Tudi klasični pickupi in terenci gredo za med
Tri četrtine klasičnih terencev so na dražbi v ZDA presegle ocenjeno (zavarovalniško) vrednost; tudi za ne tako stare poltovornjake in suve je vedno več zanimanja.
Odpri galerijo
Suvi in poltovornjaki niso priljubljeni le med kupci novih vozil, ampak tudi med ljubitelji klasičnih starodobnikov. Z druge strani velike luže prihajajo poročila, da so starejši modeli športnih terenskih vozil (včasih se jim še ni reklo tako) in pickupov proizvajalcev, kot so Ford, Chevrolet in Jeep, zelo iskani in lahko dosegajo prav neverjetne cene.
Ameriški avtomobilistični novinarji pišejo, da je v teh časih že kar težko najti dobro družinsko limuzino ali karavan, saj nekateri proizvajalci opuščajo njihovo proizvodnjo. Namesto njih so se med družinskimi avtomobili znašli poltovornjaki in športni terenci.
In to ne velja le za nove avtomobile. Ameriška zavarovalnica Hagerty, specializirana za klasična in starodobna vozila, je postregla z novimi podatki, ki kažejo, da so poltovornjaki in (športni) terenci glavne zvezde tudi na trgu klasičnih avtomobilov. Po njihovih podatkih so klasični pickupi in terenci na nedavni dražbi avkcijske hiše Barrett-Jackson v ZDA v kar 77 odstotkih dosegli višje cene od priporočenih, ki jih pri Hagertyju uporabljajo pri zavarovanju klasičnih vozil.
In medtem ko dobre tri četrtine teh klasičnih terencev presega ocenjeno vrednost s Hagertyjeve lestvice, ki v ZDA velja za standard, pa so nekateri za posamezne primerke pripravljeni odšteti naravnost božjastne vsote. Nedavno je avkcijska hiša Barrett-Jackson na zbirateljski dražbi prodala Jeepovega družinskega terenca grand wagoneer iz leta 1989 za 110.000 dolarjev (100.000 evrov), kar je dvakrat toliko, na kolikor ga ocenjujejo pri Hagertyju. Omenjeni grand wagoneer je hkrati za 40.000 dolarjev (nekaj čez 36.000 evrov) zvišal doslej najvišjo ceno, ki jo je ta model dosegel na kaki dražbi.
Lep primer je tudi dodge power wagon iz leta 1954, ki je na dražbi pri isti avkcijski hiši dosegel vrednost 110.000 dolarjev (spet 100.000 evrov), pri čemer je najvišjo možno ocenjeno vrednost za popolnoma ohranjen in po vseh pravilih restavriran avto po Hagertyjevi lestvici presegel za kar 80 odstotkov.
Omenjena avtomobila spadata med redkejše klasične ameriške športne terence, pa cene rastejo tudi novejšim in ne tako redkim rabljenim terencem. Na dražbi družbe Barrett-Jackson so za 42.900 dolarjev (39.000 evrov) prodali tudi Fordov poltovornjak F-150 SVT lightning iz leta 2001, kar je za 80 odstotkov več od povprečne vrednosti na trgu rabljenih vozil. In cene ne rastejo le ameriških vozilom. Japonski terenec toyota land cruiser FJ40 iz leta 1980 se je tako prodal za 61.600 dolarjev (56.000 evrov), kar je za polovico več od Hagertyjeve zavarovalne cene.
Trg klasičnih vozil v ZDA se je v zadnjih letih malce ohladil, a kakor kaže, zdaj postaja zanimiv v točno določenem segmentu. In glede na to, da tudi v Evropi sledimo ameriškim smernicam, vsaj glede suvov, bi se znalo kaj podobnega zgoditi tudi pri nas.
Trg starih terencev
Ameriški avtomobilistični novinarji pišejo, da je v teh časih že kar težko najti dobro družinsko limuzino ali karavan, saj nekateri proizvajalci opuščajo njihovo proizvodnjo. Namesto njih so se med družinskimi avtomobili znašli poltovornjaki in športni terenci.
100.000 evrov je nekdo odštel za jeep grand wagoneerja iz leta 1989.
In to ne velja le za nove avtomobile. Ameriška zavarovalnica Hagerty, specializirana za klasična in starodobna vozila, je postregla z novimi podatki, ki kažejo, da so poltovornjaki in (športni) terenci glavne zvezde tudi na trgu klasičnih avtomobilov. Po njihovih podatkih so klasični pickupi in terenci na nedavni dražbi avkcijske hiše Barrett-Jackson v ZDA v kar 77 odstotkih dosegli višje cene od priporočenih, ki jih pri Hagertyju uporabljajo pri zavarovanju klasičnih vozil.
Visoke cene
In medtem ko dobre tri četrtine teh klasičnih terencev presega ocenjeno vrednost s Hagertyjeve lestvice, ki v ZDA velja za standard, pa so nekateri za posamezne primerke pripravljeni odšteti naravnost božjastne vsote. Nedavno je avkcijska hiša Barrett-Jackson na zbirateljski dražbi prodala Jeepovega družinskega terenca grand wagoneer iz leta 1989 za 110.000 dolarjev (100.000 evrov), kar je dvakrat toliko, na kolikor ga ocenjujejo pri Hagertyju. Omenjeni grand wagoneer je hkrati za 40.000 dolarjev (nekaj čez 36.000 evrov) zvišal doslej najvišjo ceno, ki jo je ta model dosegel na kaki dražbi.
Lep primer je tudi dodge power wagon iz leta 1954, ki je na dražbi pri isti avkcijski hiši dosegel vrednost 110.000 dolarjev (spet 100.000 evrov), pri čemer je najvišjo možno ocenjeno vrednost za popolnoma ohranjen in po vseh pravilih restavriran avto po Hagertyjevi lestvici presegel za kar 80 odstotkov.
Novi klasiki
Omenjena avtomobila spadata med redkejše klasične ameriške športne terence, pa cene rastejo tudi novejšim in ne tako redkim rabljenim terencem. Na dražbi družbe Barrett-Jackson so za 42.900 dolarjev (39.000 evrov) prodali tudi Fordov poltovornjak F-150 SVT lightning iz leta 2001, kar je za 80 odstotkov več od povprečne vrednosti na trgu rabljenih vozil. In cene ne rastejo le ameriških vozilom. Japonski terenec toyota land cruiser FJ40 iz leta 1980 se je tako prodal za 61.600 dolarjev (56.000 evrov), kar je za polovico več od Hagertyjeve zavarovalne cene.
Trg klasičnih vozil v ZDA se je v zadnjih letih malce ohladil, a kakor kaže, zdaj postaja zanimiv v točno določenem segmentu. In glede na to, da tudi v Evropi sledimo ameriškim smernicam, vsaj glede suvov, bi se znalo kaj podobnega zgoditi tudi pri nas.