V iskanju obzorij

Bratski model slečenega BMW F 900 R je turistično-športni F 900 XR, ki ga že na prvi pogled določajo sprednji vetrni ščit in ščitniki ročic, razlik pa tukaj še ni konec.
Fotografija: Položaj na F 900 XR je pokončen, neprisiljen. FOTOgrafije: BMW
Odpri galerijo
Položaj na F 900 XR je pokončen, neprisiljen. FOTOgrafije: BMW

BMW F 900 XR je bolj umirjenega karakterja, namenjen je tistim, ki jim je bližje športno-turistična vožnja in ki jih vodi želja po raziskovanju oddaljenih ciljev. Solo ali v dvoje. Če je model R iskriv razgrajač, je XR bolj umirjeno uglajen. A za to uglajenostjo se vendar skriva športna duša, zato bo ravno pravšnji za tiste, ki jih na potovanjih navdušuje bolj dinamična vožnja.
 

Podobnosti


Motocikla imata veliko skupnega: enako je njuno mehansko srce, vzporedni, vodno hlajeni dvovaljnik, s prostornino 895 kubičnih centimetrov. Kljub različni namembnosti ima agregat modela XR enake lastnosti kot pri slečenem R. Enaka so denimo elektronska pomagala, tft zaslon z BMW-jevo povezljivostjo in paketi opreme.
 

In razlike


Čeprav ima F 900 XR drugače oblikovano sprednjo masko, z drugačnimi sprednjimi led-lučmi in sprednjim vetrnim ščitom – tega je mogoče ročno nastavljati in ima dva položaja –, je kot dodatna oprema tudi pri tem modelu na voljo tehnologija prilagodljivega vklapljanja dodatnih žarometov v zavoju (adaptive cornering lights), ki zaradi drugačne zasnove deluje nekoliko drugače.


Pomembna razlika med modeloma pa je očem skrita. To sta njuna ergonomična trikotnika krmilo-sedež-stopalke. Če ergonomija R-ja pomeni agresivnejši položaj voznika, je ta pri modelu XR bolj umirjen, z večjim kotom kolenskega predela voznika, zato ta sedi bolj pokončno, podobno kot pri modelu GS. Od bratskega modela se razlikuje okvir, ki je na mestih ožjih, krmilo je pomaknjeno nekoliko nazaj, stopalke pa so nižje in pomaknjene naprej. Standardna višina sedeža je 825 milimetrov in je za centimeter višja kot pri slečenem bratu. Za XR so na voljo sedeži od višine 775 do 870 milimetrov od tal.
 

Na poti sam ali v dvoje


Motocikel zaradi sprednje maske deluje težje kot brat – ob dejstvu, da ima posoda za gorivo 15,5 litra, dasiravno številke na tehtnici pokažejo enako težo, torej 219 kilogramov z vsemi tekočinami. Ko sedem nanj, je občutek zaradi opisanih razlik takšen, kot da sedim na popolnoma drugem motociklu. Položaj je pokončen, neprisiljen. Ko ga zaženem, se iz enakega izpuha kot pri modelu R sliši podoben zvok.


Uživam v vožnji na avtocesti, saj pred mano reže zrak sprednji vetrni ščit, še bolj pa mi je v veselje vožnja na daljših zavojih zavitih podeželskih cest. Kljub bolj turističnemu položaju za krmilom je vznemirljiva vožnja tudi na ožjih in počasnejših zavojih. Izmerjena testna poraba je bila nekoliko nižja (5,8 litra na sto kilometrov) kot pri modelu R, kar pa gre pripisati tudi manj agresivni vožnji.
XR ima drugače oblikovano sprednjo masko, drugačne sprednje led luči in vetrni ščit.
XR ima drugače oblikovano sprednjo masko, drugačne sprednje led luči in vetrni ščit.

Prav zanimiva bo izkušnja, ko nanj prisede še sopotnik(ca). Velja omeniti, da je poleg preostalega kot dodatna oprema na voljo komplet mehkih potovalnih kovčkov. 

Več iz te teme:

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije