OBRATI
Tesla tudi za Slovence
Na Teslini spletni strani je tudi slovenskim kupcem omogočeno oddati prednaročilo za električno vozilo, za osnovni model bo treba odšteti 40.380 evrov, davek pa še ni vračunan.
Odpri galerijo
Teslo bo odslej mogoče naročiti tudi direktno v Slovenijo. Ameriški proizvajalec električnih avtomobilov je prejšnji petek objavil hecno sporočilce na twitterju, pri čemer je zapisal le nekako takole: »Namig: začne se P in konča z oljska, Madžarska, Romunija in Slovenija. Naročila modela 3 so na voljo v ...« In zraven so bile štiri zastavice, med njimi tudi slovenska. V naslednjih dveh tvitih je Tesla zapisala še, da sta na voljo tudi dražja modela S in X in da vse skupaj res drži.
Pa smo šli pogledat na Teslino spletno stran www.tesla.com, kako se naroči električni avto. Ko kliknemo na izbrani model, se nam pokaže seznam držav, na katerem je tudi Slovenija. Če smo izbrali model 3, se lahko odločamo med tremi različicami: standard range plus, long range in performance.
Prva ima pogon le na zadnji kolesi, drugi dve pa štirikolesnega. Razlike so v dosegu (po novem standardu WLTP), največji hitrosti in pospešku do 100 km/h. Za osnovni model 3 (409 km dosega, 225 km/h in 5,6 s do stotice) brez dodatkov bo treba odšteti 39.500 evrov, k čemur je treba prišteti še 880 evrov za pripravo vozila in dokumentacijo: skupno torej 40.380 evrov.
Opozoriti pa je treba, da k temu še ni prištet davek in niso odštete morebitne državne subvencije za nakup električnega avtomobila. Na Teslinih zahodnoevropskih konfiguratorjih vozil je davek vštet, tako da je verjetno le vprašanje časa, kdaj bodo uredili vse potrebno.
Če izberemo najzmogljivejšo različico performance (530 km, 261 km/h, 3,4 s, osnovna cena 52.900 evrov) z vsemi možnimi dodatki (večslojna rdeča barva, komplet zimskih pnevmatik, črno-bela notranjost, avtonomna vožnja), pa cena doseže 65.780 evrov. Brez DDV.
Za osnovni model S z dosegom 600 km Tesla zahteva 73.480 evrov brez DDV, medtem ko se cene performance modela, ki do stotice pribezlja v 2,6 sekunde, začno pri 86.580 in končajo pri 99.780 evrih brez davka. Model X je še nekaj tisočakov dražji.
Za rezervacijo mora kupec odšteti 2000 evrov predplačila, kar opravi prek bančnega nakazila ali s kreditno kartico. Prvi modeli 3 naj bi bili za slovenske kupce na voljo v začetku prihodnjega leta. V ceno pa ni všteta dostava iz Tesline tovarne v Tilburgu na Nizozemskem, za katero mora poskrbeti kupec sam: Tesla le predlaga prevoznika. A tudi tukaj je finta: kdor se ne bo odločil za enega od predlaganih prevoznikov, bo moral položiti še kavcijo v znesku 15.000 evrov, ki jo bo dobil povrnjeno po prejemu dokumentacije o dostavi vozila.
V Sloveniji so trenutno tri Tesline superhitre polnilne postaje (superchargerji z močjo 120 kW), in sicer na Kozini, v Ljubljani in Mariboru, običajne Tesline 22-kilovatne polnilnice (t. i. destination charger) pa so nameščene na 30 točkah po Sloveniji. Pametno si bo omisliti tudi kakšno naročniško razmerje s katerim od ponudnikov elektrike, ki imajo svoje običajne in hitre polnilnice po državi. Zelo priporočljiva je tudi domača polnilnica, saj bi polnjenje vozila prek običajne šuko 220-voltne vtičnice že pri najmanj zmogljivi bateriji trajalo ves dan.
Najbližja Teslina servisna centra v okolici sta trenutno v avstrijskem Gradcu in italijanski Padovi, kmalu pa naj bi ga odprli tudi v madžarski prestolnici. V Gradcu, ki nam je najbliže, je mogoče kupiti tudi Teslino stensko polnilno postajo, ki po trenutno dosegljivih podatkih stane 520 evrov plus DDV.
Spletni nakup
Pa smo šli pogledat na Teslino spletno stran www.tesla.com, kako se naroči električni avto. Ko kliknemo na izbrani model, se nam pokaže seznam držav, na katerem je tudi Slovenija. Če smo izbrali model 3, se lahko odločamo med tremi različicami: standard range plus, long range in performance.
Prva ima pogon le na zadnji kolesi, drugi dve pa štirikolesnega. Razlike so v dosegu (po novem standardu WLTP), največji hitrosti in pospešku do 100 km/h. Za osnovni model 3 (409 km dosega, 225 km/h in 5,6 s do stotice) brez dodatkov bo treba odšteti 39.500 evrov, k čemur je treba prišteti še 880 evrov za pripravo vozila in dokumentacijo: skupno torej 40.380 evrov.
Opozoriti pa je treba, da k temu še ni prištet davek in niso odštete morebitne državne subvencije za nakup električnega avtomobila. Na Teslinih zahodnoevropskih konfiguratorjih vozil je davek vštet, tako da je verjetno le vprašanje časa, kdaj bodo uredili vse potrebno.
Če izberemo najzmogljivejšo različico performance (530 km, 261 km/h, 3,4 s, osnovna cena 52.900 evrov) z vsemi možnimi dodatki (večslojna rdeča barva, komplet zimskih pnevmatik, črno-bela notranjost, avtonomna vožnja), pa cena doseže 65.780 evrov. Brez DDV.
Cene na spletni strani so za zdaj še brez DDV.
Za osnovni model S z dosegom 600 km Tesla zahteva 73.480 evrov brez DDV, medtem ko se cene performance modela, ki do stotice pribezlja v 2,6 sekunde, začno pri 86.580 in končajo pri 99.780 evrih brez davka. Model X je še nekaj tisočakov dražji.
Za rezervacijo mora kupec odšteti 2000 evrov predplačila, kar opravi prek bančnega nakazila ali s kreditno kartico. Prvi modeli 3 naj bi bili za slovenske kupce na voljo v začetku prihodnjega leta. V ceno pa ni všteta dostava iz Tesline tovarne v Tilburgu na Nizozemskem, za katero mora poskrbeti kupec sam: Tesla le predlaga prevoznika. A tudi tukaj je finta: kdor se ne bo odločil za enega od predlaganih prevoznikov, bo moral položiti še kavcijo v znesku 15.000 evrov, ki jo bo dobil povrnjeno po prejemu dokumentacije o dostavi vozila.
Tesline polnilnice
V Sloveniji so trenutno tri Tesline superhitre polnilne postaje (superchargerji z močjo 120 kW), in sicer na Kozini, v Ljubljani in Mariboru, običajne Tesline 22-kilovatne polnilnice (t. i. destination charger) pa so nameščene na 30 točkah po Sloveniji. Pametno si bo omisliti tudi kakšno naročniško razmerje s katerim od ponudnikov elektrike, ki imajo svoje običajne in hitre polnilnice po državi. Zelo priporočljiva je tudi domača polnilnica, saj bi polnjenje vozila prek običajne šuko 220-voltne vtičnice že pri najmanj zmogljivi bateriji trajalo ves dan.
2000 evrov predplačila pobira Tesla za rezervacijo vozila.
Najbližja Teslina servisna centra v okolici sta trenutno v avstrijskem Gradcu in italijanski Padovi, kmalu pa naj bi ga odprli tudi v madžarski prestolnici. V Gradcu, ki nam je najbliže, je mogoče kupiti tudi Teslino stensko polnilno postajo, ki po trenutno dosegljivih podatkih stane 520 evrov plus DDV.