2021

V znamenju elektrike

V ospredju lanskega leta je bil električni pogon; še naprej težave s ceno, dosegom in polnjenjem.
Fotografija: Za prvi avtomobil pri hiši elektrika še ni, za drugega ali celo tretjega vsekakor. Bo spremembo prineslo leto 2022? Malo verjetno. FOTO: Depositphotos
Odpri galerijo
Za prvi avtomobil pri hiši elektrika še ni, za drugega ali celo tretjega vsekakor. Bo spremembo prineslo leto 2022? Malo verjetno. FOTO: Depositphotos

Leto 2021 je zaznamoval električni pogon. Skupaj z električnimi avtomobili smo spoznavali tudi manj prijetne plati, ki so bolj kot z avtomobili (no, razen njihove pretirane cene) povezane z infrastrukturo. Če ima večji slovenski kraj zgolj eno polnilnico z dvema polnilnima mestoma, bi težko rekel, da se bomo brez skrbi vozili na električni pogon.

Proizvajalci sicer pravijo, da vozniki ne potrebujemo toliko električnega dosega, saj na dan povprečno opravimo kvečjemu 50 kilometrov, toda uporabniška izkušnja je drugačna. FOTO: Marko Feist
Proizvajalci sicer pravijo, da vozniki ne potrebujemo toliko električnega dosega, saj na dan povprečno opravimo kvečjemu 50 kilometrov, toda uporabniška izkušnja je drugačna. FOTO: Marko Feist
Za prvi avtomobil elektrika še ni, za drugega ali celo tretjega vsekakor! No, v zadnjem primeru bi bilo še bolje, če bi si lahko e-avtomobil izposodili, ko ga pač potrebujemo. Najbolj znan sistem izposoje se je razširil tudi v naselje našega pisca Boštjana, ki pa je spoznal, da je predvsem od zgodnjega vstajanja sosedov odvisno, ali bo zjutraj še dobil avtomobil.

Tesnoba zaradi dosega

Jasno je, da mora človeštvo ustaviti globalno segrevanje, a vsaj v avtomobilski industriji ima ta proces precej težav, o e-mobilnosti razmišlja naš novinar Aljaž. V glavnem je povezan s povečevanjem električnih avtomobilov, toda bolj ko gre razvoj naprej, več je dilem. Ena pomembnejših je cenovna dostopnost električnih avtomobilov, kajti če želiš primerek z dostojnim dosegom, cena nikakor ni nizka, kvečjemu so družinski električni avtomobili po ceni tam nekje, kjer so že prestižni nemški modeli na tradicionalni pogon, ki samo z enim polnjenjem omogočajo tudi več kot 900 kilometrov dosega.

Proizvajalci sicer pravijo, da vozniki ne potrebujemo toliko električnega dosega, saj na dan povprečno opravimo kvečjemu 50 kilometrov, toda uporabniška izkušnja je drugačna. Če se po avtocesti pelješ 130 kilometrov na uro in pritisne mraz, doseg hitro pada, voznika pa stiska neprijeten občutek, ki so ga Američani poimenovali že pred leti – range anxiety, tesnoba zaradi dosega. 

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije