ELEKTRIČNI TRG ZASTAL

Uradni poziv k omilitvi zahtev o emisijah

Združenje Acea poziva EU k prilagoditvi, ker je električni trg zastal; koncern Stellantis in okoljski aktivisti so proti.
Fotografija: Acea poziva EU k prilagoditvi emisijskih zahtev, češ da jih bo to sicer drago stalo in ne bo denarja za razvoj. FOTO: Francesco Scatena/Getty Images
Odpri galerijo
Acea poziva EU k prilagoditvi emisijskih zahtev, češ da jih bo to sicer drago stalo in ne bo denarja za razvoj. FOTO: Francesco Scatena/Getty Images

Tako kot se je namigovalo, je zdaj evropsko panožno združenje avtomobilskih proizvajalcev Acea tudi uradno pozvalo EU k urgentni sprostitvi oziroma prilagoditvi zahtev za zmanjšanje izpustov ogljikovega dioksida, ki začnejo veljati prihodnje leto. Kot razlog navajajo precejšen zastoj v prodaji električnih avtomobilov. Vsi ne mislijo tako, veliki koncern Stellantis je proti popuščanju, prav tako seveda okoljske organizacije.

V uradnem pozivu je lobistična skupina avtomobilske industrije Acea pozvala evropske institucije k nujnim ukrepom pomoči, preden začnejo leta 2025 veljati novi cilji glede CO2 za avtomobile in lahke dostavnike. V prihodnje bodo morali proizvajalci povprečni izpust CO2 zmanjšati za vsaj 15 odstotkov, na povprečnih 94 g/km; v prevodu to pomeni, da morajo približno podvojiti prodajo električnih avtomobilov. Po dolgem obdobju rasti je prodaja teh konec lanskega leta začela upadati in po podatkih združenja Acea zdaj predstavlja le 12,5 odstotka novih avtomobilov; tudi splošna prodaja avtomobilov stagnira in je za okoli 18 odstotkov manjša kot pred pandemijo.

Vsi se ne strinjajo

Že kak dan pred Aceo se je z nasprotno izjavo oglasil šef Stellantisa Carlos Tavares, ki nasprotuje kakršnemu koli sproščanju. Njegovi ljudje so na te zahteve pripravljeni, je dejal, za to so trdo delali, da so dovolj znižali stroške, sploh pa se je vnaprej vedelo, kakšna bo ta zahteva. Ni odveč spomniti, da je Stellantis pred časom izstopil iz panožnega združenja Acea.

Šef Stellantisa Carlos Tavares nasprotuje popuščanju pri emisijskih zahtevah. FOTO: Massimo Pinca/Reuters
Šef Stellantisa Carlos Tavares nasprotuje popuščanju pri emisijskih zahtevah. FOTO: Massimo Pinca/Reuters

Tavares je dodal, da tudi če bi popuščali pri teh pravilih, je problem globalnega segrevanja še vedno tu. Stellantis ima zdaj po njegovih besedah pripravljenih ali skoraj pripravljenih več modelov različnih znamk na t. i. manjši električni platformi, ki naj bi bili cenovno dostopnejši. Med prvimi je citroën e-C3, ki s prodajo stalno zamuja, potem modeli znamk Fiat in Opel. Po drugi strani še ni pozabljena Tavaresova izjava, da bi hitenje k cenejšim električnim avtomobilom lahko vodilo k pokolu v industriji ...

Proti popuščanju so tudi okoljske organizacije, kot je Transport & Environment, ki je že prej kritizirala avtomobilsko industrijo, češ da govori o finančnih bremenih, sama pa je v zadnjih letih ustvarila milijardne dobičke. Te dni so objavili študijo, po kateri bi se že prihodnje leto delež povsem električnih avtomobilov v EU lahko dvignil na 24 odstotkov, predvsem zaradi večje ponudbe cenejših modelov. Njihove projekcije upoštevajo načrtovano uvedbo sedmih novih popolnoma električnih modelov s ceno pod 25 tisoč evrov, kar bi predstavljalo od 10 do 15 odstotkov trga električnih vozil.

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije