OBRATI
V mrazu vsak dan prižgimo avtomobil
Mraz močno načenja akumulator, zato v naslednjih dneh ne puščajmo avtomobila na parkirišču, ampak se vsako jutro zapeljimo vsaj nekaj krogov.
Odpri galerijo
Po Sloveniji je pritisnil mraz, nočne temperature so se v prestolnici spustile na –10 °C, ponekod na Gorenjskem, Notranjskem in v Beli krajini pa tudi do 15 stopinj pod ničlo. Nizke temperature močno vplivajo na delovanje motorja, ta potrebuje precej več časa do delovne temperature in ogrevanja notranjosti, a ključen problem v mrzlih dneh je zlasti akumulator, vir zagona motorja.
Z akumulatorjem v toplih pomladnih, poletnih ali jesenskih mesecih običajno nimamo težav, razen če je izpraznjen zaradi starosti, v zimskih dneh pa se hitro pokaže, v kakšni kondiciji je.
Avtomobil bomo v toplih dneh brez težav vžigali tudi s slabim akumulatorjem, a že ob prvem mrazu bo motor zjutraj pri vžigu bolj zajecljal. To je znak, da ne more več ponuditi dovolj energije za vžig motorja.
Akumulator v avtomobilu običajno zdrži vsaj tri leta. Če se nam izprazni prej, je dobro, da preverimo, ali sistem polnjenja deluje brezhibno. Napaka na polnilnem sistemu nam lahko v kratkem času uniči tudi nov akumulator.
Druga možnost je, da je bil avtomobil dlje izpostavljen nizkim temperaturam in se je akumulator preprosto izpraznil. Zato je zares pametno, da se pozimi z avtomobilom kljub slabim vremenskim razmeram vozimo vsak dan. Za kaj gre?
Raziskavam o tem, kako sestaviti učinkovit akumulator, ki bo naše želje napajal z energijo, dandanes namenjajo ogromno denarja. Na pohodu so tudi električni avtomobili, ki pa imajo glede na naša pričakovanja v splošnem še vedno zelo kratek doseg in (pre)dolg čas polnjenja.
Ena njihovih bistvenih težav je prav zima z nizkimi temperaturami, ki nam lahko doseg e-avtomobila prepolovi. Hkrati bomo akumulator v vožnji v mrzlem dnevu precej bolj izpraznili, saj moramo notranjost avtomobila tudi ogrevati.
Akumulator v naših avtomobilih z notranjim izgorevanjem na bencin ali nafto je seveda precej manjši od onih v električnih avtih, a žal enako občutljiv kot kateri koli drugi večji, zato ga je vredno zlasti pozimi vsak dan polniti. Z vožnjo naokoli. Če avtomobil na parkirišču le prižgemo za petnajst minut, smo motor šele ogreli, polnjenje akumulatorja pa ni učinkovito. Za polnjenje prav tako potrebujemo več moči v motorju, se pravi več plina, torej vožnja naokoli.
Če je mogoče, zlasti če imamo pod pokrovom motorja, kjer je akumulator, prostor, ga je pred zimo vredno obleči v stiropor ali katero drugo izolacijo. Pozna se vsak centimeter izolacije, tako kot denimo pri fasadi na hiši.
Z akumulatorjem v toplih pomladnih, poletnih ali jesenskih mesecih običajno nimamo težav, razen če je izpraznjen zaradi starosti, v zimskih dneh pa se hitro pokaže, v kakšni kondiciji je.
Avtomobil bomo v toplih dneh brez težav vžigali tudi s slabim akumulatorjem, a že ob prvem mrazu bo motor zjutraj pri vžigu bolj zajecljal. To je znak, da ne more več ponuditi dovolj energije za vžig motorja.
Akumulator v avtomobilu običajno zdrži vsaj tri leta. Če se nam izprazni prej, je dobro, da preverimo, ali sistem polnjenja deluje brezhibno. Napaka na polnilnem sistemu nam lahko v kratkem času uniči tudi nov akumulator.
Druga možnost je, da je bil avtomobil dlje izpostavljen nizkim temperaturam in se je akumulator preprosto izpraznil. Zato je zares pametno, da se pozimi z avtomobilom kljub slabim vremenskim razmeram vozimo vsak dan. Za kaj gre?
Raziskavam o tem, kako sestaviti učinkovit akumulator, ki bo naše želje napajal z energijo, dandanes namenjajo ogromno denarja. Na pohodu so tudi električni avtomobili, ki pa imajo glede na naša pričakovanja v splošnem še vedno zelo kratek doseg in (pre)dolg čas polnjenja.
Ena njihovih bistvenih težav je prav zima z nizkimi temperaturami, ki nam lahko doseg e-avtomobila prepolovi. Hkrati bomo akumulator v vožnji v mrzlem dnevu precej bolj izpraznili, saj moramo notranjost avtomobila tudi ogrevati.
Akumulator v naših avtomobilih z notranjim izgorevanjem na bencin ali nafto je seveda precej manjši od onih v električnih avtih, a žal enako občutljiv kot kateri koli drugi večji, zato ga je vredno zlasti pozimi vsak dan polniti. Z vožnjo naokoli. Če avtomobil na parkirišču le prižgemo za petnajst minut, smo motor šele ogreli, polnjenje akumulatorja pa ni učinkovito. Za polnjenje prav tako potrebujemo več moči v motorju, se pravi več plina, torej vožnja naokoli.
Če je mogoče, zlasti če imamo pod pokrovom motorja, kjer je akumulator, prostor, ga je pred zimo vredno obleči v stiropor ali katero drugo izolacijo. Pozna se vsak centimeter izolacije, tako kot denimo pri fasadi na hiši.