V iskanju obzorij
Bratski model slečenega BMW F 900 R je turistično-športni F 900 XR, ki ga že na prvi pogled določajo sprednji vetrni ščit in ščitniki ročic, razlik pa tukaj še ni konec.
Odpri galerijo
BMW F 900 XR je bolj umirjenega karakterja, namenjen je tistim, ki jim je bližje športno-turistična vožnja in ki jih vodi želja po raziskovanju oddaljenih ciljev. Solo ali v dvoje. Če je model R iskriv razgrajač, je XR bolj umirjeno uglajen. A za to uglajenostjo se vendar skriva športna duša, zato bo ravno pravšnji za tiste, ki jih na potovanjih navdušuje bolj dinamična vožnja.
Motocikla imata veliko skupnega: enako je njuno mehansko srce, vzporedni, vodno hlajeni dvovaljnik, s prostornino 895 kubičnih centimetrov. Kljub različni namembnosti ima agregat modela XR enake lastnosti kot pri slečenem R. Enaka so denimo elektronska pomagala, tft zaslon z BMW-jevo povezljivostjo in paketi opreme.
Čeprav ima F 900 XR drugače oblikovano sprednjo masko, z drugačnimi sprednjimi led-lučmi in sprednjim vetrnim ščitom – tega je mogoče ročno nastavljati in ima dva položaja –, je kot dodatna oprema tudi pri tem modelu na voljo tehnologija prilagodljivega vklapljanja dodatnih žarometov v zavoju (adaptive cornering lights), ki zaradi drugačne zasnove deluje nekoliko drugače.
Pomembna razlika med modeloma pa je očem skrita. To sta njuna ergonomična trikotnika krmilo-sedež-stopalke. Če ergonomija R-ja pomeni agresivnejši položaj voznika, je ta pri modelu XR bolj umirjen, z večjim kotom kolenskega predela voznika, zato ta sedi bolj pokončno, podobno kot pri modelu GS. Od bratskega modela se razlikuje okvir, ki je na mestih ožjih, krmilo je pomaknjeno nekoliko nazaj, stopalke pa so nižje in pomaknjene naprej. Standardna višina sedeža je 825 milimetrov in je za centimeter višja kot pri slečenem bratu. Za XR so na voljo sedeži od višine 775 do 870 milimetrov od tal.
Motocikel zaradi sprednje maske deluje težje kot brat – ob dejstvu, da ima posoda za gorivo 15,5 litra, dasiravno številke na tehtnici pokažejo enako težo, torej 219 kilogramov z vsemi tekočinami. Ko sedem nanj, je občutek zaradi opisanih razlik takšen, kot da sedim na popolnoma drugem motociklu. Položaj je pokončen, neprisiljen. Ko ga zaženem, se iz enakega izpuha kot pri modelu R sliši podoben zvok.
Uživam v vožnji na avtocesti, saj pred mano reže zrak sprednji vetrni ščit, še bolj pa mi je v veselje vožnja na daljših zavojih zavitih podeželskih cest. Kljub bolj turističnemu položaju za krmilom je vznemirljiva vožnja tudi na ožjih in počasnejših zavojih. Izmerjena testna poraba je bila nekoliko nižja (5,8 litra na sto kilometrov) kot pri modelu R, kar pa gre pripisati tudi manj agresivni vožnji.
Prav zanimiva bo izkušnja, ko nanj prisede še sopotnik(ca). Velja omeniti, da je poleg preostalega kot dodatna oprema na voljo komplet mehkih potovalnih kovčkov.
Podobnosti
Motocikla imata veliko skupnega: enako je njuno mehansko srce, vzporedni, vodno hlajeni dvovaljnik, s prostornino 895 kubičnih centimetrov. Kljub različni namembnosti ima agregat modela XR enake lastnosti kot pri slečenem R. Enaka so denimo elektronska pomagala, tft zaslon z BMW-jevo povezljivostjo in paketi opreme.
In razlike
Čeprav ima F 900 XR drugače oblikovano sprednjo masko, z drugačnimi sprednjimi led-lučmi in sprednjim vetrnim ščitom – tega je mogoče ročno nastavljati in ima dva položaja –, je kot dodatna oprema tudi pri tem modelu na voljo tehnologija prilagodljivega vklapljanja dodatnih žarometov v zavoju (adaptive cornering lights), ki zaradi drugačne zasnove deluje nekoliko drugače.
Sprednji vetrni ščit dobro reže zrak na avtocesti, vožnja je zabavna tudi v ovinkih.
Pomembna razlika med modeloma pa je očem skrita. To sta njuna ergonomična trikotnika krmilo-sedež-stopalke. Če ergonomija R-ja pomeni agresivnejši položaj voznika, je ta pri modelu XR bolj umirjen, z večjim kotom kolenskega predela voznika, zato ta sedi bolj pokončno, podobno kot pri modelu GS. Od bratskega modela se razlikuje okvir, ki je na mestih ožjih, krmilo je pomaknjeno nekoliko nazaj, stopalke pa so nižje in pomaknjene naprej. Standardna višina sedeža je 825 milimetrov in je za centimeter višja kot pri slečenem bratu. Za XR so na voljo sedeži od višine 775 do 870 milimetrov od tal.
Na poti sam ali v dvoje
Motocikel zaradi sprednje maske deluje težje kot brat – ob dejstvu, da ima posoda za gorivo 15,5 litra, dasiravno številke na tehtnici pokažejo enako težo, torej 219 kilogramov z vsemi tekočinami. Ko sedem nanj, je občutek zaradi opisanih razlik takšen, kot da sedim na popolnoma drugem motociklu. Položaj je pokončen, neprisiljen. Ko ga zaženem, se iz enakega izpuha kot pri modelu R sliši podoben zvok.
BMW F 900 XR
Motor: dvovaljni, vrstni, štiritaktni, vodno hlajeni, 895 ccm
Največja moč: 77 kW (105 KM) pri 8500 vrt/min
Največji navor: 92 Nm pri 6500 vrt/min
Prenos moči: šeststopenjski menjalnik, veriga
Okvir: jeklen
Zavore: spredaj dva koluta Ø 320 mm, zadaj kolut Ø 265 mm, ABS serijsko
Vzmetenje: spredaj USD-vilice Ø 43 mm, zadaj dvojna aluminijasta roka s hidravlično nastavljivim centralnim blažilnikom
Gume: spredaj 120/70 ZR 17, zadaj 180/55 ZR 17
Višina sedeža od tal: 825 mm (opcijsko 775 mm, 795 mm, 840 mm, 845 mm, 870 mm)
Posoda za gorivo: 15,5 l
Medosna razdalja: 1521 mm
Masa (pripravljen za vožnjo): 219 kg
Motor: dvovaljni, vrstni, štiritaktni, vodno hlajeni, 895 ccm
Največja moč: 77 kW (105 KM) pri 8500 vrt/min
Največji navor: 92 Nm pri 6500 vrt/min
Prenos moči: šeststopenjski menjalnik, veriga
Okvir: jeklen
Zavore: spredaj dva koluta Ø 320 mm, zadaj kolut Ø 265 mm, ABS serijsko
Vzmetenje: spredaj USD-vilice Ø 43 mm, zadaj dvojna aluminijasta roka s hidravlično nastavljivim centralnim blažilnikom
Gume: spredaj 120/70 ZR 17, zadaj 180/55 ZR 17
Višina sedeža od tal: 825 mm (opcijsko 775 mm, 795 mm, 840 mm, 845 mm, 870 mm)
Posoda za gorivo: 15,5 l
Medosna razdalja: 1521 mm
Masa (pripravljen za vožnjo): 219 kg
Uživam v vožnji na avtocesti, saj pred mano reže zrak sprednji vetrni ščit, še bolj pa mi je v veselje vožnja na daljših zavojih zavitih podeželskih cest. Kljub bolj turističnemu položaju za krmilom je vznemirljiva vožnja tudi na ožjih in počasnejših zavojih. Izmerjena testna poraba je bila nekoliko nižja (5,8 litra na sto kilometrov) kot pri modelu R, kar pa gre pripisati tudi manj agresivni vožnji.
Prav zanimiva bo izkušnja, ko nanj prisede še sopotnik(ca). Velja omeniti, da je poleg preostalega kot dodatna oprema na voljo komplet mehkih potovalnih kovčkov.