TEST

Udobje na visoki ravni: Renault koleos (FOTO)

Koleos je največji mestni terenec v Renaultovi ponudbi; v različici initiale paris razvaja tako voznika kot potnike.
Fotografija: Dnevne luči v tehnologiji led, ki svetijo tako spredaj kot zadaj, imajo za francosko znamko značilen svetlobni podpis – spredaj v obliki črke C.
Odpri galerijo
Dnevne luči v tehnologiji led, ki svetijo tako spredaj kot zadaj, imajo za francosko znamko značilen svetlobni podpis – spredaj v obliki črke C.

Če odmislimo potniško različico kombija traffic passenger, je koleos ta hip tudi največji renault v Renaultovih prodajnih salonih na Slovenskem. Čeprav je predlani doživel prenovo, ki mu je prinesla nove pogonske agregate in malenkost olepšan videz, pa se mu leta že malce poznajo, še posebno če iščete zelo digitaliziran voznikov delovni prostor.

Voznikov delovni prostor morda res ni najsodobnejši, a je med udobnejšimi.
Voznikov delovni prostor morda res ni najsodobnejši, a je med udobnejšimi.

Glede na to, da so nedavno napovedali prihod naslednika manjšega kadjarja, ki bo po novem nosil ime austral, lahko špekuliramo, da bo tudi koleos dobil naslednika. Kljub temu pa je ta hip zanimiv nakup, saj za slabih 36 tisočakov dobimo prostoren in udoben ter obenem zmogljiv avtomobil.

Bencinski pogon

Tokrat smo preizkusili bencinsko različico z najvišjo stopnjo opreme initiale paris. Njen 1333-kubični štirivaljnik razvije 116 kilovatov (160 konjev) največje moči, kar je dobrih 20 kilovatov manj kot njegov dizelski brat. Zadnji se ponaša tudi s štirikolesnim pogonom, medtem ko se morajo kupci bencinskih koleosov zadovoljiti zgolj s prednjim.

Potniki na zadnjih sedežih se nad udobjem ne bodo pritoževali.
Potniki na zadnjih sedežih se nad udobjem ne bodo pritoževali.

Osebno bi zato skoraj dal prednost dizelski različici. Sicer pa se je poraba na našem testu gibala med 7 in 8 litri na 100 prevoženih kilometrov; urbano okolje in priganjanje na avtocesti ga naredita bolj požrešnega.

Bivalni prestiž

Notranjost, še posebno v izvedenki initiale paris, ki predstavlja vrh ponudbe pri Renaultu, daje zaradi kakovostnih materialov občutek prestižnosti. Sploh umetelni šivi udobnih usnjenih sedežev so prava paša za oči. Dodajmo, da sta prednja sedeža masažna ter omogočata dvostopenjsko ogrevanje ali hlajenje.

V zimskih dneh smo cenili tudi ogrevani volanski obroč in hitro odmrzovanje vetrobranskega stekla s pomočjo posebnih grelnih žičk. Instrumentna plošča in infozabavni sistem resda nista najnovejše generacije, a povezljivost se je s prenovo v marsičem izboljšala. Med drugim avtomobil obvešča o prometnih informacijah in se lahko prek kabla združi z aplikacijo Apple CarPlay oziroma Android Auto.

Dolga potovanja

Koleos se je med preizkusom izkazal kot zelo udobno sredstvo za dolga potovanja. Prostora je dovolj tudi na zadnjih sedežih, ki so tudi ogrevani. Le stikali za vklop je treba poiskati, saj sta skriti v sredinskem poklopnem naslonjalu. Občutek za krmilom je dober, motor je odziven, edino za 7-stopenjski samodejni menjalnik z dvema sklopkama bi rekli, da se ne razume najbolj s tem bencinskim agregatom.

V določenih trenutkih, še posebno ko je motor hladen ali ko odločneje pritisnemo stopalko za plin, delujeta motor in menjalnik kot razglašen orkester. Kot voznik bi bil vesel, če bi koleosu namenili tudi nadgrajeno različico radarskega tempomata, kakršno smo srečali v prenovljenih meganu in capturju.

Sicer pa, ergonomija je po francosko osredotočena na udobje, zato bi težko govorili o športni čvrstosti. Ne nazadnje športnost ni koleosova zgodba, ampak je to prej lagodje potovanja. In to model ponudi. 

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije