AVTOSALON
V znamenju električnega pogona
IAA Mobility: razstava v Münchnu z obilico domačinov in nekaterimi gosti.
Odpri galerijo
Če kdo, naj bi bila avtomobilsko razstavo sposobna imeti Nemčija. Letos je prvič v Münchnu, kjer se predstavljajo večinoma veliki domači igralci, z nekaj gostujočimi tekmeci. Vzporedno na glavnem sejmišču in še na več lokacijah v središču mesta, kar je sicer povzročilo različna mnenja o uspešnosti zasnove. A poglejmo raje novosti.
Morda bi morali na začetku dati prednost komu od domačinov ali pač ne. Realno gledano je namreč najpomembnejša avtomobilska novost v Münchnu francoskega izvora. To je povsem nov megane renault e-tech electric, prvi izdelek, ki so ga pripravili, odkar podjetje vodi Luca de Meo. Megane je povsem nared. Kot pravi glavni razvojni inženir tega modela Jean-Paul Drai, je v novi izvedbi le še električen, dosedanji bo šel s klasičnim in hibridnim pogonom svojo pot naprej.
Električni megane je dolg 421 centimetrov, krajši od dosedanjega modela, vendar Drai poudarja, da je v njem več prostora kot doslej, ker so vse, kar je pogonskega, uredili spredaj. Vendar avto nima sprednjega »frunka«. Prtljažnik je enako velik kot v dosedanjem meganu, a je žal globoka luknja z visokim nakladalnim robom. V spodnjem nivoju so vsaj uredili poseben prostor za kable.
Množičen naj bi bil, ko bo nared, tudi naslednji in doslej najmanjši predstavnik družine ID, ki ga je Volkswagen nakazal s konceptom ID life. Oblika se zdi zlasti od strani všečno škatlasta, verjamemo, da ji bo blizu tudi proizvodni izdelek, ki ga nekateri napovedujejo kot ID.2. Je pa to še kar daleč, kot je dejal prvi mož znamke Ralf Brandstätter, je predviden za leto 2025: »To je naša vizija naslednje generacije urbane mobilnosti. V mislih smo imeli mlade kupce. Menimo, da pri takšnem avtomobilu ne bo šlo le za prevoz od točke A do točke B, temveč tudi za življenjski slog in osebni izraz.«
Takrat bomo videli, ali bo res imel, tako kot študija, prisekan volan, na primer, in ali se bo cena res začela pri 20.000 evrih, kot napovedujejo. Za ID.3 so nekoč napovedali ceno na ravni dizelskega golfa, pa še ni ravno tam. Manjši ID bo imel v nasprotju z večjimi brati pogon na sprednji kolesi, akumulator pa seveda v dnu, morda bodo takrat že imeli kakšno stroškovno ugodnejšo kemično sestavo.
Še en mali električni avtomobil so, prav tako kot koncept, predstavili v Münchnu, new i vision circular. V živo je bil zelo atraktiven, oblikovno gre za popolnoma nov pristop, snovalec te oblike je Hrvat Domagoj Đukec. Prvi mož uprave BMW Oliver Zipse je poudaril, da je skoraj ves izdelan iz recikliranih materialov, to naj bi bilo mogoče storiti tudi z baterijo s prihajajočo tehniko trdnega elektrolita. Videli bomo, ali res nakazuje linije kakega bodočega izdelka, leta 2025 naj bi namreč začeli novo generacijo izdelkov, ki ji sami pravijo Neue Klasse. Nas je i vision circular malce spodbodel k razmišljanju, da bi vsaj približno takšen lahko bil videti naslednik električnega pionirja i3, prav tako ima namreč vrata, ki se odpirajo v nasprotno smer.
Glavni tekmec Bavarcev, Mercedes-Benz, je imel svoj razstavni prostor bolj ali manj povsem v znamenju električnih izdelkov, njihova družina z oznako EQ je vse širša. S konceptom so recimo napovedali, da bo električen tudi njihov legendarni luksuzni terenec razreda G, za proizvodnjo pa je že pripravljen limuzinski EQE, ki na zunaj deluje kot mlajši brat električne admiralske ladje EQS. Z velikim dosegom, okoli 600 kilometrov, pa ogromnim večopravilnim zaslonom. Mimogrede, iz Mercedesa je bilo slišati, da ne bodo več vlagali v razvoj priključnih hibridov. (nadaljevanje jutri)
Električni megane
Morda bi morali na začetku dati prednost komu od domačinov ali pač ne. Realno gledano je namreč najpomembnejša avtomobilska novost v Münchnu francoskega izvora. To je povsem nov megane renault e-tech electric, prvi izdelek, ki so ga pripravili, odkar podjetje vodi Luca de Meo. Megane je povsem nared. Kot pravi glavni razvojni inženir tega modela Jean-Paul Drai, je v novi izvedbi le še električen, dosedanji bo šel s klasičnim in hibridnim pogonom svojo pot naprej.
Električni megane je dolg 421 centimetrov, krajši od dosedanjega modela, vendar Drai poudarja, da je v njem več prostora kot doslej, ker so vse, kar je pogonskega, uredili spredaj. Vendar avto nima sprednjega »frunka«. Prtljažnik je enako velik kot v dosedanjem meganu, a je žal globoka luknja z visokim nakladalnim robom. V spodnjem nivoju so vsaj uredili poseben prostor za kable.
»To ni suv, je višja kombilimuzina, v njem se prepleta več oblikovnih potez, pri nas pravijo, da je to v oblikovnem pogledu 'nova žival',« dodaja sogovornik in pove, da je v dnu še vedno litij-ionski, a precej tanek akumulatorski sklop, ki bo lahko pripravljen v dveh izvedbah zmogljivosti, 40 in 60 kWh, večja z dosegom 470 kilometrov. V notranjosti se zdi armatura za konfekcijsko številko večji sistem, kot ga poznamo iz clia, sredinski zaslon so razvili skupaj z Googlom. Megane bo ponujal več načinov polnjenja, tudi zelo hitro z močjo 130 kW z istosmernim tokom. Nič niso hoteli reči o ceni, le da bo konkurenčen, kar bodo morali na trgu šele dokazati.
Leta 2025 za množice
Množičen naj bi bil, ko bo nared, tudi naslednji in doslej najmanjši predstavnik družine ID, ki ga je Volkswagen nakazal s konceptom ID life. Oblika se zdi zlasti od strani všečno škatlasta, verjamemo, da ji bo blizu tudi proizvodni izdelek, ki ga nekateri napovedujejo kot ID.2. Je pa to še kar daleč, kot je dejal prvi mož znamke Ralf Brandstätter, je predviden za leto 2025: »To je naša vizija naslednje generacije urbane mobilnosti. V mislih smo imeli mlade kupce. Menimo, da pri takšnem avtomobilu ne bo šlo le za prevoz od točke A do točke B, temveč tudi za življenjski slog in osebni izraz.«
Volkswagen je nakazal manjši električni model.
Takrat bomo videli, ali bo res imel, tako kot študija, prisekan volan, na primer, in ali se bo cena res začela pri 20.000 evrih, kot napovedujejo. Za ID.3 so nekoč napovedali ceno na ravni dizelskega golfa, pa še ni ravno tam. Manjši ID bo imel v nasprotju z večjimi brati pogon na sprednji kolesi, akumulator pa seveda v dnu, morda bodo takrat že imeli kakšno stroškovno ugodnejšo kemično sestavo.
Megane in nova električna platforma.
Še en mali električni avtomobil so, prav tako kot koncept, predstavili v Münchnu, new i vision circular. V živo je bil zelo atraktiven, oblikovno gre za popolnoma nov pristop, snovalec te oblike je Hrvat Domagoj Đukec. Prvi mož uprave BMW Oliver Zipse je poudaril, da je skoraj ves izdelan iz recikliranih materialov, to naj bi bilo mogoče storiti tudi z baterijo s prihajajočo tehniko trdnega elektrolita. Videli bomo, ali res nakazuje linije kakega bodočega izdelka, leta 2025 naj bi namreč začeli novo generacijo izdelkov, ki ji sami pravijo Neue Klasse. Nas je i vision circular malce spodbodel k razmišljanju, da bi vsaj približno takšen lahko bil videti naslednik električnega pionirja i3, prav tako ima namreč vrata, ki se odpirajo v nasprotno smer.
Avtomobil iz reciklaže
Glavni tekmec Bavarcev, Mercedes-Benz, je imel svoj razstavni prostor bolj ali manj povsem v znamenju električnih izdelkov, njihova družina z oznako EQ je vse širša. S konceptom so recimo napovedali, da bo električen tudi njihov legendarni luksuzni terenec razreda G, za proizvodnjo pa je že pripravljen limuzinski EQE, ki na zunaj deluje kot mlajši brat električne admiralske ladje EQS. Z velikim dosegom, okoli 600 kilometrov, pa ogromnim večopravilnim zaslonom. Mimogrede, iz Mercedesa je bilo slišati, da ne bodo več vlagali v razvoj priključnih hibridov. (nadaljevanje jutri)