SEAT IN CUPRA

Španska e-invazija

Seat in Cupra bosta v prihodnjih letih predstavila dve popolnoma električni vozili in štiri priključne hibride; v Frankfurtu se bo pokazal tristokonjski križanec cupra tavascan.
Fotografija: Največji Seatov suv tarraco bo dobil priključno-hibridni pogon. FOTO: Gregor Pucelj
Odpri galerijo
Največji Seatov suv tarraco bo dobil priključno-hibridni pogon. FOTO: Gregor Pucelj

Seatova blagovna znamka Cupra, ki je zrasla iz njegovega oddelka za motošport, bo sestavljala tudi visoko zmogljive popolnoma električne avtomobile. Na bližnjem frankfurtskem avtosalonu bo tako predstavila konceptni križanec tavascan, ki ga bosta poganjala dva elektromotorja – vsak bo poganjal svoj par koles. Skupna moč elektromotorjev bo znašala 225 kilovatov (306 KM), do stotice pa naj bi tavascan pospešil v manj kot 6,5 sekunde.

Skupna platforma

V Frankfurtu se bo predstavil Cuprin konceptni električni križanec tavascan. FOTO: Seat
V Frankfurtu se bo predstavil Cuprin konceptni električni križanec tavascan. FOTO: Seat
Koncept temelji na Volkswagnovi skupni platformi za električna vozila MEB. Avto bo imel baterijo s kapaciteto 77 kWh, s katero naj bi po novem evropskem standardu WLPT prevozil do 450 kilometrov. Tavascan sledi Cuprinemu konceptnemu priključnemu hibridu formentor, ki je premiero doživel marca na ženevskem avtosalonu, na ceste pa bo zapeljal prihodnje leto. Formentorjeva bencinsko-električna naveza razvije 242 konjskih moči, samo z električnim pogonom pa lahko prevozi do 50 kilometrov.

Iz Cupre še niso sporočili, kdaj bodo kupcem ponudili svoje prvo popolnoma električno vozilo tavascan, do leta 2023 pa nameravajo s krovno družbo Seat skupaj predstaviti dva popolnoma električna avtomobila in štiri priključne hibride.

Konkurenca Alfi?

Cupra kot blagovna znamka (dotlej je bilo ime cupra rezervirano za športne izvedenke Seatovih avtomobilov) je svoj prvi model predstavila lani: šlo je za 296-konjsko cupro ateco, ki je temeljila na Seatovem istoimenskem suvu. Cupra je v prvem delu delovanja prodala 14.400 avtomobilov, kar je za 40 odstotkov več kot prejšnje leto, ko še ni bila samostojna enota. Po besedah izvršnega direktorja Seata Luca de Mea nameravajo Cuprino proizvodnjo podvojiti v prihodnjih treh do petih letih, v ponudbi pa bo kmalu imela sedem modelov. Šef skupine Volkswagen Herbert Diess je prepričan, da bi Seat s Cupro zdaj lahko postal dostojen rival italijanski Alfi Romeo.

E-prihodnost

Seatov mali električar el born bo na ceste zapeljal prihodnje leto. FOTO: Seat
Seatov mali električar el born bo na ceste zapeljal prihodnje leto. FOTO: Seat
Seat je marca v Ženevi predstavil tudi kompaktni električni avto el born, ki naj bi prihodnje leto zapeljal s tekočih trakov, imel pa naj bi doseg 420 kilometrov. Še pred njim bo na voljo tudi električni mii, ki bo temeljil na Volkswagnovem električnem upu, ki je že na prodaj. »Električni mii bo kot predjed, da bomo lahko testirali in analizirali vrednostno verigo električnih vozil,« je izjavil Luca de Meo. Priključni hibridni pogon pa bodo dobili Seatova leon in tarraco ter Cuprina leon in formentor.

Seat si lahko privošči razvoj, saj je imel po letih izgube v zadnjih dveh letih lep dobiček. Po poslovnih poročilih skupine VW je Seatov operativni dobiček lani znašal 254 milijonov evrov, leto prej 191 milijonov, prodaja vozil pa je lani zrasla za enajst odstotkov na 517.600 vozil. »Seat ima zdaj jasnejšo vlogo v skupini Volkswagen in zaradi poslovnih rezultatov smo si prislužili novo električno platformo,« je še dejal de Meo.

Cupra formentor bo član družine priključnih hibridov. FOTO: Seat
Cupra formentor bo član družine priključnih hibridov. FOTO: Seat

Več iz te teme:

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije