TEST
Športni skuter za mestne ulice
BMW je odločno posegel v svet skuterjev; rezultat je premijski skuter C400 X tako po videzu, občutku, kakovosti kot tudi ceni.
Odpri galerijo
BMW samozavestno vstopa v svet mestne mobilnosti, natančneje v svet skuterjev. Po uspešni predstavitvi v vrhu razreda skuterjev z modeloma C650 GT in C650 sport so lani posegli še v srednji razred z novo modelsko linijo C400. Kako se nova serija izkaže v praksi, smo preizkusili tudi na našem uredništvu, ko smo se zapeljali z BMW C400 X.
Novi bavarski skuter C400 X je srednje velikosti in v več pogledih celo pred svojim časom. Namesto klasičnih merilnikov je pred voznikom velik, 6,5-palčni barvni zaslon TFT visoke ločljivosti, ki poleg hitrosti prikaže različne podatke potovalnega računalnika.
Uporabniški vmesnik, ki ga upravljamo z vrtljivim gumbom in stikalom Menu, je preprost za uporabo. Testni skuter je bil opremljen z doplačljivim paketom connectivity za 620 evrov, ki omogoča povezavo s pametnim telefonom. Sistem omogoča poslušanje glasbe, klicanje in uporabo navigacije. Prav zadnja se nam je zdela praktična, četudi prikazuje navodila le v obliki puščic.
Skuter je prvenstveno zasnovan za vožnjo po mestu, čeprav ni najlažji (204 kg tehta pripravljen za vožnjo), a te teže se ne čuti, ker je dobro uravnotežen in okreten. Dodatno ga krasi robusten videz in iz njega veje duh večjega in svetovno znanega hišnega brata, modela GS, če samo pogledamo linije, sprednji blatnik, sprednji asimetrični LED-žaromet in vodoravno dnevno luč v znamenju črke Y. Voznik je zaradi oblike karoserije dobro zaščiten pred vremenskimi razmerami in, zanimivo, kljub majhnemu vetrnemu ščitu tudi pred vetrom.
Med vožnjo po mestu se čuti, da je to njegov dom, da je bil razvit za to nalogo. Zasnova zagotavlja nizko število obratov motorja, visoke hitrosti in odlične pospeške za ta razred.
Zvok je krepak in prijeten, trenje motorja je minimalno, kar na koncu pomeni nizko porabo goriva, veliko zabave in nizko raven emisij razreda euro 4. Sistem ABS in sistem samodejnega nadzora stabilnosti (ASC) sta del standardne opreme, kot tudi USB-vtičnica, ki je skrita v zaklenjenem predalu.
Skuter z lahkoto opravi vse potovalne naloge, tudi za dva. Sedenje je dobro, tudi za sopotnika, s položajem nog ni težav. Obračanje v ozkih ulicah je ne glede na dokaj dolgo medosno razdaljo preprosto. Na avtocestah ne bo težav, tudi polno obtežen bo z lahkoto dosegel predpisane hitrosti in ostal miren. Vzmetenje je trdo, na povprečnih slovenskih cestah vas bo premetavalo, skuter pa bo vseeno ostal v začrtani smeri vožnje. Poraba goriva je solidna glede na zmogljivosti, ostaja pod štirimi litri na 100 km.
Predala za drobnarije pred voznikom sta obložena, prav tako se zakleneta, ko zaklenemo krmilo. Pri testnem skuterju je bil ključ pameten, zato je bil lahko venomer v žepu. Prostor pod sedežem je premajhen, v sprednjem delu za kak zemljevid, mogoče prazno nakupovalno vrečko. Zadnji del tega prostora je razširjen in poglobljen, tako da lahko vanj shranite čelado (samo tipa jet in do velikosti L), vendar skuter s tem tudi obmiruje, saj elektronika ne dovoli vžiga in premika. To pomeni, da je nakup zadnjega kovčka obvezen, ker sicer nimate skoraj nobenega prostora za odložitev česar koli v velikosti čelade, sploh ne med vožnjo.
Že v osnovni opremi dobite kar precej skuterja. Ker je že osnovna cena premijska, bo to pomenilo poleg zakonsko obveznega ABS tudi ASC, izpušni sistem iz nerjavečega jekla, LED-žaromet, zložljivi podsedežni kovček in sredinsko stojalo. Za še bolj premijski občutek pa je, kot je pri BMW navada, treba doplačati. Na voljo je več paketov, v katerih dobite popoln potovalni računalnik, gretje ročk in obeh sedežev ali dodatke, kot so različni originalni zadnji kovčki, nosilci za prtljago, visoko vetrobransko steklo, nižji sedež in podobno.
Sodobna povezljivost
Novi bavarski skuter C400 X je srednje velikosti in v več pogledih celo pred svojim časom. Namesto klasičnih merilnikov je pred voznikom velik, 6,5-palčni barvni zaslon TFT visoke ločljivosti, ki poleg hitrosti prikaže različne podatke potovalnega računalnika.
Uporabniški vmesnik, ki ga upravljamo z vrtljivim gumbom in stikalom Menu, je preprost za uporabo. Testni skuter je bil opremljen z doplačljivim paketom connectivity za 620 evrov, ki omogoča povezavo s pametnim telefonom. Sistem omogoča poslušanje glasbe, klicanje in uporabo navigacije. Prav zadnja se nam je zdela praktična, četudi prikazuje navodila le v obliki puščic.
Skuter je prvenstveno zasnovan za vožnjo po mestu, čeprav ni najlažji (204 kg tehta pripravljen za vožnjo), a te teže se ne čuti, ker je dobro uravnotežen in okreten. Dodatno ga krasi robusten videz in iz njega veje duh večjega in svetovno znanega hišnega brata, modela GS, če samo pogledamo linije, sprednji blatnik, sprednji asimetrični LED-žaromet in vodoravno dnevno luč v znamenju črke Y. Voznik je zaradi oblike karoserije dobro zaščiten pred vremenskimi razmerami in, zanimivo, kljub majhnemu vetrnemu ščitu tudi pred vetrom.
Mestna srednja (višja) kategorija
Med vožnjo po mestu se čuti, da je to njegov dom, da je bil razvit za to nalogo. Zasnova zagotavlja nizko število obratov motorja, visoke hitrosti in odlične pospeške za ta razred.
Med vožnjo po mestu se čuti, da je bil razvit za to nalogo.
Zvok je krepak in prijeten, trenje motorja je minimalno, kar na koncu pomeni nizko porabo goriva, veliko zabave in nizko raven emisij razreda euro 4. Sistem ABS in sistem samodejnega nadzora stabilnosti (ASC) sta del standardne opreme, kot tudi USB-vtičnica, ki je skrita v zaklenjenem predalu.
Praktičnost na (srednji) ravni
Skuter z lahkoto opravi vse potovalne naloge, tudi za dva. Sedenje je dobro, tudi za sopotnika, s položajem nog ni težav. Obračanje v ozkih ulicah je ne glede na dokaj dolgo medosno razdaljo preprosto. Na avtocestah ne bo težav, tudi polno obtežen bo z lahkoto dosegel predpisane hitrosti in ostal miren. Vzmetenje je trdo, na povprečnih slovenskih cestah vas bo premetavalo, skuter pa bo vseeno ostal v začrtani smeri vožnje. Poraba goriva je solidna glede na zmogljivosti, ostaja pod štirimi litri na 100 km.
Predala za drobnarije pred voznikom sta obložena, prav tako se zakleneta, ko zaklenemo krmilo. Pri testnem skuterju je bil ključ pameten, zato je bil lahko venomer v žepu. Prostor pod sedežem je premajhen, v sprednjem delu za kak zemljevid, mogoče prazno nakupovalno vrečko. Zadnji del tega prostora je razširjen in poglobljen, tako da lahko vanj shranite čelado (samo tipa jet in do velikosti L), vendar skuter s tem tudi obmiruje, saj elektronika ne dovoli vžiga in premika. To pomeni, da je nakup zadnjega kovčka obvezen, ker sicer nimate skoraj nobenega prostora za odložitev česar koli v velikosti čelade, sploh ne med vožnjo.
BMW C400 XBMW C400 X
Motor: 350 cm3, štiritaktni, enovaljni, 4 ventili na valj, tekočinsko hlajeni
Prenos moči: brezstopenjski menjalnik CVT, centrifugalna suha sklopka
Moč: 25 kW (34 KM) pri 7500 vrt./min
Navor: 35 Nm pri 6000 vrt./min
Zavore: spredaj 2 x kolut 265 mm, zadaj 1 x 295 mm kolut, ABS, sistem proti zdrsu
Pnevmatike: 120/70 R 15, 150/70 R 14
Okvir: jeklena cevna konstrukcija z enoto iz litega aluminija
Teža s tekočinami: 204 kg
Medosna razdalja: 1565 mm
Višina sedeža: 775 mm
Posoda za gorivo: 12,8 l
Zastopnik: BMW Vertriebs GmBH, Ameriška ul. 8, Ljubljana
Cena: 6990 evrov (testni 8456 evrov)
Motor: 350 cm3, štiritaktni, enovaljni, 4 ventili na valj, tekočinsko hlajeni
Prenos moči: brezstopenjski menjalnik CVT, centrifugalna suha sklopka
Moč: 25 kW (34 KM) pri 7500 vrt./min
Navor: 35 Nm pri 6000 vrt./min
Zavore: spredaj 2 x kolut 265 mm, zadaj 1 x 295 mm kolut, ABS, sistem proti zdrsu
Pnevmatike: 120/70 R 15, 150/70 R 14
Okvir: jeklena cevna konstrukcija z enoto iz litega aluminija
Teža s tekočinami: 204 kg
Medosna razdalja: 1565 mm
Višina sedeža: 775 mm
Posoda za gorivo: 12,8 l
Zastopnik: BMW Vertriebs GmBH, Ameriška ul. 8, Ljubljana
Cena: 6990 evrov (testni 8456 evrov)
Že v osnovni opremi dobite kar precej skuterja. Ker je že osnovna cena premijska, bo to pomenilo poleg zakonsko obveznega ABS tudi ASC, izpušni sistem iz nerjavečega jekla, LED-žaromet, zložljivi podsedežni kovček in sredinsko stojalo. Za še bolj premijski občutek pa je, kot je pri BMW navada, treba doplačati. Na voljo je več paketov, v katerih dobite popoln potovalni računalnik, gretje ročk in obeh sedežev ali dodatke, kot so različni originalni zadnji kovčki, nosilci za prtljago, visoko vetrobransko steklo, nižji sedež in podobno.