OBRATI
Touaregov digitalni preporod
Volkswagnov paradni konj visoke tehnologije v tretji izvedbi na prodajno sceno vstopa z veliko samozavesti in digitalno obarvanih vsebin, ob katerih se znajo vsaj malce kresati mnenja.
Odpri galerijo
Touareg z osnovnimi merami, s skoraj 4,9-metrsko dolžino in dvometrsko širino, ostaja na ravni predhodnika, a je njegova telesna govorica bolj izrazito dominantna. Gre za mogočen in na račun ostro začrtanih potez zelo monumentalen volkswagen, kakršnih ni prav veliko. Dodatni odmerek začinjenosti prinašajo dodatki iz športno obarvanega paketa R-line z markantnima odbijačema, v karoserijsko barvo odetimi kolesnimi obrobami, večjimi platišči in zasnovo notranjosti z bočno bolj oprijemljivima prednjima sedežema.
A vse to zbledi ob pogledu na vozniški del armaturne plošče, kjer ni prostora za staro klasiko. Prizor deluje kot zajeten televizijski zaslon ali velikanska tablica; 12-palčne merilnike, kakršne poznamo v podobnih oblikah iz drugih hišnih modelov, dopolnjuje sredinska konzola s 15-palčnim (38 cm) multimedijskim zaslonom.
Kje so vsa nekdanja stikala in gumbi? Ni jih več – vsaj na sredinskem delu armaturne plošče ne, kateri se najde le na medsedežni sredinski konzoli. Digitalno-stilistični pristop zna ugajati, čeprav ne gre brez konservativno obarvanih pripomb in pomislekov, za katere se zdi, da rastejo predvsem s starostjo uporabnikov.
Pozabite na stikala za klimatsko napravo, gretje sedežev, spreminjanje radijske frekvence in še marsikaj drugega! Sredinski del armaturne plošče prekriva le velikanski zaslon z upravljanjem v stilu telefonov in tablic. Pristop je v smislu logike, s katero se srečujemo med uporabo pametnih telefonov in tablic, silno preprost in logičen, a le med uporabo v mirujočem stanju.
Bolj konfuzno zna biti med vožnjo, kjer intuicijo večinoma zamenjuje potreba po voznikovem odmiku pogleda s cestnega dogajanja. S časom se delno privadiš uporabe, a tega, da bi lahko ukazoval vsem sistemom in napravam tako rekoč miže, kar velja v primeru klasičnih rešitev, ne moremo napisati.
Delna rešitev je glasovno in gestikulativno upravljanje, a se zdi, da večina med nami ni pripravljena na tovrstno izkušnjo. Na srečo pri Volkswagnu ponujajo tudi manj digitalizirane izvedbe novega touarega, pri katerih je nabor mehanskih stikal, regulatorjev in gumbov večji.
V preostalih pogledih je to velik, udoben in precej prestižen avtomobil. Tu ni dilem, naj gre za limuzinsko obarvan prednji del kabine, razkošnost sedenja na zadnji klopi ali velikost največ 1800-litrskega prtljažnika. Optimalnost nadaljuje 3,0-litrski dizelski šestvaljnik z dvema turbo polnilnikoma, 285 KM in 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom.
To je kultiviran in zmogljiv pogonski sklop, ki se mu bosta jeseni pridružila šibkejši šestvaljni in zmogljivostno večji osemvaljni stroj. A moči ne manjka. Touareg do 100 km/h potegne v zgolj dobrih šestih sekundah in zlahka divja s skoraj 240 km/h.
Precej impresivno, vsaj za več kot dve toni težko vozilo, je obnašanje na podeželskih zavojih; tam deluje precej dinamično, čeprav ne zmore niti z elektronsko krmiljenimi blažilniki, sistemom za aktivno stabiliziranje nagibanja, zračnim vzmetenjem in opcijskim štirikolesnim krmiljenjem povsem zakriti zajetnosti mase in velikosti.
Da ne bo pomote, touareg je predvsem mestno obarvan športni terenec. V njegovi genetiki ne boste našli prvinsko terenskega avanturizma in surove klenosti – za slednje je preveč salonsko uglajen, karoserijsko ranljiv in šminkerski.
Je pa res, da zlahka opravi z večino t. i. mehkejših terenskih izzivov, kjer pridejo do izraza regulacija karoserijske oddaljenosti od tal, sredinski torsen diferencial za prilagodljivo delitev navora med prednjim in zadnjim kolesnim parom in možnost vožnje po največ 57 centimetrov globoki vodi. Kdor potrebuje garača za vleko težkih priklopnikov, ne bo spregledal podatka o največji dovoljeni masi priklopnega vozila s 3500 kg.
Touareg tretje dobe je brez dvoma naredil velik korak v smeri gosposko obarvanih občutkov in novodobne digitalnosti. Slednja morda ne bo pogodu vsem, a takšna je trenutna moda, za katero se zdi, da se ji ne da izogniti. Ali je tovrstne digitalnosti preveč, naj pokaže čas. Podobno velja za prodajno uspešnost novodobnega touarega, ki se je v številnih pogledih precej nevarno približal premijski konkurenci, naj gre za tehniko, videz ali cenovno politiko.
A vse to zbledi ob pogledu na vozniški del armaturne plošče, kjer ni prostora za staro klasiko. Prizor deluje kot zajeten televizijski zaslon ali velikanska tablica; 12-palčne merilnike, kakršne poznamo v podobnih oblikah iz drugih hišnih modelov, dopolnjuje sredinska konzola s 15-palčnim (38 cm) multimedijskim zaslonom.
Kje so vsa nekdanja stikala in gumbi? Ni jih več – vsaj na sredinskem delu armaturne plošče ne, kateri se najde le na medsedežni sredinski konzoli. Digitalno-stilistični pristop zna ugajati, čeprav ne gre brez konservativno obarvanih pripomb in pomislekov, za katere se zdi, da rastejo predvsem s starostjo uporabnikov.
Tablični računalnik
Pozabite na stikala za klimatsko napravo, gretje sedežev, spreminjanje radijske frekvence in še marsikaj drugega! Sredinski del armaturne plošče prekriva le velikanski zaslon z upravljanjem v stilu telefonov in tablic. Pristop je v smislu logike, s katero se srečujemo med uporabo pametnih telefonov in tablic, silno preprost in logičen, a le med uporabo v mirujočem stanju.
Bolj konfuzno zna biti med vožnjo, kjer intuicijo večinoma zamenjuje potreba po voznikovem odmiku pogleda s cestnega dogajanja. S časom se delno privadiš uporabe, a tega, da bi lahko ukazoval vsem sistemom in napravam tako rekoč miže, kar velja v primeru klasičnih rešitev, ne moremo napisati.
57
centimetrov globoko vodo obvlada tuareg.
centimetrov globoko vodo obvlada tuareg.
Delna rešitev je glasovno in gestikulativno upravljanje, a se zdi, da večina med nami ni pripravljena na tovrstno izkušnjo. Na srečo pri Volkswagnu ponujajo tudi manj digitalizirane izvedbe novega touarega, pri katerih je nabor mehanskih stikal, regulatorjev in gumbov večji.
Gospod avto
V preostalih pogledih je to velik, udoben in precej prestižen avtomobil. Tu ni dilem, naj gre za limuzinsko obarvan prednji del kabine, razkošnost sedenja na zadnji klopi ali velikost največ 1800-litrskega prtljažnika. Optimalnost nadaljuje 3,0-litrski dizelski šestvaljnik z dvema turbo polnilnikoma, 285 KM in 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom.
To je kultiviran in zmogljiv pogonski sklop, ki se mu bosta jeseni pridružila šibkejši šestvaljni in zmogljivostno večji osemvaljni stroj. A moči ne manjka. Touareg do 100 km/h potegne v zgolj dobrih šestih sekundah in zlahka divja s skoraj 240 km/h.
Volkswagen touareg 3.0 TDI R-lineVolkswagen touareg 3.0 TDI R-line
Motor: šestvaljni dizelski z dvema turbopolnilnikoma
Gibna prostornina: 2967 ccm
Največja moč: 210 kW (285 KM) pri 3500 vrt./min
Največji navor: 600 Nm med 2250 in 3250 vrt./min
Pogon: štirikolesni z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom
Masa praznega vozila: 2070 kg
Največja dovoljena masa: 2850 kg
Mere (D/Š/V): 4878/1984/1646 mm
Medosna razdalja: 2899 mm
Prostornina prtljažnika: 810–1800 l
Posoda za gorivo: 75 l
Najvišja hitrost: 238 km/h
Pospešek do 100 km/h: 6,1 s
Poraba goriva (EU): 8,1/6,2/6,9 l/100 km
Izpust CO2: 182 g/km
Uradni zastopnik: Porsche Slovenija
Maloprodajna cena: 72.869 €/99.673 € testni model
Euro NCAP: preskus še ni bil opravljen
Motor: šestvaljni dizelski z dvema turbopolnilnikoma
Gibna prostornina: 2967 ccm
Največja moč: 210 kW (285 KM) pri 3500 vrt./min
Največji navor: 600 Nm med 2250 in 3250 vrt./min
Pogon: štirikolesni z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom
Masa praznega vozila: 2070 kg
Največja dovoljena masa: 2850 kg
Mere (D/Š/V): 4878/1984/1646 mm
Medosna razdalja: 2899 mm
Prostornina prtljažnika: 810–1800 l
Posoda za gorivo: 75 l
Najvišja hitrost: 238 km/h
Pospešek do 100 km/h: 6,1 s
Poraba goriva (EU): 8,1/6,2/6,9 l/100 km
Izpust CO2: 182 g/km
Uradni zastopnik: Porsche Slovenija
Maloprodajna cena: 72.869 €/99.673 € testni model
Euro NCAP: preskus še ni bil opravljen
Precej impresivno, vsaj za več kot dve toni težko vozilo, je obnašanje na podeželskih zavojih; tam deluje precej dinamično, čeprav ne zmore niti z elektronsko krmiljenimi blažilniki, sistemom za aktivno stabiliziranje nagibanja, zračnim vzmetenjem in opcijskim štirikolesnim krmiljenjem povsem zakriti zajetnosti mase in velikosti.
Terenski potenciali
Da ne bo pomote, touareg je predvsem mestno obarvan športni terenec. V njegovi genetiki ne boste našli prvinsko terenskega avanturizma in surove klenosti – za slednje je preveč salonsko uglajen, karoserijsko ranljiv in šminkerski.
Je pa res, da zlahka opravi z večino t. i. mehkejših terenskih izzivov, kjer pridejo do izraza regulacija karoserijske oddaljenosti od tal, sredinski torsen diferencial za prilagodljivo delitev navora med prednjim in zadnjim kolesnim parom in možnost vožnje po največ 57 centimetrov globoki vodi. Kdor potrebuje garača za vleko težkih priklopnikov, ne bo spregledal podatka o največji dovoljeni masi priklopnega vozila s 3500 kg.
Premijski prizvok
Touareg tretje dobe je brez dvoma naredil velik korak v smeri gosposko obarvanih občutkov in novodobne digitalnosti. Slednja morda ne bo pogodu vsem, a takšna je trenutna moda, za katero se zdi, da se ji ne da izogniti. Ali je tovrstne digitalnosti preveč, naj pokaže čas. Podobno velja za prodajno uspešnost novodobnega touarega, ki se je v številnih pogledih precej nevarno približal premijski konkurenci, naj gre za tehniko, videz ali cenovno politiko.