PAZIMO DRUG NA DRUGEGA

Tveganje za poškodbe in smrt je pri vožnji z motorjem neprimerljivo večje

V teh mesecih je na cestah več motoristov, zato je tudi večja nevarnost nesreč; prometna varnost je odvisna od vseh udeležencev.
Fotografija: V poletnih mesecih je zaradi toplejšega vremena na cesti največ motoristov, a ravno visoke temperature lahko vplivajo na zbranost in utrujenost. FOTO: Ducati
Odpri galerijo
V poletnih mesecih je zaradi toplejšega vremena na cesti največ motoristov, a ravno visoke temperature lahko vplivajo na zbranost in utrujenost. FOTO: Ducati

Vožnja z motorjem prinaša veliko užitkov, a hkrati je tveganje za poškodbe in smrt za kar 50-krat večje kot pri vožnji z osebnim avtomobilom. Še posebno so motoristi izpostavljeni nesrečam v poletnih mesecih, ko jih je največ na cesti. Vožnja z motorjem je tako rekoč popolnoma drugačna od vožnje z avtomobilom. Že v osnovi je jasno, da gre za vožnjo na dveh kolesih in da je motorist pri vsakem padcu ali nesreči manj zavarovan kot potniki v avtomobilu.

Bistvene razlike so tudi v motivu vožnje. Po podatkih agencije za varnost prometa (AVP) motoristi vozijo najpogosteje v prostem času, za zabavo, zaradi občutka svobode, druženja s prijatelji pa tudi zaradi preizkušanja lastnih meja. Pri vožnji z avtomobilom je takšnih motivov veliko manj, večinoma le v primeru res vrhunskih ali športnih modelov, sicer pa avtomobil uporabljamo iz racionalnih motivov, kot so prevoz v službo, po opravkih ali vožnja na oddih. V teh analizah je sicer nekaj posploševanja, saj so motoristi precej različni. Med njimi so tudi takšni, ki motor uporabljajo za vsakodnevne opravke, prav tako se med seboj razlikujejo tisti, ki se vozijo zaradi užitka: nekateri se peljejo povsem lahkotno, drugi hočejo občutiti vso moč svojega motocikla.

Vožnja v skupini

Po podatkih AVP so pri nas najpogosteje med udeleženimi v prometnih nesrečah, v katerih utrpijo težke posledice, motoristi s športnimi motorji, ki so pogosto tudi sami povzročitelji nesreč. Športni motorji omogočajo večje hitrosti in užitek ob tveganju, vendar se morajo vozniki zavedati, da je vsako tveganje v prometu lahko usodno (hitra vožnja, polaganje ovinkov, tekmovanje …).

V skupini je navadno manj možnosti za tvegano vožnjo. FOTO: Roman Šipić
V skupini je navadno manj možnosti za tvegano vožnjo. FOTO: Roman Šipić

Nemalokrat se motoristi družijo v večjih skupinah. Takšno druženje ima lahko dva učinka, saj so strokovnjaki zaznali, da se tako celo zmanjša tveganje za nevarno vožnjo, a najdejo se tudi skupine, v katerih začnejo drug drugega spodbujati k tekmovanju, s tem pa tudi k bolj nevarni vožnji. Zato imajo pomembno vlogo motoklubi, da svoje člane spodbujajo k odgovorni in varni vožnji.

Čelado je treba pripeti

Ob padcu se lahko poškoduje celotno motoristovo telo. Po raziskavah nemških strokovnjakov je največje tveganje za poškodbo kolena, in sicer kar 40-odstotno. Sledijo dlani z 22 odstotki, zatem komolci in boki z 21 odstotki, za poškodbo stopal in gležnjev velja 19 odstotkov možnosti, verjetnost poškodbe trupa je 16,5-odstotna, poškodbe rame in nadlakti pa 15-odstotna. Najmanj je verjetnosti za poškodbe vratu (8,5 odstotka) in hrbtenice (8 odstotkov).

Zato je pomembno, da motorist poleg zakonsko predpisane zaščitne čelade uporablja tudi drugo certificirano motoristično zaščitno opremo, jakno, hlače, škornje in rokavice. S pravilno izbrano in pripeto čelado se ob prometni nesreči verjetnost poškodbe glave zmanjša za kar 70 odstotkov in verjetnost smrtnosti za 40 odstotkov. Pri čeladi je bistvena izbira prave velikosti, saj ne sme biti niti premajhna niti prevelika. Motorist si nikoli ne sme pozabiti čelade pripeti, sicer so posledice padca lahko usodne. Po statističnih podatkih so si motoristi brez pripete čelade petkrat pogosteje poškodovali glavo kot tisti s pripeto.

V poletnih mesecih je največ motoristov na cesti zaradi toplejšega vremena, a ravno visoke temperature lahko vplivajo na zbranost in utrujenost. Eden od ukrepov so zračna motoristična oblačila, v pomoč pa so tudi posebni hladilni brezrokavniki. Sicer je priporočljivo oblačenje po sistemu čebule z nošenjem funkcionalnega perila ter vmesnega in zunanjega sloja. Sloje prilagodimo vremenskim razmeram. Sodobna motoristična oblačila zagotavljajo tako zaščito pred dežjem kot možnost zračenja.

Paziti moramo vsi

Prometna varnost je odvisna od vseh udeležencev v prometu. Motoristi morajo dobro poznati svoje sposobnosti in zmožnosti motorja, prav tako morajo vozniki osebnih avtomobilov in tovornih vozil imeti v mislih, da je poletje čas, ko je na cesti največ motoristov.

Tako morajo vozniki v avtomobilih pričakovati, da lahko na motorista naletijo v vseh smereh, predvsem je nujna pozornost na mrtvi kot. Enako pa morajo motoristi predvidevati, da jih morda vozniki avtomobilov (sploh starejši) ne vidijo, in temu prilagoditi vožnjo.

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije