Specialni traktorji, ki so prava paša za oči
Novembrski sejem kmetijske tehnike EIMA v Bologni je na ogled postavil stroje s področja kmetijske tehnike. Na njem je sodelovalo 1531 proizvajalcev, ogledalo pa si ga je 327.000 ljudi, med njimi 1702 Slovenca. Na sejmu je vsak našel ustrezno ponudbo: od majhnih strojev za vrtičkarje pa do največjih za velika posestva. Na področju traktorjev je bilo marsikaj zanimivega. O tem smo že napisali nekaj prispevkov za Obrate. V današnji številki pa predstavljamo dva polgosenična traktorja, enega izmed najožjih traktorjev in traktorsko pnevmatiko, namenjeno predvsem transportu.
Claasov polgoseničar
V Claasovi seriji axion 900 sta poleg kolesnih traktorjev tudi dva polgosenična modela. Polgoseničar axion 900 terra trac ponuja visoko zmogljivost in vsestranskost, ki ju potrebujejo na večjih posestvih. Z vzmetenim podvozjem goseničarja terra trac in štiritočkovnim vzmetenjem kabine je vožnja udobna tako kot pri Claasovih standardnih kolesnih traktorjih. Gosenica zagotavlja 35 odstotkov več kontaktne površine in 50 odstotkov manjši pritisk na tla. Zaradi gosenice je 15 odstotkov več oprijema, na traktorju pa lahko uporabljamo večje (širše) priključke. Manj je tudi škodljivega zdrsa. Prav tako naj bi bila manjša poraba goriva.
Goldonijev polgoseničar
V Bologni smo si lahko ogledali goldonija Q100 v polgosenični izvedbi. Od poletja 2023 bo polgosenična izvedba na voljo pri vseh modelih v Goldonijevi seriji Q. Gumijasta gosenica ima kmetijski profil in širino 300 milimetrov. Maksimalna hitrost polgoseničarja je 40 kilometrov na uro ob minimalnih tresljajih. Kontaktna površina s tlemi je na vsaki strani po 2346 kvadratnih centimetrov. S pritrdilnim sistemom bolt on pa je zagotovljena hitra in enostavna zamenjava med kolesom in gosenicami. Gre za rešitev, ki ponuja zanimive prednosti in povečuje vsestranskost serije Q v najzahtevnejših situacijah.
Zglobni junior
Na sejmu so v skupini BCS predstavljali serijo 35 AR junior micro, ki jo v skupini izdelujejo pod tremi blagovnimi znamkami, in sicer kot BCS invictus, Ferrari cromo in Pasquali siena. Gre za zglobni traktor s štirimi enako velikimi pogonskimi kolesi dimenzij 5.00-15. Ti traktorji so super ozki, njihova skupna širina je le 77 cm. Zaradi majhnosti je idealen za obdelavo mikrovrst in ozkih vinogradov ali za gojenje zelenjave v rastlinjakih. Ima okretnost manevriranja v kombinaciji z odlično stopnjo zmogljivosti in zanesljivosti. Traktor poganja trivaljni motor kubota s 25 konjskimi močmi v kombinaciji z menjalnikom 8 + 4.
Specialna mišelinka
Michelin ima v proizvodnem programu tudi pnevmatike roadbib. Te imajo specialen profil z gladkim sredinskim rebrom, ki izboljšuje udobje pri vožnji na cestah, saj omejuje tresljaje, ki se prenašajo v kabino. Pnevmatika je namenjena za traktorje z večjo močjo, ki se več kot 80 odstotkov časa uporabljajo pri cestnem transportu. Je tudi tiha, prav tako pa dobre rezultate dosega na zunajcestni uporabi. Pnevmatika omogoča tudi varnejšo vožnjo, saj ima dober oprijem tudi na mokrih cestah. Izdelujejo jo v širinah od 540 do 710 mm in v premeru od 30 do 42 col, tlak zraka pa je od 0,4 pa do 2,8 bara. Izdelujejo jo za hitrosti do 70 km/h. Največja nosilnost pri največji pnevmatiki je več kot 10 ton.
Tla so najpomembnejša osnova pridelave v kmetijstvu. Kmetije se večajo, časovna okna za obdelavo in spravilo zemlje pa so vse krajša. Hkrati postajajo stroji vse večji, zmogljivejši in s tem težji. Rezultat je zbijanje tal. Sodobno kmetijstvo ščiti tla že vse od začetka in se izogiba pretiranemu zbijanju.