OBRATI
Terenec: Francoz z japonskimi geni
Koleos je Renaultov največji športni terenec, ki z najzmogljivejšim dizelskim motorjem zadosti marsikateri mobilnostni potrebi.
Odpri galerijo
Odkar so pri Renaultu iz ponudbe umaknili legendarnega espacea, ki velja za nekakšnega očeta praktičnih družinskih enoprostorcev, je njegovo vlogo prostornega avtomobila prevzel največji suv v njihovi ponudbi – koleos. Ta je lani doživel prenovo, ki mu je prinesla nove pogonske agregate in naprednejši paket asistenčnih sistemov.
Preizkusili smo najbolje opremljeno različico initiale paris z najzmogljivejšim motorjem v koleosovi ponudbi – 2,0-litrskim dizelskim štirivaljnikom, ki razvije največjo moč 140 kilovatov (190 konjev) – in s štirikolesnim pogonom.
Čeprav si koleos del tehnologije (štirikolesni pogon in brezstopenjski CVT menjalnik X-tronic) deli s koncernskim sorodnikom nissanom x-trailom, pa sta njegova zunanjost in notranjost zasnovana pretežno po Renaultovih smernicah. Dnevne luči v led tehnologiji, ki svetijo tako spredaj kot zadaj, imajo za francosko znamko značilen svetlobni podpis – spredaj v obliki črke C.
Notranjost, še posebno ta v izvedenki initiale paris, ki predstavlja vrh ponudbe pri Renaultu, daje občutek prestižnosti in kakovostnih materialov. Sploh umetelni šivi udobnih usnjenih sedežev so prava paša za oči. Dodajmo, da sta prednja sedeža masažna ter omogočata dvostopenjsko ogrevanje ali hlajenje. Instrumentna plošča in infozabavni sistem resda nista najnovejše generacije, a povezljivost se je s prenovo v marsičem izboljšala.
Glavni napredek, ki ga je prinesla prenova, se skriva pod motornim pokrovom in v dopolnjenih asistenčnih sistemih. Kombinacija zmogljivega 2,0-litrskega dizla, štirikolesnega pogona in brezstopenjske avtomatike, kakršno je imel testni avtomobil, se nam zdi primernejša od bencinske, vsaj kar se tiče gospodarnosti. Potovalni računalnik nam je med testom izračunal povprečno porabo 6,9 litra na 100 kilometrov.
Za še boljšo ekonomijo vožnje lahko izklopimo štirikolesni pogon, kar storimo s stikalom za nadzor pogona 4x4. Ta je sicer malo nerodno postavljen na levo stran armaturne plošče in ima tri možnosti: samodejni štirikolesni pogon, pri katerem računalnik krmili delovanje, pogon na sprednji kolesi in t. i. zaklep štirikolesnega pogona, pri katerem je moč motorja med obe osi razdeljena v razmerju 50:50.
Prenovljenemu koleosu so namenili sistem ADAS, ki združuje vse asistenčne sisteme, in sicer opozorilo za zapuščanje voznega pasu, razpoznavo prometnih znakov, samodejno zasenčenje žarometov, nadzor mrtvih kotov ob vozilu, 360-stopinjski nadzor in parkirno pomoč, opozorilnik za utrujenost ter tudi radarski tempomat. Aktivni zavorni sistem v sili odslej zazna tudi pešce.
Koleos se je med preizkusom izkazal kot zelo udobno sredstvo za dolga potovanja. Prostora je dovolj tudi na zadnjih sedežih, pri čemer so tudi ogrevani. Le stikali za vklop je treba poiskati, saj sta skriti v sredinskem poklopnem naslonjalu. Občutek za krmilom je dober, motor odziven na voznikove ukaze brezstopenjskemu menjalniku navkljub.
Ergonomija je po francosko osredotočena na udobje, zato bi težko govorili o kakšni športni čvrstosti. Ne nazadnje športnost zmogljivemu agregatu navkljub sploh ni koleosova zgodba, ampak je to prej lagodje potovanja. In tega koleos ponudi.
Preizkusili smo najbolje opremljeno različico initiale paris z najzmogljivejšim motorjem v koleosovi ponudbi – 2,0-litrskim dizelskim štirivaljnikom, ki razvije največjo moč 140 kilovatov (190 konjev) – in s štirikolesnim pogonom.
Prestižnost
Čeprav si koleos del tehnologije (štirikolesni pogon in brezstopenjski CVT menjalnik X-tronic) deli s koncernskim sorodnikom nissanom x-trailom, pa sta njegova zunanjost in notranjost zasnovana pretežno po Renaultovih smernicah. Dnevne luči v led tehnologiji, ki svetijo tako spredaj kot zadaj, imajo za francosko znamko značilen svetlobni podpis – spredaj v obliki črke C.
Notranjost, še posebno ta v izvedenki initiale paris, ki predstavlja vrh ponudbe pri Renaultu, daje občutek prestižnosti in kakovostnih materialov. Sploh umetelni šivi udobnih usnjenih sedežev so prava paša za oči. Dodajmo, da sta prednja sedeža masažna ter omogočata dvostopenjsko ogrevanje ali hlajenje. Instrumentna plošča in infozabavni sistem resda nista najnovejše generacije, a povezljivost se je s prenovo v marsičem izboljšala.
Primerna motorizacija
Glavni napredek, ki ga je prinesla prenova, se skriva pod motornim pokrovom in v dopolnjenih asistenčnih sistemih. Kombinacija zmogljivega 2,0-litrskega dizla, štirikolesnega pogona in brezstopenjske avtomatike, kakršno je imel testni avtomobil, se nam zdi primernejša od bencinske, vsaj kar se tiče gospodarnosti. Potovalni računalnik nam je med testom izračunal povprečno porabo 6,9 litra na 100 kilometrov.
Za še boljšo ekonomijo vožnje lahko izklopimo štirikolesni pogon, kar storimo s stikalom za nadzor pogona 4x4. Ta je sicer malo nerodno postavljen na levo stran armaturne plošče in ima tri možnosti: samodejni štirikolesni pogon, pri katerem računalnik krmili delovanje, pogon na sprednji kolesi in t. i. zaklep štirikolesnega pogona, pri katerem je moč motorja med obe osi razdeljena v razmerju 50:50.
Glavni napredek se skriva pod motornim pokrovom in v dopolnjenih asistenčnih sistemih.
Prenovljenemu koleosu so namenili sistem ADAS, ki združuje vse asistenčne sisteme, in sicer opozorilo za zapuščanje voznega pasu, razpoznavo prometnih znakov, samodejno zasenčenje žarometov, nadzor mrtvih kotov ob vozilu, 360-stopinjski nadzor in parkirno pomoč, opozorilnik za utrujenost ter tudi radarski tempomat. Aktivni zavorni sistem v sili odslej zazna tudi pešce.
Udobno in prostorno
Koleos se je med preizkusom izkazal kot zelo udobno sredstvo za dolga potovanja. Prostora je dovolj tudi na zadnjih sedežih, pri čemer so tudi ogrevani. Le stikali za vklop je treba poiskati, saj sta skriti v sredinskem poklopnem naslonjalu. Občutek za krmilom je dober, motor odziven na voznikove ukaze brezstopenjskemu menjalniku navkljub.
Renault koleos initiale paris 2.0 blue dCi 190 X-tronic 4WD
Motor: štirivaljni turbodizelski
Gibna prostornina: 1997 cm3
Največja moč: 140 kW (190 KM) pri 3500 vrt./min.
Največji navor: 380 Nm pri 1750 vrt./min.
Pogon: štirikolesni, brezstopenjski CVT samodejni menjalnik
Masa praznega vozila: 1866 kg
Mere (D/Š/V): 4672/1813/1667 mm
Medosna razdalja: 2704 mm
Prostornina prtljažnika: 493–1707 l
Posoda za gorivo: 60 l
Najvišja hitrost: 198 km/h
Pospešek do 100 km/h: 10,1 s
Poraba goriva: 6,9–7,0 l/100 km
Izpust CO2: 180–183 g/km
Uradni zastopnik: Renault Nissan Slovenija, d. o. o.
Maloprodajna cena: 41.500 evrov (testno vozilo 44.500 evrov)
Euro NCAP: *****
Motor: štirivaljni turbodizelski
Gibna prostornina: 1997 cm3
Največja moč: 140 kW (190 KM) pri 3500 vrt./min.
Največji navor: 380 Nm pri 1750 vrt./min.
Pogon: štirikolesni, brezstopenjski CVT samodejni menjalnik
Masa praznega vozila: 1866 kg
Mere (D/Š/V): 4672/1813/1667 mm
Medosna razdalja: 2704 mm
Prostornina prtljažnika: 493–1707 l
Posoda za gorivo: 60 l
Najvišja hitrost: 198 km/h
Pospešek do 100 km/h: 10,1 s
Poraba goriva: 6,9–7,0 l/100 km
Izpust CO2: 180–183 g/km
Uradni zastopnik: Renault Nissan Slovenija, d. o. o.
Maloprodajna cena: 41.500 evrov (testno vozilo 44.500 evrov)
Euro NCAP: *****
Ergonomija je po francosko osredotočena na udobje, zato bi težko govorili o kakšni športni čvrstosti. Ne nazadnje športnost zmogljivemu agregatu navkljub sploh ni koleosova zgodba, ampak je to prej lagodje potovanja. In tega koleos ponudi.
Predstavitvene informacije
Komentarji:
21:00
Po francosko je zdravo