Vabilo na potepanje (FOTO)
Stalnica v Hondinem moto repertoarju so prašni tereni, na katerih ima glavno vlogo africa. S premišljenimi tehnološkimi inovacijami in upoštevanjem aktualnih oblikovalskih smernic pri kupcih vedno naleti na odobravanje, in tako ima ob koncu vsake sezone za sabo še eno plast patine na svoji bleščeči karizmi več.
Zagotovo je africa med najlepšimi, če ne kar najlepša v svoji kategoriji. Ničesar ni premalo, ničesar preveč. Slednje, skupaj s pretiranim širjenjem plastike in dodatnih svetil, je postalo pri nekaterih tekmecih že preveč izrazito in africa se je takemu umetnemu napihovanju mišic spretno ognila. Tudi v različici s polno opremo, se pravi z zaščitnim okvirjem, dodatnimi svetili in polno postavitvijo tovarniških kovčkov, je še vedno dovolj vitka in nič testosteronska okorna. To bi morali ceniti predvsem tisti, ki se s takim motorjem kdaj pa kdaj podajajo na dolge in morda tudi makadamske poti.
Nezahtevna in uživaška vožnja
Bolj kot učinke obveznega letnega obiska v lepotnem oblikovalskem studiu je zanimivo spoznati manj vidne tehnične spremembe. Ni jih malo. Zadržali so tipično ožjo in nižje postavljeno sedežno konfiguracijo, ki se je z leti med kupci jasno kristalizirala kot najboljša rešitev za večino uporabnikov africe. Tudi zato je to motor, ki s premišljenim zlitjem ključnih sestavin, geometrije motorja, položaja sedenja ter količine in načina distribucije moči kar nekako po naravni poti vozniku ponuja idealno izhodišče za nezahtevno, varno in uživaško vožnjo. Ob zagonu motorja nismo mogli spregledati precej počasnega postavljanja vsebine na sicer velik in zelo pregleden zaslon. Uporabniško gledano to hitrega zagona in speljevanja ne moti, le vsebina na zaslonu se ob takem štartu vozniku na poti pridruži z rahlim zamikom. Sicer pa je barvni TFT-zaslon velikosti 6,5 palca poglavje zase, o katerem bi lahko napisali samostojen test. Le nekaj posebnosti: upravljati ga je mogoče na dotik (tudi z rokavicami), tako početje med vožnjo sicer močno odsvetujemo, ali prek uporabniško premišljenega sistema stikal, sistem pa vključuje tudi Apple CarPlay® in Android Auto. Prehajanje med meniji in nastavitvami je precej enostavno.
V vožnji hvalimo že omenjeno premišljeno nadaljevanje finega vozniškega brušenja te popotniške legende. Veliki premiki so se zgodili že pri zadnji generacijski prenovi, tokrat gre za dodatno tajliranje, ki še bolj natančno uteleša zahtevne vozniške potrebe. Prednost africe je, da je kljub agregatu Euro5 s 1084 kubičnimi centimetri, ki zmore 75kW (102KM), vozniško in sicer lahek stroj. Honda svojo africo že od začetka pelje po povsem svoji poti. Eno ključnih vodil na tej poti je zagotovo težnja k še znosni teži, tej pa že od samega začetka dodajajo še brezhibno zanesljivost in enostavno vozniško multipraktičnost.
Tehnični podatki
Prostornina: 1084 cm3
Največja moč: 75 kW (102 KM)/7500/min.
Največji navor: 105 Nm/6250/min.
Motor: tekočinsko hlajeni, 4-taktni, 8-ventilski, vrstni dvovaljnik
Izpusti CO2: 112 g/km (110 g/km DCT)
Posoda za gorivo: 24,8 l
Mere (D × Š × V): 2330 x 960 x 1490 mm
Medosje: 1575 mm
Višina sedeža: 850/870 mm nastavljiv sedež
Masa: 238 kg (240 kg z elektronskim vzmetenjem, 248 kg DCT, 250 kg DCT in z elektronskim vzmetenjem)
Cena: 16.290 evrov (17.990 evrov/različica z elektronskim vzmetenjem)
Motor ne »buta«, ne bruha moči in ni divjak, a po drugi strani je energetsko vsekakor zelo dobro opremljen. Vozni programi (Urban, Tour, Gravel in OFF-Road) so tehnična asistenca, ki ob novi sveži moči in idealno porazdeljeni krivulji navora ponuja odličen repertoar možnih stilov vožnje tako po asfaltu kot makadamu. Sedemstopenjski sistem proti zdrsu zadnjega kolesa, Cornering ABS, ki preprečuje blokiranje koles tudi v nagibu, sistem distribucije plina TBW z možnostjo štirih stopenj in karakterjev motorja, pa seveda vrhunsko uporabno (doplačljivo) elektronsko vzmetenje ter številne druge elektronsko mehanske sladkarije so odlični Hondini produkti, ki naredijo novo africo povsem konkurenčno najdražjim v razredu. Ko paleti asistenčnih sistemov dodamo še po našem mnenju ključne gradnike africe – preverjeno geometrijo, izbrane materiale in odlično gradnjo –, dobimo odlično osnovo za prvinske vozniške popotniške dogodivščine.