo merjenja razdalje do tarče s pomočjo laserskih žarkov, ki se vedno bolj uporablja tudi v avtomobilski industriji.
Povezljivost
Platforma Vision-S, ki jo je Sony le na kratko predstavil na novinarski konferenci ob predstavitvi avtomobila v Las Vegasu, naj bi njihove izkušnje in znanje na področju sodobnih senzorjev, kamer in zabave prenesla v novo generacijo električnih vozil. Sony že zdaj dobavlja tovrstno tehnologijo japonskim proizvajalcem avtomobilov, zdaj pa želi ponuditi tudi pakete končnih izdelkov, za katere se bodo odločali kupci avtomobilov. Njegove fotosenzorje, kakršni se vgrajujejo v fotoaparate in videokamere, že uporabljajo v Toyotinih in Lexusovih avtomobilih.Tehnika
Sonyjev konceptni avtomobil poganjata dva elektromotorja z močjo 200 kW (270 KM), ni pa znano, ali si deli šasijo ali kar koli drugega s katerim drugim avtomobilom. Izvedelo se je, da naj bi do stotice pospešil v manj kot petih sekundah, najvišja hitrostnaj bi znašala 240 km/h, doseg pa bo več kot 500 kilometrov. Prototip je z vseh strani opremljen s kar 33 senzorji (radarji, lidarji, ultrazvočnimi senzorji in kamerami), ki znajo prepoznati pešce ali druga vozila, s čimer vozniku oziroma vozilu zagotavljajo potrebne informacije o dogajanju v okolici. Avto se ponaša s Sonyjevim sistemom prostorskega zvoka 360 Reality Audio, pri čemer so zvočniki vdelani celo v sedeže, voznik pa lahko vse mogoče informacije o dogajanju v vozilu in zunaj njega spremlja prek velikanskega panoramskega zaslona na armaturni plošči.
33 senzorjev spremlja, kaj se dogaja v avtu in okoli njega.