Test: plin ali bencin?
Smo v svetu nizkocenovnikov, kjer je Dacia med glavnimi igralci. Med njenimi aduti je družina sanderov, se pravi običajni kompaktnež in križanec sandero stepway. Tokrat smo preizkusili oba, primerjava pa je zanimiva predvsem zato, ker je imel sandero stepway t. i. dvogorivni motor, saj kot pogonsko gorivo poleg bencina lahko uporablja utekočinjeni naftni plin (UNP).
V obeh primerih gre za kompaktni razred (sandero je dolg 4088 milimetrov, sandero stepway pa je nekaj milimetrov daljši), kjer je načeloma prostor za od štiri do pet potnikov, udobno pa se peljeta predvsem voznik in sopotnik na sprednjem sedežu. Temu primeren je prtljažni prostor s prostornino 328 litrov. A razmeroma veliko kupcev išče prav takšna vozila, ki se dobro znajdejo tudi v mestni gneči.
Motor in poraba
Litrski bencinski trivaljnik je dovolj elastičen in ne nazadnje tudi poskočen, vsaj če upoštevamo pričakovanja v vozilu tega cenovnega razreda. Oglaša se z nekoliko grgrajočim, a prijetnim glasom, značilnim za trivaljnike; podpira ga soliden šeststopenjski ročni menjalnik. Čeprav je v običajnem sanderu nastavljen na 67 kW (90 KM) in v stepwayu s turbopolnilnikom doseže 74 kW (100 KM), priznam, da med vožnjo nisem opazil velike razlike.
Prodaja avtomobilov na plin je v Evropi že dolgo prisotna, a nikoli ni bila ravno v ospredju. V nekaterih državah je več zanimanja za utekočinjeni zemeljski plin (na primer v Nemčiji), drugod za utekočinjeni naftni plin (na prvem mestu Italija). Ta je uveljavljen tudi pri nas, polnilnic zanj je veliko, za prvega pa so redke. Poleg posameznih predelovalcev bencinskih avtomobilov so se s prodajo novih modelov, ki so tovarniško pripravljeni na pogon na bencin ali na plin, doslej bolj resno ukvarjale le nekatere znamke. Pred leti je imel nekaj prodanih tovrstnih vozil Opel, zadnje čase pa sta pri nas v tem pogledu aktivna le Dacia in Renault; prva je lani z modeloma sandero in duster v Sloveniji predstavljala več kot 80 odstotkov vse prodaje avtomobilov na plin. Ta je kot celota še vedno minorna, v letu 2021 je kljub opazni rasti predstavljala komaj odstotek celotnega trga. G. B.
Na 100 prevoženih kilometrov je imel dvogorivni motor v sanderu stepway povprečno porabo 8,4 litra plina. V plinsko posodo gre približno 30 litrov plina, če upoštevamo, da takšna količina trenutno stane okoli 22 evrov, to pomeni opazno cenejšo vožnjo kot z bencinom, ki ga sandero porabi okoli sedem litrov na sto kilometrov, lahko tudi manj. Ker ima sandero stepway seveda tudi povsem običajen rezervoar za bencin, se njegov doseg lahko približa 800 kilometrom. Je pa vožnja na bencin – preklapljanje z enega na drugo gorivo je seveda samodejno – bolj za rezervo, saj bodo ekonomični vozniki pazili, da bo v sanderu stepway vedno dovolj plina.
Spodobna oprema
Testna primerka sta dober primer, kaj naredi že malo plastične šminke. Običajni sandero je kljub doplačljivi kovinski barvi bolj ali manj siva miška, sandero stepway s plastičnimi obrobami na kolesnih odprtinah, s sanmi na strehi in s še nekaj dodatki pa je veliko bolj všečen in opazen. V resnici deluje kot drug avtomobil, čeprav se od običajnega sandera skoraj ne razlikuje.
V obeh ni najnovejših digitalnih upravljal, oba pa sta imela najbogatejši opremski paket comfort, osrednji zaslon s solidnim vmesnikom, prek katerega dostopamo do telefona, navigacije in multimedije, pa tudi dnevne in kratke led luči, tempomat in samodejno klimatsko napravo. Med pozitivne lastnosti štejemo solidno nastavljeno podvozje in vzmetenje, ki se lepo obnese tudi na slabših cestnih podlagah, kar v naših krajih ni redkost. Žal pa je sandero na varnostnem testu prejel le dve zvezdici.
1 %
prodaje pri nas predstavljajo vozila na plin.
In za konec: čeprav je bil testni sandero stepway ECO-G 100 comfort skoraj dva tisočaka dražji (13.890 proti 15.700 evrom), bi se pri nakupu odločil zanj.