OBRATI
Študentski dirkalnik
Na kalifornijski univerzi Clemens so iz običajne honde civic izdelali relikros zverino s 600 KM, ki do 100 km/h prinori v dveh sekundah.
Odpri galerijo
Kaj bi dali študenti strojnih fakultet, da bi lahko sodelovali pri friziranju pravega pravcatega dirkalnika ... In to takega, ki ga sponzorira proizvajalec.
Prav to se je zgodilo dvajseterici študentov mednarodnega centra za avtomobilske raziskave univerze Clemson v južni Kaliforniji. Japonska Honda jim je priskrbela vozilo in sredstva ter jim dala nalogo, naj izdelajo energetsko varčno vozilo, ki bi zmoglo silovite obremenitve in zahteve motošporta.
In študenti podiplomskega študija avtomobilistične tehnologije niso razočarali: iz honde civic zadnje generacije so razvili hibridni dirkalnik s 600 konjskimi močmi in božjastnimi pospeški. Bolid se imenuje deep orange 9 (globoka oranžna 9).
Osnova zanj je bil navaden civic, ki pa so jo močno predelali. Študentje univerze Clemson so razvili pogonski sklop z bencinskim motorjem in elektromotorjem, ki avto z mesta požene do stotice v dveh sekundah. To je nekako primerljivo z zmogljivostmi sodobnih specialk za relikros, ki so jim bile navdih.
Študentski deep orange 9 ne uporablja običajnega hibridnega pogona kot številni aktualni avtomobili, ampak izvedenko paralelnega oziroma vzporednega hibridnega pogona (through-the-road hybrid), pri katerem eno gonilno os poganja klasični bencinski motor z notranjim izgorevanjem, drugo pa elektromotor. Kakor so zapisali na spletni strani univerze Clemson, ima deep orange 9 sredinsko postavljen bencinski motor, ki poganja zadnji par koles, elektromotor pa poskrbi za sprednjega.
Študentje so poleg hibridnega pogona sestavili še vrsto drugih sistemov, ki povečujejo tako zmogljivost kot energetsko učinkovitost vozila.
Deep orange 9 ima poleg štirikolesnega pogona tudi štirikolesno krmiljenje, kar pomeni, da gre še lažje (hitreje) skozi zavoje, regeneracija energije pri zaviranju pa poskrbi za pretvorbo kinetične energije v električno, kar dirkalniku povečuje doseg. Bodoči magistri strojnih ved so razvili tudi izpušni sistem, ki zmanjšuje količino toplogrednih izpustov, polaktivno vzmetenje pa se odziva na različne vozne podlage in prilagaja odzivanje blažilnikov glede na teren.
Deep orange 9 je bil razvit v sodelovanju z glavnim sponzorjem, japonsko Hondo, univerza Clemson pa je v preteklosti že sodelovala z drugimi proizvajalci avtomobilov. Leta 2016 so tako predstavili deep orange 6 oziroma toyoto ubox, škatlasto konceptno vozilo, ki so ga označili za urbanega križanca. Prihodnost je na mladih.
Prav to se je zgodilo dvajseterici študentov mednarodnega centra za avtomobilske raziskave univerze Clemson v južni Kaliforniji. Japonska Honda jim je priskrbela vozilo in sredstva ter jim dala nalogo, naj izdelajo energetsko varčno vozilo, ki bi zmoglo silovite obremenitve in zahteve motošporta.
Deep orange 9
In študenti podiplomskega študija avtomobilistične tehnologije niso razočarali: iz honde civic zadnje generacije so razvili hibridni dirkalnik s 600 konjskimi močmi in božjastnimi pospeški. Bolid se imenuje deep orange 9 (globoka oranžna 9).
600
konjskih moči razvije deep orange 9.
konjskih moči razvije deep orange 9.
Osnova zanj je bil navaden civic, ki pa so jo močno predelali. Študentje univerze Clemson so razvili pogonski sklop z bencinskim motorjem in elektromotorjem, ki avto z mesta požene do stotice v dveh sekundah. To je nekako primerljivo z zmogljivostmi sodobnih specialk za relikros, ki so jim bile navdih.
Dirkaški sistemi
Študentski deep orange 9 ne uporablja običajnega hibridnega pogona kot številni aktualni avtomobili, ampak izvedenko paralelnega oziroma vzporednega hibridnega pogona (through-the-road hybrid), pri katerem eno gonilno os poganja klasični bencinski motor z notranjim izgorevanjem, drugo pa elektromotor. Kakor so zapisali na spletni strani univerze Clemson, ima deep orange 9 sredinsko postavljen bencinski motor, ki poganja zadnji par koles, elektromotor pa poskrbi za sprednjega.
Študentje so poleg hibridnega pogona sestavili še vrsto drugih sistemov, ki povečujejo tako zmogljivost kot energetsko učinkovitost vozila.
Študenti so dirkalnik opremili s štirikolesnim krmiljenjem in prilagodljivim vzmetenjem.
Deep orange 9 ima poleg štirikolesnega pogona tudi štirikolesno krmiljenje, kar pomeni, da gre še lažje (hitreje) skozi zavoje, regeneracija energije pri zaviranju pa poskrbi za pretvorbo kinetične energije v električno, kar dirkalniku povečuje doseg. Bodoči magistri strojnih ved so razvili tudi izpušni sistem, ki zmanjšuje količino toplogrednih izpustov, polaktivno vzmetenje pa se odziva na različne vozne podlage in prilagaja odzivanje blažilnikov glede na teren.
Razvoj se nadaljuje
Deep orange 9 je bil razvit v sodelovanju z glavnim sponzorjem, japonsko Hondo, univerza Clemson pa je v preteklosti že sodelovala z drugimi proizvajalci avtomobilov. Leta 2016 so tako predstavili deep orange 6 oziroma toyoto ubox, škatlasto konceptno vozilo, ki so ga označili za urbanega križanca. Prihodnost je na mladih.