Športni terenec za racionalne (FOTO)
Duster ima odslej štirikolesni pogon tudi v kombinaciji z živahnim 1,3-litrskim turbobencinskim motorjem; temeljito prenovljena notranjost prinaša novo armaturo in boljše materiale.
Odpri galerijo
Športnega terenca, ki je plod uspešne francosko-romunske naveze, ste na naših straneh že dobro spoznali. Tokrat smo preizkusili svežo kombinacijo bencinskega motorja in štirikolesnega pogona, zaokroženo z najbogatejšo opremo prestige. Še nedavno je bil štirikolesni pogon pri dusterju rezerviran za dizelsko različico.
Na žalost štirikolesno gnana izvedenka (še) nima možnosti samodejnega menjalnika. Nekaj vpliva na delovanje štirikolesnega pogona ima tudi voznik. Na vrtljivem stikalu ob menjalniku lahko izbira med tremi načini delovanja pogona: zgolj sprednji pogon (2WD), samodejno delovanje pogona (auto) in zaklep štirikolesnega pogona (lock).
Terensko-robustna zunanjost testnega vozila je bila odeta v živahno, doplačljivo atacama oranžno barvo (470 evrov), ki je delovala sveže in poživljajoče. Temeljito prenovljena notranjost dusterja prinaša novo armaturno ploščo in uporabo na otip kakovostnejših materialov.
Všeč so nam stikala na sredinski konzoli, ki na pogled spominjajo na tista iz katerega od premijskih nemških avtomobilov. Pozitivno nas je presenetilo tudi to, da so obloge sprednjih vrat v predelu, kamor naslonimo roko, odete v umetno usnje. Zadnja vrata so bila pri testnem vozilu še vedno odeta v plastiko.
Glavni odliki bencinskega štirivaljnika sta brez dvoma njegova poskočnost in zmogljivost, zaradi katerih je tudi avtocesta postala dusterjev teren. Seveda terenska zasnova vozila ni najbolj aerodinamična in je zato vožnja pri višjih hitrostih hrupnejša kot pri limuzinah.
Želeli bi si tudi natančnejšega krmiljenja in manj bočnega nagibanja v hitro voženih ovinkih. Očitno je podvozje nastavljeno na večje udobje, saj smo imeli občutek, da slovenske ceste morda le niso tako slabe.
Duster bo brez dvoma kos daljšim družinskim potovanjem. Prtljažni prostor v osnovi ponuja 411 litrov prostora, z zlaganjem naslona zadnjih sedežev ga je mogoče povečati na 1444. Oblazinjenje prtljažnika je bolj špartansko. Dobra novica je, da je v dnu pospravljena (doplačljiva) rezervna pnevmatika, a vzame nekaj prtljažne prostornine. Dodajmo še, da se dovolj udobno sedi tudi zadaj.
Opremska raven prestige ponudi kar nekaj opreme: od samodejne klimatske naprave, ki ima za moj okus preveč svoje pameti, zato je treba tu in tam ročno poseči v njeno delovanje, do multimedijske naprave z navigacijo. Od sodobnih asistenčnih sistemov smo v testnem dusterju našli sistem za nadzor mrtvega kota ob vozilu, kjer nas je sicer zmotila močno sveteča kontrolka na stikalu, parkirna tipala zadaj in kamero multiview s pregledom na vse štiri strani vozila, kar pride prav tako pri parkiranju kot pri terenski vožnji. O samodejnem zaviranju v sili pa še ni ne duha ne sluha.
Dacia duster prestige 1.3 tce 130 4x4
Motor: štirivaljni turbobencinski
Gibna prostornina: 1332 cm3
Največja moč: 96 kW (130 KM) pri 5000 vrt./min
Največji navor: 240 Nm pri 1600 vrt./min
Pogon: štirikolesni, 6-stopenjski ročni menjalnik
Masa praznega vozila: 1331 kg
Mere (D/Š/V): 4341/1804/1682 mm
Medosna razdalja: 2676 mm
Prostornina prtljažnika: 411–1444 l
Posoda za gorivo: 50 l
Najvišja hitrost: 186 km/h
Pospešek do 100 km/h: n. p.
Poraba goriva: 7,3–7,6 l/100 km
Izpust CO2: 167–173 g/km
Uradni zastopnik: Renault Nissan Slovenija, d. o. o.
Maloprodajna cena: 19.190 evrov (testno vozilo 20.500 evrov)
Euro NCAP: ***
Klasični ključ je pri testni različici zamenjala (doplačljiva) pametna kartica, ki je odklenila avtomobil takoj, ko smo se mu približali. Tega nismo doživeli niti pri najdražjih vozilih, ki smo jih preizkusili. Ko pa se oddaljiš od dusterja, se ta samodejno zaklene. Motor zaženeš in ustaviš s pritiskom na gumb. Pokrov posode za gorivo pa odslej odpiramo s pomočjo vzvoda v notranjosti vozila.
Novi 1,3-litrski turbobencinski štirivaljnik, ki ga najdemo tudi v renaultih in nissanih, je pri dusterju na voljo v 96-kilovatni izvedenki; vlogo vstopnega bencinskega agregata so zaupali litrskemu turbobencinskemu trivaljniku. Moč 130 konjev se je pri testnem dusterju prenašala prek ročnega 6-stopenjskega menjalnika na vsa štiri kolesa.
Na žalost štirikolesno gnana izvedenka (še) nima možnosti samodejnega menjalnika. Nekaj vpliva na delovanje štirikolesnega pogona ima tudi voznik. Na vrtljivem stikalu ob menjalniku lahko izbira med tremi načini delovanja pogona: zgolj sprednji pogon (2WD), samodejno delovanje pogona (auto) in zaklep štirikolesnega pogona (lock).
Več ergonomije
Terensko-robustna zunanjost testnega vozila je bila odeta v živahno, doplačljivo atacama oranžno barvo (470 evrov), ki je delovala sveže in poživljajoče. Temeljito prenovljena notranjost dusterja prinaša novo armaturno ploščo in uporabo na otip kakovostnejših materialov.
Napredovala je tudi ergonomija, saj je volanski obroč nastavljiv ne le po višini, ampak tudi globini. Manko nastavljivosti globine volanskega obroča smo marsikdaj očitali prejšnji generaciji. Voznikov sedež v testnem vozilu je dodatno ponujal možnost nastavljanja ledvene opore in višine sedala. Od materialov na armaturni plošči sicer še vedno prevladuje trda plastika, a je ta zdaj kakovostneje obdelana.
Všeč so nam stikala na sredinski konzoli, ki na pogled spominjajo na tista iz katerega od premijskih nemških avtomobilov. Pozitivno nas je presenetilo tudi to, da so obloge sprednjih vrat v predelu, kamor naslonimo roko, odete v umetno usnje. Zadnja vrata so bila pri testnem vozilu še vedno odeta v plastiko.
Poskočni agregat
Glavni odliki bencinskega štirivaljnika sta brez dvoma njegova poskočnost in zmogljivost, zaradi katerih je tudi avtocesta postala dusterjev teren. Seveda terenska zasnova vozila ni najbolj aerodinamična in je zato vožnja pri višjih hitrostih hrupnejša kot pri limuzinah.
Med asistenčnimi sistemi je tudi nadzor mrtvega kota.
Želeli bi si tudi natančnejšega krmiljenja in manj bočnega nagibanja v hitro voženih ovinkih. Očitno je podvozje nastavljeno na večje udobje, saj smo imeli občutek, da slovenske ceste morda le niso tako slabe.
Novodobna tehnologija
Duster bo brez dvoma kos daljšim družinskim potovanjem. Prtljažni prostor v osnovi ponuja 411 litrov prostora, z zlaganjem naslona zadnjih sedežev ga je mogoče povečati na 1444. Oblazinjenje prtljažnika je bolj špartansko. Dobra novica je, da je v dnu pospravljena (doplačljiva) rezervna pnevmatika, a vzame nekaj prtljažne prostornine. Dodajmo še, da se dovolj udobno sedi tudi zadaj.
Opremska raven prestige ponudi kar nekaj opreme: od samodejne klimatske naprave, ki ima za moj okus preveč svoje pameti, zato je treba tu in tam ročno poseči v njeno delovanje, do multimedijske naprave z navigacijo. Od sodobnih asistenčnih sistemov smo v testnem dusterju našli sistem za nadzor mrtvega kota ob vozilu, kjer nas je sicer zmotila močno sveteča kontrolka na stikalu, parkirna tipala zadaj in kamero multiview s pregledom na vse štiri strani vozila, kar pride prav tako pri parkiranju kot pri terenski vožnji. O samodejnem zaviranju v sili pa še ni ne duha ne sluha.
Dacia duster prestige 1.3 tce 130 4x4
Motor: štirivaljni turbobencinski
Gibna prostornina: 1332 cm3
Največja moč: 96 kW (130 KM) pri 5000 vrt./min
Največji navor: 240 Nm pri 1600 vrt./min
Pogon: štirikolesni, 6-stopenjski ročni menjalnik
Masa praznega vozila: 1331 kg
Mere (D/Š/V): 4341/1804/1682 mm
Medosna razdalja: 2676 mm
Prostornina prtljažnika: 411–1444 l
Posoda za gorivo: 50 l
Najvišja hitrost: 186 km/h
Pospešek do 100 km/h: n. p.
Poraba goriva: 7,3–7,6 l/100 km
Izpust CO2: 167–173 g/km
Uradni zastopnik: Renault Nissan Slovenija, d. o. o.
Maloprodajna cena: 19.190 evrov (testno vozilo 20.500 evrov)
Euro NCAP: ***
Klasični ključ je pri testni različici zamenjala (doplačljiva) pametna kartica, ki je odklenila avtomobil takoj, ko smo se mu približali. Tega nismo doživeli niti pri najdražjih vozilih, ki smo jih preizkusili. Ko pa se oddaljiš od dusterja, se ta samodejno zaklene. Motor zaženeš in ustaviš s pritiskom na gumb. Pokrov posode za gorivo pa odslej odpiramo s pomočjo vzvoda v notranjosti vozila.