OBRATI
V avto z dobro obutvijo
Čeprav ni prepovedana, vožnja v natikačih, petkah ali bosih nog ni varna, policist pa nas lahko oglobi zaradi neprimernega obuvala, ki zmanjšuje možnost obvladovanja vozila.
Odpri galerijo
V poletni vročini marsikdo obuje lahka obuvala, najpogosteje udobne natikače. Toda ali je takšna obutev primerna tudi za vožnjo? V Sloveniji tako kot v večini evropskih držav vožnja v natikačih ali bosih nog ni izrecno prepovedana, ni pa varna, opozarjajo na Avto-moto zvezi Slovenije (AMZS) in pojasnjujejo, v katerem primeru bi lahko voznika zaradi obutve doletela globa.
»Izraz oprijem običajno omenjamo, ko govorimo o pnevmatikah. A za varno vožnjo je zelo pomemben tudi oprijem med voznikovo nogo in pedali za plin, zavoro in sklopko: v vsakem trenutku mora biti voznik namreč sposoben s svojo nogo hitro, čvrsto in zanesljivo pritisniti na ustrezen pedal. Če tega oprijema ni, se lahko hitro zgodi nesreča – še zlasti če je treba z vso močjo in hitro pohoditi pedal za zavoro,« opozarjajo na AMZS. Natikači, čevlji z visoko peto ali debelim podplatom ne morejo zagotoviti zanesljivega oprijema med nogo in pedali. Dodajajo, da iskanje in natikanje snetih natikačev v prostoru pod pedali močno odvrača voznikovo pozornost s ceste, zaradi česar se zgodi tudi nesreča.
Na AMZS voznikom svetujejo, naj obujejo dovolj čvrste čevlje ali copate, da lahko nemoteno prenašajo silo z noge na pedal; podplat čevljev naj bo iz oprijemljivega materiala, ki ne dopušča, da bi stopalo zdrsnilo s pedala; čevlji naj bodo ustrezne velikosti in oblike, ki ne dovoljujejo, da bi pomotoma pritisnili na sosednji pedal.
Španija je medtem edina država, kjer se je uveljavila presoja, da je vožnja v natikačih nevarna in ne omogoča varnega nadzora nad vozilom. Čeprav v španski zakonodaji nikjer izrecno ne piše, da vožnja v natikačih ni dovoljena, policisti lahko kaznujejo voznike v natikačih, ker ocenjujejo, da ne morejo varno in neovirano upravljati vozila. Globa za vožnjo v natikačih je 80 evrov.
Kdaj globa zaradi obuvala?
V Sloveniji bi policisti lahko vožnjo v neprimernem obuvalu obravnavali po 35. členu zakona o pravilih cestnega prometa, ki govori o prepovedi uporabe naprav ali opreme, ki zmanjšujejo voznikovo slušno ali vidno zaznavanje ali zmožnost obvladovanja vozila. Če bi policist ugotovil, da je zaradi neprimernega obuvala zmanjšana možnost obvladovanja vozila, bi voznika lahko oglobil s 120 evri, pojasnjujejo na spletni strani AMZS.AMZS svetuje
* Za vožnjo imejmo obute dovolj čvrste čevlje ali copate, da ti lahko nemoteno prenašajo silo z noge na pedal.
* Podplat naj bo iz oprijemljivega materiala, ki ne dopušča, da bi stopalo zdrsnilo s pedala.
* Čevlji naj bodo ustrezne velikosti in oblike, da ne bi pomotoma pritisnili na sosednji pedal.
* Za vožnjo imejmo obute dovolj čvrste čevlje ali copate, da ti lahko nemoteno prenašajo silo z noge na pedal.
* Podplat naj bo iz oprijemljivega materiala, ki ne dopušča, da bi stopalo zdrsnilo s pedala.
* Čevlji naj bodo ustrezne velikosti in oblike, da ne bi pomotoma pritisnili na sosednji pedal.
»Izraz oprijem običajno omenjamo, ko govorimo o pnevmatikah. A za varno vožnjo je zelo pomemben tudi oprijem med voznikovo nogo in pedali za plin, zavoro in sklopko: v vsakem trenutku mora biti voznik namreč sposoben s svojo nogo hitro, čvrsto in zanesljivo pritisniti na ustrezen pedal. Če tega oprijema ni, se lahko hitro zgodi nesreča – še zlasti če je treba z vso močjo in hitro pohoditi pedal za zavoro,« opozarjajo na AMZS. Natikači, čevlji z visoko peto ali debelim podplatom ne morejo zagotoviti zanesljivega oprijema med nogo in pedali. Dodajajo, da iskanje in natikanje snetih natikačev v prostoru pod pedali močno odvrača voznikovo pozornost s ceste, zaradi česar se zgodi tudi nesreča.
Na AMZS voznikom svetujejo, naj obujejo dovolj čvrste čevlje ali copate, da lahko nemoteno prenašajo silo z noge na pedal; podplat čevljev naj bo iz oprijemljivega materiala, ki ne dopušča, da bi stopalo zdrsnilo s pedala; čevlji naj bodo ustrezne velikosti in oblike, ki ne dovoljujejo, da bi pomotoma pritisnili na sosednji pedal.
Vožnja v natikačih po EU
Kljub jasnim dokazom, da vožnja v natikačih ni varna, ostaja dovoljena v večini evropskih držav, pojasnjujejo na AMZS. Avstrijski zakon ne prepoveduje vožnje v natikačih (ali kakšnih drugih obuvalih), zapoveduje pa, da morajo biti vozniki vselej zmožni varno upravljati vozilo. Če voznik povzroči prometno nesrečo zaradi neprimerne obutve, ga lahko policija kaznuje. Tudi v sosednji Italiji zakon ne ureja oziroma določa obutve voznikov, a če se zgodi nesreča, za katero bi bila lahko kriva neustrezna obutev, ima lahko voznik težave tako s policijo kot pozneje tudi z zavarovalnico. V sosednji Hrvaški, kjer poleti dopustuje veliko Slovencev, pa prometna zakonodaja niti ne prepoveduje vožnje v natikačih niti kako drugače ne določa obutve voznikov.120 evrov lahko znaša globa zaradi neprimernega obuvala.
Španija je medtem edina država, kjer se je uveljavila presoja, da je vožnja v natikačih nevarna in ne omogoča varnega nadzora nad vozilom. Čeprav v španski zakonodaji nikjer izrecno ne piše, da vožnja v natikačih ni dovoljena, policisti lahko kaznujejo voznike v natikačih, ker ocenjujejo, da ne morejo varno in neovirano upravljati vozila. Globa za vožnjo v natikačih je 80 evrov.