Superlahki specialec
Specialized turbo levo SL je odličen kompromis med povečano močjo električnega gorskega kolesa in okretnostjo klasičnega; gor leze kot gorska koza, odlično je tudi pri spustih.
Odpri galerijo
Pred dvema tednoma smo objavili uvodni tekst v serijo člankov o malce drugačnih prevoznih sredstvih, ki postajajo čedalje bolj priljubljena tudi pri nas – električnih (gorskih) kolesih. Kolesarski puristi se bodo zgražali, češ, to ni več kolesarjenje. A dejansko se gorsko e-kolo samo od sebe ne premakne nikamor; elektromotor je tu zato, da ti pomaga. Kar pa se tiče utrujenosti, bo ta še kako prisotna, le več kilometrov naredimo – in predvsem hitreje.
Tudi baterija je manjša od standardne: v cevi se skriva baterija s kapaciteto 320 Wh. Pri Specializedu pravijo, da naj bi zdržala pet ur, a to je odvisno od tega, koliko nam pomaga motor in po kakšnem terenu se vozimo. A tudi če nam morda zmanjka elektrike, je tole kolo dovolj lahko, da se ga da normalno peljati s prazno baterijo. Mogoče si je omisliti dodatno 160 Wh baterijo, ki jo preprosto vtaknemo v nosilec za bidon.
Izvrstno kolo za klasične gorske kolesarje, ki bi radi iz sebe in kolesa potegnili še kaj več, pri tem pa ne bi žrtvovali agilnosti. Temu primerna je tudi cena: v redni prodaji je treba zanj odšteti šest tisočakov, trenutno pa lahko kupci pokličejo za »promocijsko ceno«.
Znižana teža
Tokrat sem se po okoliških hribih klatil z gorskim e-kolesom specialized turbo levo SL comp, ki so mi ga posodili pri zastopniku te ameriške znamke, v škofjeloškem Extreme Vitalu, ki ima trgovini tudi v Ljubljani in Radovljici, pod pohorsko vzpenjačo pa deluje še mariborska franšiza. Prva stvar, ki jo človek opazi pri tem biciklu, je ta, da se ne razlikuje prav veliko od priljubljenega Specializedovega modela stumpjumper: glavna cev okvirja je komaj kaj debelejša od tiste na neelektričnem kolesu, elektromotor pa je manjši od drugih. Druga stvar je teža: tehta dobrih 18 kilogramov, kar je silno malo za električno kolo. Večina gorskih električarjev tehta vsaj pet kilogramov več.Manjši motor in baterija
Težo so zreducirali na račun motorja in baterije. Elektromotor SL 1.1, ki so ga razvili pri Specializedu, razvije podobno moč kot konkurenčni motorji (240 W proti standardnim 250 W), a ker je kar za 1,1 kilograma lažji od večjega in veliko močnejšega brata SL 2.1, se to mora nekje poznati, in sicer pri navoru, ki ga je le 35 Nm, kar je za polovico ali še manj od drugih elektromotorjev v tem kolesarskem razredu.Tudi baterija je manjša od standardne: v cevi se skriva baterija s kapaciteto 320 Wh. Pri Specializedu pravijo, da naj bi zdržala pet ur, a to je odvisno od tega, koliko nam pomaga motor in po kakšnem terenu se vozimo. A tudi če nam morda zmanjka elektrike, je tole kolo dovolj lahko, da se ga da normalno peljati s prazno baterijo. Mogoče si je omisliti dodatno 160 Wh baterijo, ki jo preprosto vtaknemo v nosilec za bidon.
Občutek navadnega kolesa
Specialized je hotel z modelom turbo levo SL gorskim kolesarjem ponuditi električno kolo, ki bo okrepilo njihove sposobnosti, hkrati pa bo omogočalo takšno vožnjo kot z lažjimi in okretnejšimi klasičnimi bicikli. In to mu je odlično uspelo. Elektromotor, katerega (po)moč nadziramo s tipkama na krmilu, ima tri stopnje, pri čemer sem večinoma uporabljal prvi dve, tretjo pa le v najhujšem klancu. Kljub motorju z manj navora odlično leze v klanec, pri čemer se odlično obnese tudi Sramov zadnji menjalnik NX z 12 zobniki. K lažji vožnji v hrib še kako pripomore tudi prednji zobnik, ki ima le 30 zobcev; gorska e-kolesa jih imajo po navadi 34.Kontrolirani spusti
Odlično se pelje tudi navzdol, kar ni nujno odlika električnih gorcev. Tukaj se najbolje opazi nižjo težo kolesa, saj je vodljivo in okretno. Velika 29-colska kolesa z ne predebelimi gumami odlično požirajo manjše neravnine, za preostalo pa poskrbi izvrstno Foxovo vzmetenje s 15 centimetri hoda spredaj in zadaj. Dejansko se da z njim enostavno skakati in leteti tudi čez korenine, saj tehta kot kak običajen enduro bicikel. Za zaviranje skrbijo štiribatne zavorne čeljusti, ki spredaj stiskajo disk s premerom 203 mm, zadaj pa 180 mm. Kolo se zna povezati s pametnim telefonom, pri čemer lahko nastavljamo, koliko nam pomaga motor, določamo cilje, pregledujemo dosedanje vožnje itd.Izvrstno kolo za klasične gorske kolesarje, ki bi radi iz sebe in kolesa potegnili še kaj več, pri tem pa ne bi žrtvovali agilnosti. Temu primerna je tudi cena: v redni prodaji je treba zanj odšteti šest tisočakov, trenutno pa lahko kupci pokličejo za »promocijsko ceno«.