AVTO MOTO
V korak s časom
Volkswagnov zastavonoša passat uvaja novosti pri asistenčnih sistemih pa tudi dva nova pogonska agregata; v Sloveniji bo na prodaj od jeseni.
Odpri galerijo
Novi passat je kot doslej lahko limuzina ali karavan oziroma variant, lahko ima sprednji ali štirikolesni pogon in kot različica alltrack, katere karoserija je dva centimetra višje od tal, je že skoraj terenec. Da je pri passatu oziroma njegovih kupcih poleg udobja in varčnosti v ospredju uporabnost, dokazuje tudi podatek, da je med vsemi, ki vozijo po slovenskih cestah, dobri dve tretjini variantov. Zaradi prostornosti in udobja je družinsko in poslovno vozilo. Vse to je bil že doslej, nikoli pa še ni bil tako inovativen, saj se pod minimalno spremenjeno zunanjostjo skriva zajeten kup novosti.
Kot rečeno, bodo vse različice novega passata v Sloveniji na prodaj od septembra, a cene še niso znane. Za pokušino povejmo, da se v Nemčiji začnejo pri približno 35.000 evrih.
Poudarjena asistenca
Pri varnosti so v ospredju nove luči s svetlečimi diodami, ki so opcijsko lahko matrične (IQ.LIGHT) in jih je imel med volkswagni doslej le novi touareg. Prav tako nov je varnostni asistenčni sistem travel assist, v katerem so združene tehnologije v smeri avtonomne vožnje. V povezavi s sistemom za ohranjanje voznega pasu (nova je večfunkcijska kamera) in radarskega tempomata lahko passat odslej vozi delno samodejno v skoraj celotnem hitrostnem območju, to je od 30 do 210 km/h. K temu svoje doda t. i. kapacitivni volan, ki omogoča intuitivno upravljanje, saj zaznava zgolj dotik voznika oziroma njegove roke – za avtonomno vožnjo 2. stopnje namreč večina sistemov za nadaljevanje na 10 do 15 sekund zahteva konkreten stisk volanskega obroča.30-milijontega passata so sestavili marca letos.
Digitalna armatura
Naslednja novost je digitalna armaturna plošča (digital cockpit). Tri različne konfiguracije zaslona je zdaj mogoče individualno prilagoditi z eno samo tipko na prav tako novem večfunkcijskem volanskem obroču. Uvedena je tretja generacija modularnega infozabavnega sistema (MIB3) in z njo nove funkcije: vmesnik za integracijo aplikacij za pametne telefone v kombinaciji s sistemom MIB3 na primer prvič pri volkswagnu omogoča brezžično integracijo aplikacij za iphone. Poleg tega bo passat odslej po želji stalno online, saj so novi infozabavni sistemi serijsko opremljeni z enoto OCU (onboard connectivity unit) in eSIM-kartico.Več na elektriko
Novosti niso zgolj digitalne. V ponudbi je osem pogonskih agregatov z močjo od 88 kW (120 KM) do 200 kW (276 KM). Trije so bencinski (TSI) in štirje dizli (TDI), osma možnost pa je priključni hibrid, ki ga vgrajujejo v passata GTE. Med prvimi kilometri je bil slednji razumljivo deležen največje pozornosti, saj je konkretno izboljšan v primerjavi s predhodnikom. Enako velika baterija, ki je nameščena tik pred zadnjo osjo, je zmogljivejša za 31 odstotkov, njena kapaciteta je poslej 13 kWh. To omogoča, da passat GTE po novem merilnem ciklusu (WLTP) prevozi zgolj na elektriko do 55 kilometrov, in to ne le po polžje, ampak do hitrosti 140 km/h in s konkretnim pospeševanjem. Ugaja možnost, da voznik, ko se na primer približuje mestu, preveri, koliko poln je akumulator, in po potrebi določi, koliko ga bo napolnil med vožnjo z bencinskim motorjem. Ko zapelje v mesto, preklopi na električni pogon. Pogonski sklop sestavljata 1,4-litrski TSI (115 kW) in elektromotor (85 kW), sistemska moč pa je 160 kW (218 KM).Priključni hibrid je konkretno izboljšan.
Dizel seveda ostaja
Med omenjenimi štirimi TDI-ji pri Volkswagnu omenijo 2.0 TDI evo z močjo 110 kW (150 KM). Opremljen je z dvokatalizatorskim sistemom SCR in dvojnim odmerjanjem dodatka adblue, zato proizvaja občutno manj CO2 kot primerljivi predhodnik; napovedujejo ga kot pionirja nove generacije dizelskih motorjev.Kot rečeno, bodo vse različice novega passata v Sloveniji na prodaj od septembra, a cene še niso znane. Za pokušino povejmo, da se v Nemčiji začnejo pri približno 35.000 evrih.