V znamenju elektrike
Leto 2021 je zaznamoval električni pogon. Skupaj z električnimi avtomobili smo spoznavali tudi manj prijetne plati, ki so bolj kot z avtomobili (no, razen njihove pretirane cene) povezane z infrastrukturo. Če ima večji slovenski kraj zgolj eno polnilnico z dvema polnilnima mestoma, bi težko rekel, da se bomo brez skrbi vozili na električni pogon.
Tesnoba zaradi dosega
Jasno je, da mora človeštvo ustaviti globalno segrevanje, a vsaj v avtomobilski industriji ima ta proces precej težav, o e-mobilnosti razmišlja naš novinar Aljaž. V glavnem je povezan s povečevanjem električnih avtomobilov, toda bolj ko gre razvoj naprej, več je dilem. Ena pomembnejših je cenovna dostopnost električnih avtomobilov, kajti če želiš primerek z dostojnim dosegom, cena nikakor ni nizka, kvečjemu so družinski električni avtomobili po ceni tam nekje, kjer so že prestižni nemški modeli na tradicionalni pogon, ki samo z enim polnjenjem omogočajo tudi več kot 900 kilometrov dosega.
Proizvajalci sicer pravijo, da vozniki ne potrebujemo toliko električnega dosega, saj na dan povprečno opravimo kvečjemu 50 kilometrov, toda uporabniška izkušnja je drugačna. Če se po avtocesti pelješ 130 kilometrov na uro in pritisne mraz, doseg hitro pada, voznika pa stiska neprijeten občutek, ki so ga Američani poimenovali že pred leti – range anxiety, tesnoba zaradi dosega.